Gå til innhold

Herregud, jeg er så drittlei svigerbror.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det ikke svigermor som går på nervene.

Han er så viktig ser du. Ingeniør. Verden for ikke rundt uten folk i dette viktige yrket. Som er mye mer viktig og krevende enn alle andre yrker. Der må du bruke hodet ser du, noe som ikke er så viktig i andre yrker.

Han korrigerer alt vi andre sier, helst i plenium. Skjer stadig at han ikke har rett eller vrir om på det du sier for å "finne en feil å ta deg på "

Hva skjedde med å sette pris på alles innsats her i samfunnet. Glad folk står opp hver dag og drar på jobb. Så er vi jo alle forskjellige når det kommer til praktiske, kreative og teoretiske ferdigheter. Virker som han har spesielt et horn i siden til meg siden jeg har flere studiepoeng enn han.

Anonymous poster hash: 5114d...16b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en fordømt irriterende fyr. Sosial intelligens er dessverre ikke et krav for å bli ingeniør skjønner jeg. Han hadde jeg parkert en gang for alle. Gjerne i plenum.

Skrevet

Høres ut som mannen min:-(

Det irriterer vettet av meg!

Og det er mye verre på hjemmebane uten tilskuere.

Retter på hele familien hele tiden og alle andre er amøber.

Og jo, vi kommer nok ikke til å være gift så lenge mer

Anonymous poster hash: ef49d...337

Skrevet

Er det litt typisk ingeniører?

Skrevet

Er det litt typisk ingeniører?

Nei, det vil jeg ikke si. Jeg kjenner mange ingeniører (sivilingeniører dog, så mulig den store forskjellen ligger der), og ingen av de oppfører seg sånn. Snarere tvert imot.

Folk med lav sosial intelligens og overdreven tro på egen fortreffelighet finner man innen de fleste yrkesgrupper er jeg redd.

Anonymous poster hash: be883...3e2

Skrevet

I plenum, ikke plenium.

Anonymous poster hash: c9a48...04b
Skrevet

Høres veldig sjarmerende ut, not!

Lik min svigerbror som ikke eier selvironi og elsker å fremheve seg selv. I tillegg er han en stor rassist, kaller mørkhudede aper !! Sier at hvis datteren hand blir sammen med en mørkhudet så skyter han vedkommende !!Jeg kan ikke fordra den mannen. Jeg er eneste som tørr å si ifra i sammenkomster. Seriøst, det er barn til stedet. Sønnen min som er ungdom er helt sjokkert over holdningene hans, heldigvis.

Anonymous poster hash: f072a...519

Skrevet

I plenum, ikke plenium.

Han er også inne på DIB!

Anonymous poster hash: 1efbf...76b

Skrevet

Jeg vet også av en som er ingeniør som er sånn.

Totalt blottet for sosial intelligens.😳

Skrevet

Har vært sammen med 2 ingeniører. Begge forhold ble korte, da jo bedre kjent vi ble, jo mindre sosiale smarte ble de. Nå holder jeg meg unna den yrkesgruppen.

Anonymous poster hash: d2a4d...ecd
Skrevet

Min svoger (lege) er også slik, en uspiselig besservizzer...irriterende!

Anonymous poster hash: f7184...543
Skrevet

Får han kommentarer på det da? Gir folk beskjed om hvor utrolig uspiselig det er? Jeg ville svart det samme hver gang han kommer med rettelser på andre: "Hva er grunnen til at du til stadighet føler du må rette på det andre sier?" Neste gang: "Hva er grunnen til at du til stadighet føler du må rette på det andre sier?" Og igjen, og igjen. Og igjen. Hvis ikke han da klarer å gi seg...  Nei, da vet jeg ikke. Kanskje han ikke er klar over det selv, hvor ufattelig provoserende det er? 

Anonymous poster hash: f3ab2...0e2
Skrevet

Min ex hadde det samme yrket og atferd. Da han fikk en ledende stilling ble han enda mer uspiselig, og behandlet oss hjemme som fotsoldater. Narsissist er bare fornavnet.

Anonymous poster hash: 520a6...056

Skrevet

Får han kommentarer på det da? Gir folk beskjed om hvor utrolig uspiselig det er? Jeg ville svart det samme hver gang han kommer med rettelser på andre: "Hva er grunnen til at du til stadighet føler du må rette på det andre sier?" Neste gang: "Hva er grunnen til at du til stadighet føler du må rette på det andre sier?" Og igjen, og igjen. Og igjen. Hvis ikke han da klarer å gi seg... Nei, da vet jeg ikke. Kanskje han ikke er klar over det selv, hvor ufattelig provoserende det er?

Jeg har svart han tilbake et par ganger, da får jeg bare barnslig tilbake: åhhh, så sur da, blir du sur nå. Med tilgjort stemme.

Skrevet

I plenum, ikke plenium.

Ai ai ai, beklager. Skrev visst for i stedet for går også.

Skrevet

Får han kommentarer på det da? Gir folk beskjed om hvor utrolig uspiselig det er? Jeg ville svart det samme hver gang han kommer med rettelser på andre: "Hva er grunnen til at du til stadighet føler du må rette på det andre sier?" Neste gang: "Hva er grunnen til at du til stadighet føler du må rette på det andre sier?" Og igjen, og igjen. Og igjen. Hvis ikke han da klarer å gi seg... Nei, da vet jeg ikke. Kanskje han ikke er klar over det selv, hvor ufattelig provoserende det er?

Jeg har svart han tilbake et par ganger, da får jeg bare barnslig tilbake: åhhh, så sur da, blir du sur nå. Med tilgjort stemme.

Hersketeknikk kalles det.

Anonymous poster hash: 470eb...4ee

Skrevet

Da retter du deg opp i ryggen og hever et øyenbryn, mens du prøver å få øyekontakt med de andre i rommet slik at du med kroppsspråket viser tydelig at "hjelpe meg, se hvordan den kronidioten driter seg ut!"

Ellers vil jeg anbefale deg å lese om hersketeknikker og hvordan man håndterer sånt. Selvironi, saklighet og beherskelse kan ofte være effektivt.

Skrevet

Idioti kalles det hos oss. 

Hadde ledd ham rett opp i trynet uten å si noen ting, og bare snudd meg vekk mens jeg fortsatte å prate til andre. Slike folk HATER å bli oversett :D

Anonymous poster hash: a485d...da1
Skrevet

Kjenner flere hyggelige ingeniører, jeg. Kanskje det er dere som rett og slett er litt mindre intelligente, eller bare veldig hårsåre? ...

Fra halvveis spøk til halvt på alvor, for ti år siden var jeg tvunget til å omgåes en slik mann - han hadde ikke fullført videregående. Rasshøl finner man i alle samfunnslag ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...