Gå til innhold

Da er 200 grams sjokoladeplate kverket nedpå

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tredje dagen på rad!kom over et sånn 5 for 99 kr tilbud på sjokoladeplater, huff :-(

Er bare i begynnelsen av svangerskapet, men jeg skal for Guds skyld ikke kjøre dette tempoet videre! Gi meg viljestyrke, men har så ulvehunger til å bli gal av :-(

Anonymous poster hash: 4dd0a...173

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på helsen til barnet - ikke bare din helse. Finn sunnere ting du kan spise!

Det er galskap å ha i seg så store mengder sukker! Spesielt om man er gravid og også har ansvar for barnets helse!

Anonymous poster hash: 7fa6e...77f
Skrevet

Yummi yummi in my tummy!
Nettopp spist panna cotta! Mmm. Synes vi alle skal kose oss litt i kveld. I hvert fall alle som sitter sammen med mammaen sin og ser på nytt på nytt <3 <3 Fred ut!

Skrevet

Tenk på helsen til barnet - ikke bare din helse. Finn sunnere ting du kan spise!

Det er galskap å ha i seg så store mengder sukker! Spesielt om man er gravid og også har ansvar for barnets helse!

Snakk om å være overhysterisk!

Anonymous poster hash: 73ed5...ae3

Skrevet

Tenk på helsen til barnet - ikke bare din helse. Finn sunnere ting du kan spise! Det er galskap å ha i seg så store mengder sukker! Spesielt om man er gravid og også har ansvar for barnets helse!Anonymous poster hash: 7fa6e...77f

Snakk om å være overhysterisk!  Anonymous poster hash: 73ed5...ae3
Hallo, hallo, jeg sier jo at dette ikke kommer til å vedvare, jeg har da sunn fornuft til tross denne sprekken denne uken! Har fortsatt 35 uker hvor jeg kan være sunn, noe som jeg faktisk ellers er!

Hi

Skrevet

Lucky you ;) Selv har jeg vært på fjelltur de siste tre dagene på rad og bena dør....... Skulle heller spist sjokolade merker jeg....

Anonymous poster hash: 7ba61...8d7
Skrevet

Lucky you ;) Selv har jeg vært på fjelltur de siste tre dagene på rad og bena dør....... Skulle heller spist sjokolade merker jeg....

Åh, det hørtes helt herlig ut, da er sjokolade vel fortjent i hvertfall. Vi hadde 6 fjellturer sist uke da det var så fint og varmt vær, og da er sjokolade lov,hih ;-)

Skrevet

Åh, det hørtes helt herlig ut, da er sjokolade vel fortjent i hvertfall. Vi hadde 6 fjellturer sist uke da det var så fint og varmt vær, og da er sjokolade lov,hih ;-)

:) Er deilig å gå turer! Du får kose deg med sjokoladen og nyte svangerskapet :)

Skrevet

:) Er deilig å gå turer! Du får kose deg med sjokoladen og nyte svangerskapet :)

Hihi, tusen takk -) og "god bedring" med stølheten, hvis det er noe som heter det,hehe ;-)

Skrevet

Tenk på helsen til barnet - ikke bare din helse. Finn sunnere ting du kan spise! Det er galskap å ha i seg så store mengder sukker! Spesielt om man er gravid og også har ansvar for barnets helse!Anonymous poster hash: 7fa6e...77f

Hallo, hallo, jeg sier jo at dette ikke kommer til å vedvare, jeg har da sunn fornuft til tross denne sprekken denne uken! Har fortsatt 35 uker hvor jeg kan være sunn, noe som jeg faktisk ellers er!

Hi

Det sa jeg og i begynnelsen av svangerskapet, sitter nå her høygravid og 25 kg tyngre :cry3: 

huff å huff, har så ekstremt dårlig samvittighet :/

Anonymous poster hash: 2042b...ec7

Skrevet

Hallo, hallo, jeg sier jo at dette ikke kommer til å vedvare, jeg har da sunn fornuft til tross denne sprekken denne uken! Har fortsatt 35 uker hvor jeg kan være sunn, noe som jeg faktisk ellers er!HiAnonymous poster hash: 4dd0a...173

Det sa jeg og i begynnelsen av svangerskapet, sitter nå her høygravid og 25 kg tyngre :cry3: huff å huff, har så ekstremt dårlig samvittighet :/ Anonymous poster hash: 2042b...ec7
Jaja, det går seg nok til skal du se, ikke ha dårlig samvittighet! Er no så masse kroppen går gjennom i svangerskapet :-)

Skrevet

Jaja, da har du snart spist opp alle og da har du ikke flere å spise. Spis og kos deg og å så kan du heller drømme om dem senere uten så spise.

Anonymous poster hash: 7c760...bea

Skrevet

Snakk om å være overhysterisk!

Overhysterisk?

Foreløpige anbefalinger fra helsemyndighetene er at tilsatt sukker ikke bør utgjøre mer enn 10 % av samlet energiinntak pr dag. WHO ønsker å redusere dette til maks 5 %.

100 gram melkesjokolade inneholder ca 550 kcal og 53 % sukker.

200 gram inneholder 1100 kcal, noe som er over halvparten av hva en aktiv kvinne normalt trenger av energi på en dag. Det sier seg selv at HI her ligger skyhøyt over det som er anbefalt.

Om HI hadde satt til livs en 200 gr sjokoladeplate én dag og ventet lenge til neste gang, da hadde det vært en annen sak. Når dette er tredje dagen på rad HI spiser 200 gr sjokolade, da er det definitivt et problem.

HI skriver at hun sliter med ulvehunger. Den absolutt eneste måten å bli kvitt en slik ulvehunger er å spise riktig slik at man holder blodsukkeret sitt stabilt.

Ved å spise slike enorme mengder med sukker som HI har gjort siste tre dagene er hun med på å forsterke ulvehungeren sin! Om hun "bare" spiser 100 gr sjokolade i morgen så vil hun fremdeles ligge langt over daglige anbefalinger på sukker, og dette er helseskadelig.

Skal HI bli kvitt ulvehungeren sin så trenger hun å spise riktig mat og mat som holder blodsukkeret stabilt - slik hun har holdt på siste tre dagene så forsterker hun problemet og ulvehungeren.

Babyen i magen risikerer å være på berg- og dalbane også hva blodsukker angår.

En ting er hva man gjør når det kun går ut over egen kropp, men når man er i ferd med å lage et nytt liv så har man også tatt på seg et stort ansvar for det nye menneskets helse.

Det er ikke overhysterisk å påpeke at det å ha i seg så enorme mengder sukker flere dager på rad kan være skadelig for helsen!

Skrevet

Jaja, da har du snart spist opp alle og da har du ikke flere å spise. Spis og kos deg og å så kan du heller drømme om dem senere uten så spise. Anonymous poster hash: 7c760...bea

Hihihi, så sant så sant, nom nom :-)

Skrevet

Hi

Mente ikke at du er overhysterisk HI,jeg siktet til hun andre som nærmest halshugger deg pga litt utskeielse.

Skrevet

Snakk om å være overhysterisk! Anonymous poster hash: 73ed5...ae3

Overhysterisk? Foreløpige anbefalinger fra helsemyndighetene er at tilsatt sukker ikke bør utgjøre mer enn 10 % av samlet energiinntak pr dag. WHO ønsker å redusere dette til maks 5 %. 100 gram melkesjokolade inneholder ca 550 kcal og 53 % sukker.200 gram inneholder 1100 kcal, noe som er over halvparten av hva en aktiv kvinne normalt trenger av energi på en dag. Det sier seg selv at HI her ligger skyhøyt over det som er anbefalt. Om HI hadde satt til livs en 200 gr sjokoladeplate én dag og ventet lenge til neste gang, da hadde det vært en annen sak. Når dette er tredje dagen på rad HI spiser 200 gr sjokolade, da er det definitivt et problem. HI skriver at hun sliter med ulvehunger. Den absolutt eneste måten å bli kvitt en slik ulvehunger er å spise riktig slik at man holder blodsukkeret sitt stabilt. Ved å spise slike enorme mengder med sukker som HI har gjort siste tre dagene er hun med på å forsterke ulvehungeren sin! Om hun "bare" spiser 100 gr sjokolade i morgen så vil hun fremdeles ligge langt over daglige anbefalinger på sukker, og dette er helseskadelig. Skal HI bli kvitt ulvehungeren sin så trenger hun å spise riktig mat og mat som holder blodsukkeret stabilt - slik hun har holdt på siste tre dagene så forsterker hun problemet og ulvehungeren.Babyen i magen risikerer å være på berg- og dalbane også hva blodsukker angår. En ting er hva man gjør når det kun går ut over egen kropp, men når man er i ferd med å lage et nytt liv så har man også tatt på seg et stort ansvar for det nye menneskets helse.Det er ikke overhysterisk å påpeke at det å ha i seg så enorme mengder sukker flere dager på rad kan være skadelig for helsen! Anonymous poster hash: 7fa6e...77f
Men herre fred da kvinne, det var da voldsomt. Jeg tror de aller fleste av oss vet hvor mye sukker sjokolade inneholder og at det i lengden ikke er bra, du trenger virkelig ikke og utdype det på dette viset som du gjør. jeg er en dame med en ellers så meeeeget fornuftig og streng kostplan, der sjokolade er ikke eksisterende engang. Jeg har hatt noen dager hvor jeg har kjørt på med sukker, og ja, det er ikke bra, men spist er spist og jeg har nytt hver eneste bit. Nå er jeg uansett såpass tidlig på vei også, at sukkeret jeg får i meg ikke overføres til barnet enda, det går kun ut over meg foreløpig! Du trenger ikke komme inn her og peke finger mot meg, jeg er ikke stokk dum heller! Ville bare ha litt forståelse av andre som kanskje kjente seg igjen!

Hi

Skrevet

Hallo, hallo, jeg sier jo at dette ikke kommer til å vedvare, jeg har da sunn fornuft til tross denne sprekken denne uken! Har fortsatt 35 uker hvor jeg kan være sunn, noe som jeg faktisk ellers er!HiAnonymous poster hash: 4dd0a...173

Mente ikke at du er overhysterisk HI,jeg siktet til hun andre som nærmest halshugger deg pga litt utskeielse. Anonymous poster hash: 73ed5...ae3
Ja, jeg vet at du siktet til henne, jeg ble bare så paff, og var kjapp på knappen! Men nå fikk jo jeg virkelig et foredrag fra denne sjokoladepolitiet!

Skrevet

Snakk om å være overhysterisk! Anonymous poster hash: 73ed5...ae3

Overhysterisk? Foreløpige anbefalinger fra helsemyndighetene er at tilsatt sukker ikke bør utgjøre mer enn 10 % av samlet energiinntak pr dag. WHO ønsker å redusere dette til maks 5 %. 100 gram melkesjokolade inneholder ca 550 kcal og 53 % sukker.200 gram inneholder 1100 kcal, noe som er over halvparten av hva en aktiv kvinne normalt trenger av energi på en dag. Det sier seg selv at HI her ligger skyhøyt over det som er anbefalt. Om HI hadde satt til livs en 200 gr sjokoladeplate én dag og ventet lenge til neste gang, da hadde det vært en annen sak. Når dette er tredje dagen på rad HI spiser 200 gr sjokolade, da er det definitivt et problem. HI skriver at hun sliter med ulvehunger. Den absolutt eneste måten å bli kvitt en slik ulvehunger er å spise riktig slik at man holder blodsukkeret sitt stabilt. Ved å spise slike enorme mengder med sukker som HI har gjort siste tre dagene er hun med på å forsterke ulvehungeren sin! Om hun "bare" spiser 100 gr sjokolade i morgen så vil hun fremdeles ligge langt over daglige anbefalinger på sukker, og dette er helseskadelig. Skal HI bli kvitt ulvehungeren sin så trenger hun å spise riktig mat og mat som holder blodsukkeret stabilt - slik hun har holdt på siste tre dagene så forsterker hun problemet og ulvehungeren.Babyen i magen risikerer å være på berg- og dalbane også hva blodsukker angår. En ting er hva man gjør når det kun går ut over egen kropp, men når man er i ferd med å lage et nytt liv så har man også tatt på seg et stort ansvar for det nye menneskets helse.Det er ikke overhysterisk å påpeke at det å ha i seg så enorme mengder sukker flere dager på rad kan være skadelig for helsen! Anonymous poster hash: 7fa6e...77f
Maaaaaakan altså, ta deg en chill pill, eller en bolle (uten sukker og hvetemel)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...