Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #1 Skrevet 2. mai 2014 Soppinfeksjon?Jeg har hatt sopp siden fødsel i slutten av 2012... Nå bruker jeg tampong hver dag. Vet at det ikke er sunt, men jeg takler ikke gå uten.Jeg orker ikke sitte på jobb, og kjenne at det renner ut av meg, som om jeg skulle hatt mensen, og gå rundt å kjenne den våte flekken i trusa. Jeg har gått på 7-10 kurer, både kuren med 1 pille, og kuren med 6 piller (vaginale + krem)I tillegg har jeg gått på piller fra legen, som man tar 1 gang i uken i 4 uker. Ingenting hjelper.Har også brukt et par andre produkter. Jeg har nedsunken livmor etter fødsel. Vanskelig å forklare, men livmoren er som en "sperre" i kjeden. Jeg kan f.eks ikke putte en tampong rett inn. Det går slik : skjedeinngang -->___u___ (u'en er livmor...)Så når jeg bruker stikkpiller fra canesten, så tar det opptil 5-6 dager før pillen kommer ut igjen.. Fordi den sperren er i veien. Jeg må fysisk inn med fingrene og hente ut deler av tabletten... Er så utrolig lei!!Har vært hos legen, (i januar) men fikk ikke time hos gynekolog før i Juni............Men er det en sammenheng? Anonymous poster hash: 6d7d9...0d0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #2 Skrevet 2. mai 2014 Aner ikke. Men at det er en sammenheng mellom tampongbruk hver eneste dag og soppinfeksjon er det ikke noe tvil om. Anonymous poster hash: 8ad18...9aa
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 Du ødelegger jo bakteriefloraen i underlivet om du går med tampong når du ikke har mensen! Du blir ikke kvitt problemet om du fortsetter å bruke tampong. Er du plaget med sopp så er første prioritering å kutte alt av sukker og å redusere inntak av raske karbohydrater til et minimum. Dette er mat for soppen. Så bør du ta tilskudd av gode tarmbakterier som du får kjøpt på helsekosten (kjøp gjerne den som er beregnet å bruke etter antibiotikakur, for den er litt sterkere) og gjerne også bruke vaginale kapsler med vaginale bakterier som kan motarbeide soppen. EcoVag er gode etter min erfaring. Jeg vet ikke om nedsunken livmor er med på å opprettholde sopproblemene dine, men fortsetter du å spise masse sukker/raske karbohydrater, ikke får bygd opp riktig bakterieflora i kroppen og fortsetter å bruke tamponger, da er du i hvert fall med på å legge alt til rette for at soppen kan ha et godt liv der... Anonymous poster hash: 4b542...960
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #4 Skrevet 2. mai 2014 Du ødelegger jo bakteriefloraen i underlivet om du går med tampong når du ikke har mensen! Du blir ikke kvitt problemet om du fortsetter å bruke tampong. Er du plaget med sopp så er første prioritering å kutte alt av sukker og å redusere inntak av raske karbohydrater til et minimum. Dette er mat for soppen. Så bør du ta tilskudd av gode tarmbakterier som du får kjøpt på helsekosten (kjøp gjerne den som er beregnet å bruke etter antibiotikakur, for den er litt sterkere) og gjerne også bruke vaginale kapsler med vaginale bakterier som kan motarbeide soppen. EcoVag er gode etter min erfaring. Jeg vet ikke om nedsunken livmor er med på å opprettholde sopproblemene dine, men fortsetter du å spise masse sukker/raske karbohydrater, ikke får bygd opp riktig bakterieflora i kroppen og fortsetter å bruke tamponger, da er du i hvert fall med på å legge alt til rette for at soppen kan ha et godt liv der... Anonymous poster hash: 4b542...960 "........men fortsetter du å spise masse sukker/raske karbohydrater,............." Hvorfor har du bare bestemt deg for at jeg gjør dette? Anonymous poster hash: 6d7d9...0d0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #5 Skrevet 2. mai 2014 Og jeg har ikke brukt tampong daglig før de siste 4 ukene... Dette har som sagt pågått i 2 år, og jeg har virkelig prøvd alt.. Jeg lever ikke på sukker og karbohydrater som anonym har antatt her...Men jeg orker ikke mer.. Jeg jobber med mennesker, og det går utover humøret mitt. Absolutt alt er ubehagelig. Det er konstant vått i trusa, så det kjennes ut som at jeg har tisset på meg =(Bruker kun tampong på jobb eller når jeg har avtaler i helgene. Ikke ellers på døgnet. Anonymous poster hash: 6d7d9...0d0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #6 Skrevet 2. mai 2014 Hei! Har du smerter i underlivet også? Hvordan er det å ha sex? Har legen konstantert at du har soppinfeksjon før hver medisinske behandling? Anonymous poster hash: 64d31...7d3
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #7 Skrevet 2. mai 2014 Hei! Har du smerter i underlivet også? Hvordan er det å ha sex? Har legen konstantert at du har soppinfeksjon før hver medisinske behandling? Anonymous poster hash: 64d31...7d3 Hatt lite sex. Det har ikke vært spesielt vondt. Ikke hatt sex på nesten ett år, og det er den siste tiden problemet har blitt større. Legen har kun gitt meg piller én gang. Ellers har jeg kjøpt på apotek. Hadde bv en gang..men det ble behandlet raskt. Anonymous poster hash: 6d7d9...0d0
