Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 ...mener de. 7.5 år gamle. Min datter og hennes overnattings venninne :-) De våknet kl 0630. Jeg ba de finne seg noe mat, jeg ville sove lengre. De lagde polarbrød med leverpostei + eplejuice. 0830 sto jeg opp og de fikk havregryn med melk mens jeg gikk i dusjen. Kl 1100 var jeg på butikken og de tok hver sin youghurt. Kl 1200 var jeg hjemme fra butikk og de spiste en banan og ett eple, de fikk tilbud om brødskive, som de sa nei til. Kl 1300 spiste de en brødskive med gulost til den ene og brunost til den andre. Vann har de drukket flere ganger gjennom dagen. Ikke mat?, spurte jeg min datter. Nei, det det var ikke en gang servert frokost. Jeg ramset opp hva de hadde spist og hun sa vi hadde jo ikke sittet sammen. Det er jo positivt at hun tenker et måltid betyr vi sitter sammen som familie, likevel leit hun tenker hun ikke har fått mat, fordi vi ikke satt sammen...og hva vil venninnen formidle hjem til sine foreldre..? Middag serveres kl 1700. Anonymous poster hash: d92df...49b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Vi har som regel frokost slik som barnet ditt ønsker i helgene. Og må si jeg syns det høres stusselig ut. Her hører liksom egg mm til n Anonymous poster hash: bc390...0a7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Vi har som regel frokost slik som barnet ditt ønsker i helgene. Og må si jeg syns det høres stusselig ut. Her hører liksom egg mm til n Anonymous poster hash: bc390...0a7 Skjedd en feil her. Kan det være at ditt barn bruker oppleve slik frokost når hun overnatter hos sin venninne? Som sagt spiser vi både frokost og lunsj sammen i helgene( om barna er inne. Er de ute ber jeg vennene inn) Mitt barn hadde nok reagert som ditt. Anonymous poster hash: bc390...0a7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Det er jo derfor hun reagerer, fordi vi pleier og ha dette. I dag dro mannen på jobb kl 0700 og jeg var rett og slett trøtt, så ingen fancy frokost, men de har lekt/hatt det gøy og fikk vel egentlig mat? Hi Anonymous poster hash: d92df...49b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #5 Skrevet 3. mai 2014 Det er jo derfor hun reagerer, fordi vi pleier og ha dette. I dag dro mannen på jobb kl 0700 og jeg var rett og slett trøtt, så ingen fancy frokost, men de har lekt/hatt det gøy og fikk vel egentlig mat? Hi Anonymous poster hash: d92df...49b Hun syns vel det var ekkelt da, med tanke på at hun har gjester. Kanskje hun har lovt skikkelig frokost siden hun er vant med det. Anonymous poster hash: bc390...0a7
Gjest Sandra M. Gilbert Skrevet 3. mai 2014 #6 Skrevet 3. mai 2014 Hun er nok litt flau over moren sin, tror jeg. Det er nok det det dreier seg om.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #7 Skrevet 3. mai 2014 Herlighet for noen idiotiske tilbakemeldinger. Snakk om å synse om hvorfor datteren reagerte som hun gjorde . En dag eller helg innimellom uten frokost sammen med hele familien tåler ett barn. Anonymous poster hash: 1c86f...587
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #8 Skrevet 3. mai 2014 Herlighet for noen idiotiske tilbakemeldinger. Snakk om å synse om hvorfor datteren reagerte som hun gjorde . En dag eller helg innimellom uten frokost sammen med hele familien tåler ett barn. Anonymous poster hash: 1c86f...587 Hele innlegget er teit, så å svare krever teite svar. Ditt havner også i den kategorien. Anonymous poster hash: bc390...0a7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #9 Skrevet 3. mai 2014 Bevares for noen svar du får her. Skulle tro du neglisjere dem fullstendig. Så store jenter kan styre seg selv, de trenger ikke hotellstandar fordi det er lørdag Anonymous poster hash: eca2e...c71
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #10 Skrevet 3. mai 2014 Oi, nå ble jeg litt satt ut. Dette må jeg jo ta til meg. Det kjennes skamfullt at barna skal være flau over meg. Har ikke sett dette selv. Barna har stadig venner på overnatting og med oss på hytta. Vennene kommer hjem til oss før trening og spiser middag, tre dager i uken. Følte nå at minste var såpass stor at hun fikset mer selv, når er de gamle nok til å fikse dette selv? Jeg tenkte de når ikke måtte ha fult opplegg fra voksne, og de fikk jo mat? Huff, må gå inn i meg selv igjen. Trodde jeg var på en start av selvstendighet for minste og forstår dere ikke mener det. Anonymous poster hash: d92df...49b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #11 Skrevet 3. mai 2014 Oi, nå ble jeg litt satt ut. Dette må jeg jo ta til meg. Det kjennes skamfullt at barna skal være flau over meg. Har ikke sett dette selv. Barna har stadig venner på overnatting og med oss på hytta. Vennene kommer hjem til oss før trening og spiser middag, tre dager i uken. Følte nå at minste var såpass stor at hun fikset mer selv, når er de gamle nok til å fikse dette selv? Jeg tenkte de når ikke måtte ha fult opplegg fra voksne, og de fikk jo mat? Huff, må gå inn i meg selv igjen. Trodde jeg var på en start av selvstendighet for minste og forstår dere ikke mener det. Anonymous poster hash: d92df...49b Har du problemer av noe slag? Anonymous poster hash: bc390...0a7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #12 Skrevet 3. mai 2014 Hah... Fått masse mat jo! Anonymous poster hash: a5173...ce4
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #13 Skrevet 3. mai 2014 Takk for innspill. Hi Anonymous poster hash: d92df...49b
magica fra tryll Skrevet 3. mai 2014 #14 Skrevet 3. mai 2014 IKKE ta det til deg HI! Høres ut som du må realitetsorientere datteren din litt, slik at hun vet hva det vil si å ikke få mat! Høres ut som det er mange veeeldig serviceinnstilte mammaer her;)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #15 Skrevet 3. mai 2014 Barn er ofte kjapt ute geipen om de har venner hos seg, og synes foreldrene svikter om de ikke stiller opp litt ekstra da, virker det som. Om barnet ditt virker flau fordi du ikke kommer og lager frokost kan du jo snakje med henne senere. Kanskje du faktisk kunne ga stilt opp litt mer slik at barnet fikk en koslig frokost? Sov lenger i morgen. Anonymous poster hash: db635...d47
magica fra tryll Skrevet 3. mai 2014 #16 Skrevet 3. mai 2014 Barn er ofte kjapt ute geipen om de har venner hos seg, og synes foreldrene svikter om de ikke stiller opp litt ekstra da, virker det som. Om barnet ditt virker flau fordi du ikke kommer og lager frokost kan du jo snakje med henne senere. Kanskje du faktisk kunne ga stilt opp litt mer slik at barnet fikk en koslig frokost? Sov lenger i morgen. Anonymous poster hash: db635...d47 Om datteren blir flau for dette, har hun faktisk et problem! Jeg hadde IKKE akseptert at et så stort barn hadde sutret over så god service som disse jentene fikk! Ærlig talt,-hva er det for hjelpesløse og bortskjemte barn vi vil ha?? Her kan barna gjerne ha besøk så mye det vil, men servicen er da den samme som ellers...Ikke noe problem det.
Kokken 81 Skrevet 3. mai 2014 #17 Skrevet 3. mai 2014 For noen svar du får! Blir flau jeg. Klart ungene har fått mat... Vi pleier også spise sammen i helger. Men noen ganger er det lov å sove litt extra og jeg hadde heller ikke stått opp så tidlig en lørdag for å lage mat. Jeg er temmelig matvrak Og syns det er kos og spise sammen når vi kan. Men ikke tenk på det.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #18 Skrevet 3. mai 2014 Sove lengre i morgen, kan jeg sikkert, men da har begge barna overnattingsgjester så det er vel ikke bedre da? Vi har overnattingsgjester nesten hver helg, mannen jobber annenhver helg. Vi har veldig åpent hus, barna har fast middagsgjester tre dager i uken, nesten hver helg er det overnattingsgjester. Jeg ville egentlig bare dele en liten frustrasjon der barn mente de ikke fikk mat, fordi den ble servert anderledes enn vanlig. Barna mine er vant til måltid samlet. Jeg tenkte det var greit de etterhvert må serve seg selv, men forstår det er motstand på fettet. Jeg skal ta til meg kritikk, samtidig kjenner jeg at barna også må kjenne på eget ansvar rundt mat, og at selv om du er vant til full oppdekking, innebærer det ikke at barnet ditt ikke har fått mat selv om det ikke ble servert slik det optimale var. Anonymous poster hash: d92df...49b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #19 Skrevet 3. mai 2014 Oi, nå ble jeg litt satt ut. Dette må jeg jo ta til meg. Det kjennes skamfullt at barna skal være flau over meg. Har ikke sett dette selv. Barna har stadig venner på overnatting og med oss på hytta. Vennene kommer hjem til oss før trening og spiser middag, tre dager i uken. Følte nå at minste var såpass stor at hun fikset mer selv, når er de gamle nok til å fikse dette selv? Jeg tenkte de når ikke måtte ha fult opplegg fra voksne, og de fikk jo mat? Huff, må gå inn i meg selv igjen. Trodde jeg var på en start av selvstendighet for minste og forstår dere ikke mener det. Anonymous poster hash: d92df...49b Har du problemer av noe slag? Anonymous poster hash: bc390...0a7 Du er tøff når du sitter på nettet ja. Håper virkelig for de rundt deg sin del at du ikke er like dan ovenfor de. Anonymous poster hash: 1c86f...587
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #20 Skrevet 3. mai 2014 Hjemme hos oss gleder vi hverandre, og derfor lager vi ofte noe ekstra godt til hverandre, lager overraskelser, etc. Alle liker vel ekstra soving i helga, men hvorfor ikke finne ut hva datteren din ville om morgenen? Du har vel ikke outsourcet alt ansvar for barnet selv om hun hadde en venninne der. Jeg syntes innlegget ditt hadde en veldig selvsentrert tone. Beklager om du forventet hundre prosent support her, men vi er nok forskjellige. Og barna mine er likevel veldig selvstendige, FYI. Anonymous poster hash: db635...d47
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #21 Skrevet 3. mai 2014 Om mitt innlegg har en selvsentrert tone, beklager jeg det. Det hele kom tydligvis feil ut. Beklager. Barna er ivaretatt, mat servert og voksne tilstede bra nok. Mann tilbake fra jobb nå, jeg har hentet storesøster med venninne til overnatting og lillesøster på 7.5 år skal ha sin venninne på dag nr to med overnatting. Jeg tenker vi fikser det ok, mitt innlegg handlet litt om når jeg kan slutte med full service, men forstår noen mener det er for tidlig. Jenta mi virker fornøyd og hopper rundt på trampolinen med venninnen. Jeg tenker alt er ok. Hi Anonymous poster hash: d92df...49b
Gjest Antarctica Skrevet 3. mai 2014 #22 Skrevet 3. mai 2014 Storm i et vannglass. Nei, i et fingerbøl!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå