Gå til innhold

Bivirkninger på Cerazette! Trenger HJELP!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har bare gått på de et par uker nå. Og har bivirkninger som NULL sexlyst, sint og sur inni meg, gått litt opp i vekt (sikkert vann).

 

Går det over eller blir det sånn? Gikk på de en liten periode før, men da måtte jeg slutte på de fordi jeg ble så deprimert. Tenkte å prøve de igjen, for å se om det ble annerledes nå men..

 

Lite vits med prevensjon når jeg ikke gidder å ofre mannen en tanke da:/

Fristende å be han gå en annen plass å få seg noe, for jeg har absolutt IKKE lyst!!

Men til vanlig er jeg kjempeglad i sex! Omtrent hver dag!

 

 

 

Anonymous poster hash: e7ae9...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet med Cerazette av de grunnene du nevner. Null sexlyst, og følte meg trist og lei meg uten at jeg forstod hvorfor. Byttet til Loette, og de passer meg utmerket. Ingen bivirkninger etter å ha brukt dem i et år :)

 

Anonymous poster hash: 7de9e...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre slik jeg har det med all hormonell prevensjon. Så her snippet gubben når minste var 3mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme. Gikk på Cerazette i 2 uker.

Hadde null sexlyst, fikk raserianfall (ofte helt uten grunn) og gråt mye. Etter 2 uker sa samboeren stopp, vi holdt på å klikke begge to.

Uken etter ble jeg gravid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

 

Da ryker pillene fra i dag. Dette gidder jeg ikke!

Og etter et spørsmål til samboeren min, om han hadde merket noe på meg siste dagene, er jeg sikker😊 Svaret jeg fikk var at jeg har vært gnallsur(?) siste dagene😜

Tusen takk for svar damer, you made my day😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt i sjokk her av å lese denne tråden! Har gått på cerazette i over tre år, og trodd jeg ikke har hatt noen bivirkninger. Startet et nytt forhold halvåret etter jeg startet. Forholdet har gått dundas, mye fordi jeg var så forferdelig sint, og irritabel. Og det ble bare verre og verre. I høst kom depresjonen, som såvidt henger i enda. Jeg har gått opp totalt 18 kg i vekt siden jeg startet på cerazette, men har vært inaktiv og trøstespist mat en del. Mistet nesten all sexlyst siste året. Trøtt og sliten, sur og gretten, og nesten raserianfall til tider. 

 

For fem uker siden byttet jeg til p-piller med østrogen, på grunn av plutselige variende blødning og spotting. Har ikke hatt mens på cerazette. Ryggen min ble også fylt opp av kviser, jeg som aldri har hatt det før. Og har slitt med hetetokter, så kroppen har tydeligvis hatt underskudd på østrogen. 

 

For to uker siden begynte jeg å trene, og humøret steg betrakelig. Jeg trodde det var på grunn av treninga, nå er jeg jo så glad, og blid! Kan muligens tenkes at hele helvete kommer av cerazette? Føler meg som et nytt menneske ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok det lang tid før dere fikk disse bivirkningene da?

Jeg begynte på de torsdag og i går krangla jeg å mannen så busta fløy :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt i sjokk her av å lese denne tråden! Har gått på cerazette i over tre år, og trodd jeg ikke har hatt noen bivirkninger. Startet et nytt forhold halvåret etter jeg startet. Forholdet har gått dundas, mye fordi jeg var så forferdelig sint, og irritabel. Og det ble bare verre og verre. I høst kom depresjonen, som såvidt henger i enda. Jeg har gått opp totalt 18 kg i vekt siden jeg startet på cerazette, men har vært inaktiv og trøstespist mat en del. Mistet nesten all sexlyst siste året. Trøtt og sliten, sur og gretten, og nesten raserianfall til tider.