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #8 Skrevet 2. mai 2014 "........men fortsetter du å spise masse sukker/raske karbohydrater,............." Hvorfor har du bare bestemt deg for at jeg gjør dette? Anonymous poster hash: 6d7d9...0d0 Jeg mente det ikke slik du oppfatter det, men jeg ser at det i farta ble helt feil å skrive "fortsatt" for jeg mente det som et råd, tok ikke for gitt at du spiser det nødvendigvis. Min feil, gikk litt fort da jeg skrev det. Likevel er det et faktum at de som har slitt med sopp lenge må ned i svært, svært lave inntak av karbohydrater for å komme soppen til livs. Men det må være bedre for deg å bruke truseinnlegg og heller skifte dette ofte enn å bruke tampong. Slimhinnene i underlivet ditt er sårbare nok når du sliter med sopp, og du gjør det bare verre, for det gir soppen enda bedre grobunn. En annen sak - er du helt sikker på at det faktisk er sopp du har? Ofte så klør og svir jo sopp, men det skriver du ikke noe om. Kan det være at du har en bakteriell vaginose eller noe annet? Siden ingen av soppkurene har hjulpet, mener jeg. Jeg har hatt bakteriell vaginose en gang, og da hadde jeg mye utflod, og det kjentes litt slik du beskriver det, at det er som å ha mensen når det kommer i trusa. Den følelsen har jeg aldri hatt når jeg har hatt sopp. Jeg ble kvitt sopp for noen år siden og sist også bakteriell vaginose ved å skylle skjeden med natron-vann i flere dager og deretter gå på EcoVag-kapsler for å gjennopprette bakteriefloraen nedentil. Jeg tåler ikke Canesten osv, blir ikke bra av det. Men natronvann kurerte meg for sopp en gang for alle Kjøp en 60 ml "sprøyte" på apoteket. Kok opp 1 liter vann og avkjøl til ca lunkent, bland i en god spiseskje med natron og rør til alt har løst seg opp. Fyll "sprøyten med natron-vann sett den forsiktig inn i vagina og press alt vannet i sprøyten raskt inn. Gjør dette 2-3-4 ganger på rad. Stå i dusjen når du gjør det. Etter den siste sprøyten så presser du litt for at alt vannet skal komme ut av deg, bøy deg gjerne litt fremover også og/eller løft ene benet når du presser litt ut. Hender det kommer noen dråper vann litt etterpå også, men jeg står da bare på en håndduk slik at de få ev dråpene drypper på den. Bruk truseinnlegg. Gjenta morgen og kveld i 3-4 dager. En liter natronvann holder morgen+kveld+morgen for meg. Da er det gjerne litt igjen, men da koker jeg i stedet nytt. Skal du gjøre dette så må du etterpå ha gode vaginale bakterier som i EcoVag for å bygge opp bakteriefloraen din! Så først 3-4 dager med natronvann-skyllinger, deretter en Ecovag hver kveld til alle er brukt opp (det er 8 eller 10 i et glass, tror jeg, så du har vel en uke av dem). Igjen - jeg antok egentlig ikke det du trodde, men min skrivemåte ble feil akkurat i den setningen. Håper du finner ut av det! Anonymous poster hash: 4b542...960
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #9 Skrevet 2. mai 2014 Hei! Har du smerter i underlivet også? Hvordan er det å ha sex? Har legen konstantert at du har soppinfeksjon før hver medisinske behandling? Anonymous poster hash: 64d31...7d3 Hatt lite sex. Det har ikke vært spesielt vondt. Ikke hatt sex på nesten ett år, og det er den siste tiden problemet har blitt større. Legen har kun gitt meg piller én gang. Ellers har jeg kjøpt på apotek. Hadde bv en gang..men det ble behandlet raskt. Anonymous poster hash: 6d7d9...0d0 Okay. For det første bør du be legen din om å ta en dyrkning, ph-måling og mikroskopisk undersøkelse av sekretet for å utelukke infeksjoner etc. For det andre finnes det en tilstand som heter vestibulitt som ofte forveksles med soppinfeksjon. De fleste leger er ikke obs på denne sykdommen, med mindre de er sexologer eller gynekologer. Ta det opp med legen din eller helst gå til en privatpraktiserende gynekolog hvis du føler at det blir for lenge å vente til juni. Men du skal absolutt ikke gå med denne tilstanden og vær så snill ikke gå på flere soppkurer før du vet sikkert at det er det du har! Lykke til :-) Anonymous poster hash: 64d31...7d3
humlemamma Skrevet 2. mai 2014 #10 Skrevet 2. mai 2014 Er du sikker på at du har soppinfeksjon, og ikke bare økt utflod? Sopp klør jo noe ekstremt, hadde du hatt det i flere år hadde du vel klødd bort alt av hud der nede? Noen tips: -Bort med sukker og raske karbohydrater. -Drikk biola eller andre sure melkeprodukter. -Smør underlivet med yoghurt naturell. Jeg bruker sprøyter fra apoteket og sprøyter oppi litt yoghurt om jeg nærmer meg soppinfeksjon (kjenner bittelitt kløe), og da slipper jeg ofte unna etter bare en gang. Vet mange ser på det som unyttig kjerringråd, men det virker for både meg og min mor. -Ha kun ufargede truser i ren bomull, ikke string. -Ikke gå i trange bukser. -Sov naken. -Ikke vask deg nedentil med såpe, ikke engang Dr. Greve e.l. Kun vann. -Begrens vaskemiddel og tøymykner på undertøy, bytt til allergivennlig eller vask uten, men på kokvask selvfølgelig. -Vask deg etter sex, bruk gjerne hånden for å få bort sæd som ligger inni skjeden. Men aller først, sjekk om du virkelig har soppinfeksjon. Jeg blir gal etter noen dager med det, klarer ikke tenke, sove, eller gjøre noe annet enn å fokusere på at det klør.
monson Skrevet 2. mai 2014 #11 Skrevet 2. mai 2014 gjær er heller kke bra om man ønsker å bli kvtt sopp. prøv det i tilegg til det de andre her sier. håper du finner ut av det og at det ordner seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå