Gå til innhold

Ang studielån og stipend.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bachelor, men har søkt meg inn på nytt studie fra høsten, en helt annen retning.

Jeg har studielån fra før, og har ikke tenkt å søke nytt studielån til høsten, så fremt jeg ser at jeg ikke må.

Men så er det vel slik at studielån er et billig lån. Men jeg skjønner ikke om jeg får betalingsfritak og rentefritak i de årene det nye studiet går over. Må nevnes at jeg har fastrenteavtale.

Dersom jeg søker studielån og får det innvilget - tenker jeg å la de pengene stå ubrukt, men samtidig benytte meg av rentefritak og betalingsfri på det eksisterende lånet mitt.

Et alternativ jeg ser for meg er å betale ned og ut f.eks billånet eller bare spare pengene som jeg skulle betalt inn på lånet og skyve inn alt når utdanningen er endt. Antar jeg kan spare noen kroner på det. Lånet mitt fryses i 4 år, jeg setter av det jeg egentlig skulle betalt i måneden på en sparekonto og betaler inn alt om 4 år. Slipper da renter og gebyr og betaler inn en større del på lånet med det samme.

Fungerer det slik? Noen som vet...

Anonymous poster hash: 7d9a3...3ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Never mind - trykka litt mer på lånekassen sine sider og plutselig lå svaret der :)

Anonymous poster hash: 7d9a3...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...