 

For fem uker siden byttet jeg til p-piller med østrogen, på grunn av plutselige variende blødning og spotting. Har ikke hatt mens på cerazette. Ryggen min ble også fylt opp av kviser, jeg som aldri har hatt det før. Og har slitt med hetetokter, så kroppen har tydeligvis hatt underskudd på østrogen.

 

For to uker siden begynte jeg å trene, og humøret steg betrakelig. Jeg trodde det var på grunn av treninga, nå er jeg jo så glad, og blid! Kan muligens tenkes at hele helvete kommer av cerazette? Føler meg som et nytt menneske ihvertfall.

Hvilken av pillene fikk du kviser av å blødninger/spotting av?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er illsint uten cerazette :o etter jeg bynte med dem for snart tre mnd siden, så har jeg vært stabil og fin i humøret :D men ingen sexlyst. Og det er like greit, siden jeg er singel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er jeg litt i sjokk her av å lese denne tråden! Har gått på cerazette i over tre år, og trodd jeg ikke har hatt noen bivirkninger. Startet et nytt forhold halvåret etter jeg startet. Forholdet har gått dundas, mye fordi jeg var så forferdelig sint, og irritabel. Og det ble bare verre og verre. I høst kom depresjonen, som såvidt henger i enda. Jeg har gått opp totalt 18 kg i vekt siden jeg startet på cerazette, men har vært inaktiv og trøstespist mat en del. Mistet nesten all sexlyst siste året. Trøtt og sliten, sur og gretten, og nesten raserianfall til tider.

 

For fem uker siden byttet jeg til p-piller med østrogen, på grunn av plutselige variende blødning og spotting. Har ikke hatt mens på cerazette. Ryggen min ble også fylt opp av kviser, jeg som aldri har hatt det før. Og har slitt med hetetokter, så kroppen har tydeligvis hatt underskudd på østrogen.

 

For to uker siden begynte jeg å trene, og humøret steg betrakelig. Jeg trodde det var på grunn av treninga, nå er jeg jo så glad, og blid! Kan muligens tenkes at hele helvete kommer av cerazette? Føler meg som et nytt menneske ihvertfall.

Hvilken av pillene fikk du kviser av å blødninger/spotting av?

 

Cerazette, men blødningene har ikke stabilisert seg etter jeg byttet enda. 

Fikk beskjed av gynekolog om å bruke dobbel dose cerazette en periode også, men kvisene ble ikke borte så da valgte jeg alternativ to, dvs kombinasjonspiller (mercilon eller noe). 

Er straks ferdig på andre brettet nå. Hopper over sukkerpiller hele tiden da jeg ikke skal ha mens pga sterke smerter og blødninger (anbefalt av gyn). 

 

Kvisene er bedre, hetetoktene er borte, men blødningene er igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på de et halvt år, håpet kroppen ville venne seg til dem og venne seg til hormonene...

 

Vel, det endte med at mannen sa han heller ville sterilisere seg så jeg kunne slutte med de pillene, han orket ikke være i hus med meg som det hormontrollet lenger ;)

 

Jeg tåler ikke vanlige p-piller heller da, er jo samme virkeliddel i dem også selv om det også er østrogen i dem. Fungerer definitivt best uten hormoner i det hele tatt.



Anonymous poster hash: fbc84...cf9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm og spiste ingenting (typ en brødskive uten pålegg om dagen) og drakk Pepsi Max i de knappe ro månedene jeg holdt ut med cerazette. Ble deprimert, null sexlyst og gikk ned 10kg (nei, jeg hadde ikke mye å ta av i utgangspunktet). Da jeg fikk migreneanfall igjen, som var grunnen til at jeg ble gitt cerazette istedenfor p-pillene jeg gikk på, fikk jeg beskjed om å slutte med dem med en gang.

 

Fikk normal syklus (småblødde konstant på cerazette), matlyst, overskudd, godt humør og sexlyst (og baby 10 mnd etter 😝) 😄

 

Anonymous poster hash: d6a35...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...