Gå til innhold

Bare jeg som irriterer meg over at folk kaller festdrakter for bunader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 0766e...842

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes generelt det er bortkastet tid å gå rundt og irritere seg over hva andre velger å si, så det plager meg ikke nevneverdig, nei.

Skrevet

Plagar meg ikkje spesielt, nei.

Skrevet

Grunnen til at jeg synes det, er at en ekte bunad er et mye finere og mer eksklusivt plagg, enn en festdrakt kjøpt på hvilken som helst butikk... Hi

Anonymous poster hash: 0766e...842

Skrevet

Grunnen til at jeg synes det, er at en ekte bunad er et mye finere og mer eksklusivt plagg, enn en festdrakt kjøpt på hvilken som helst butikk... HiAnonymous poster hash: 0766e...842

Og det har du jo rett i, selvsagt. Jeg gidder likevel ikke å bruke energi på å irritere meg over slikt. Det irriterer meg ikke at folk kaller mopeder for motorsykler heller. De kan da si hva de vil, uten at jeg skal bruke kreftene mine på det.

Jeg ble generelt mye mer fornøyd den dagen da jeg greide å la være å bry meg om alle slike bagsteller.

Skrevet

Jeg fatter for mitt bare liv ikke at du gidder å bruke energi på noe så tullete og smålig. 

Anonymous poster hash: 003cc...5b4
Skrevet

Du er ikke alene hi.

Særlig de som mener en bomulsbukse og skjorte er ALT for lute oyntet til 17 mai. Fordi det eneste som duger til guttene er "bunad"

Jau

Anonymous poster hash: c46c2...d0f

Skrevet

Ja jeg synes det er litt teit. Jeg bruker ikke akkurat tid og krefter på det, men legger merke til når folk sier det.

Folk kan si og gjøre akkurat som de vil, men jeg kommer uansett aldri til å kjøpe festdrakter til barna mine. Enten så har de bunader de årene det er bunader i familien som passer. Eller så kjører vi "vanlige" penklær. :)

Anonymous poster hash: 5084d...da7

Skrevet

Nei, livet mitt er litt mer bekymringsfullt enn det

Anonymous poster hash: 50140...87f

Skrevet

Jeg har en "bunad" som ikke er sertifisert (haha) som bunad enda! Det er fortsatt en festdrakt. Så jeg sier bunad om min drakt. Det er en fjellbygdsbunad.

Anonymous poster hash: 78af7...b16

Skrevet

Jeg vet inderlig godt hva som er forskjellen - alle vet vell det

Men gidder ikke å irritere meg over hva folk kaller hva

Anonymous poster hash: ef049...518

Skrevet

Nei, du er ikke den eneste. Gidder ikke å henge meg for mye opp i det. Personlig skjønner jeg ikke vitsen med liksombunader. Enten får man bruke ekte vare eller penklær.

Anonymous poster hash: f55ec...fb5

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke.

Bunad og festdrakt ser like billig ut - som det kostet 200kr på Nille eller noe. Karnevalkostymer.

Bunader SER ikke dyrere ut enn festdrakter, så ikke rart ordene brukes om hverandre ;)

Anonymous poster hash: 4e3b0...1fa

Skrevet

Man ser forskjell på billige jalladrakter fra Kina og ekte bunader.

Skrevet

I å med at det bor himla mange mennesker på denne planeten, så antar jeg at det er nok ikke BARE du.

MEN for en ting å gruble på da?? Har du for mye fritid??

Skrevet

Festdrakten min koster 40 000. Kaller den gjerne ved navnet sitt (stedsnavn), men kan nok hende jeg kaller den bunad i forbifarta, ja. Like eksklusiv som en, i alle fall.

Anonymous poster hash: 003cc...5b4
Skrevet

Det irriterer meg skikkelig når noen på salgs sidene på facebook legger "bunad" ut for salg til 200 kr.

Jeg kommenterte bildet å skreiv at visst hun selger en ekte bunad til 200 kr så selger hun den ekstremt billig.

Å visst det ikke er ekte bunad så heter det faktisk festdrakt.

Så nei er ikke bare du som irriterer deg grønn over dette.

Skrevet

Nei, du er ikke den eneste. Gidder ikke å henge meg for mye opp i det. Personlig skjønner jeg ikke vitsen med liksombunader. Enten får man bruke ekte vare eller penklær.

Kanskje ikke alle gidder å bruke utallig mange tusen kroner på en bunad til en på 1.5 år?

Derfor kjøpte vi en billig nydelig festdrakt i stedet.

Skrevet

Nei.

Skrevet

Grunnen til at jeg synes det, er at en ekte bunad er et mye finere og mer eksklusivt plagg, enn en festdrakt kjøpt på hvilken som helst butikk... HiAnonymous poster hash: 0766e...842

Forstår fremdeles ikke argumentet.

Irriterer det deg at folk som velger billige festdrakter VÅGER å forsøke å heve seg til det dyre og eksklusive bunadsnivået?

Er du litt snobb kanskje?

Anonymous poster hash: cfd1f...194

Skrevet

Forstår fremdeles ikke argumentet.

Irriterer det deg at folk som velger billige festdrakter VÅGER å forsøke å heve seg til det dyre og eksklusive bunadsnivået?

Er du litt snobb kanskje?

Anonymous poster hash: cfd1f...194

Visst det er noen som er snobb så må det være deg!

Som føler deg bedre enn andre bare fordi du har ekte bunad!

Anonymous poster hash: 3f01c...a2c

Skrevet

Irriterer meg ikke, men det blir likevel feil å kalle en festdrakt for bunad.

Hadde ikke jeg vært så heldig at jeg hadde hatt bunad, så hadde jeg hvertfall ikke kjøpt meg en festdrakt! Føler de er billig wannabes

Anonymous poster hash: 9c85b...325

Skrevet

Nei.

Ikke alle ser forskjell nei.

Når jeg komfimerte meg så hadde jeg en billig festdrakt fra sparkjøp,å mange kom bort å spurte hvilken bunad jeg hadde.

Anonymous poster hash: 3f01c...a2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...