♥Coxinelle♥ Skrevet 3. mai 2014 #26 Skrevet 3. mai 2014 Mine to var 53 cm og gikk rett inn i str 56. Brukte str 50 i hentesettet, men det kunne bare brukes den ene gangen.
Chl85 Skrevet 3. mai 2014 #27 Skrevet 3. mai 2014 Min brukte str 50 i ca 1-2 uker Født noen dager før termin. Begynte med str 56 etter ca 1,5 uker og brettet heller opp litt på armene Veide 3,5 v fødsel
Karma! Skrevet 3. mai 2014 #28 Skrevet 3. mai 2014 2 av mine rakk knapt å bruke str 50, siste mann brukte det vel 4 uker
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #29 Skrevet 3. mai 2014 Tror nesten jeg brukte str 50 lengre enn str 68... Det var ute av kommoden igjen på null komma svisj !:-D Anonymous poster hash: 4f432...287
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #30 Skrevet 3. mai 2014 MItt barn passet aldri str 56. Han hadde på seg bodyer på sykehuset som jeg ikke fikk kneppet igjen, for jeg hadde jo nesten bare str 50 med til ham. Det andre barnet mitt brukte str 50 i 6 uker og ville druknet i str 56. Begge barn er født til termin. Anonymous poster hash: e72a1...07e
Erle85 Skrevet 3. mai 2014 #31 Skrevet 3. mai 2014 Jeg har nettopp pakket vekk str 50.. Har brukt 50 i 11uker.. Når han ble født var 50 for stort, men gikk ikke mange ukene før det passet.. Hadde ikke kjøpt noe i 50, så mamma var på shopping for meg dagen etter fødsel..
Nettie+jentungen Skrevet 3. mai 2014 #32 Skrevet 3. mai 2014 Min svømte i str 50, måtte bla brette opp ermene på bodyene. Mn som andre sier, barna er forskjellige. Jeg ville hatt noen plagg i str 50, så kan man evt kjøpe mer etter fødsel
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. mai 2014 #33 Skrevet 3. mai 2014 Mine 2 gikk rett inn i 56. De var begge 51cm ved fødsel, 4000g og 4210g.
LittLykkelig Skrevet 3. mai 2014 #34 Skrevet 3. mai 2014 Mine var 3,8 kg og 51 cm men kraftig bygde. Brukte 50 i kanskje to uker. Ville hatt litt i 50 og mer i 56.
BareMas Skrevet 3. mai 2014 #35 Skrevet 3. mai 2014 Kjøp litt i 50 og litt i 56. Ikke glem at butikkene er åpne etter fødselen også, så da kan man fylle på med de størrelsene man trenger
Elskerhøsten2014 Skrevet 3. mai 2014 #36 Skrevet 3. mai 2014 Min brukte 50 ca 5 dager og så gikk han over på 56 og brukte det i 3 uker,så 62. så hadde kjøpt litt i 50 og mest i 56
MrsMilla Skrevet 3. mai 2014 #37 Skrevet 3. mai 2014 Får stort sett barn på ca 4 kg, og de bruker strl 50 i max to uker. Men noe må de jo også ha i disse ukene. Så jeg kjøper/ har klar et par enkle bodyer i 50 og kombinerer med sparkebukser og strømpebukser i 56.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #38 Skrevet 3. mai 2014 Mine brukte aldri str 50, da begge var 51 cm lange Anonymous poster hash: 74aaa...473
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #39 Skrevet 4. mai 2014 Her brukte de 56 uten at jeg syntes de svømte i klærne. Men det kommer litt an på hvordan man liker det. Anonymous poster hash: f6a6b...fcb
Gjest vinterbrud Skrevet 4. mai 2014 #40 Skrevet 4. mai 2014 Min jente passet aldri i str 50,men så var hun stor da.Som de andre sier,kjøp inn litt avhvert av størrelser. Lykke til med fødselen.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #41 Skrevet 4. mai 2014 Kjøp litt i 50 og litt i 56. Ikke glem at butikkene er åpne etter fødselen også, så da kan man fylle på med de størrelsene man trenger Sant nok at butikken er åpen etter fødsel og, men det siste de fleste ønsker få dager etter en fødsel er faktisk å gå i butikker:p Mitt tips er faktisk å kjøpe de klærne du ønsker å ha i hus uavhengig av hva andre mener, og heller vente med å ta av lapper å vaske klærne før du vet hva du trenger og ikke;) da kan du heller ta med klærne tilbake til butikken å bytte de når du er i form til det! avhenger selvsagt av at du har butikkene i nærheten da;) Jeg gjorde det slik da vi fikk førstemann og byttet et par bodyer og ei bukse i større størrelser da vi hadde nok:) Jeg synes iallefall det er lettere å vaske klær enn å gå på babyklærshopping 3-4 dager etter en fødsel;) Anonymous poster hash: 27cbc...7fe
BareMas Skrevet 4. mai 2014 #42 Skrevet 4. mai 2014 Kjøp litt i 50 og litt i 56. Ikke glem at butikkene er åpne etter fødselen også, så da kan man fylle på med de størrelsene man trenger Sant nok at butikken er åpen etter fødsel og, men det siste de fleste ønsker få dager etter en fødsel er faktisk å gå i butikker:pMitt tips er faktisk å kjøpe de klærne du ønsker å ha i hus uavhengig av hva andre mener, og heller vente med å ta av lapper å vaske klærne før du vet hva du trenger og ikke;) da kan du heller ta med klærne tilbake til butikken å bytte de når du er i form til det! avhenger selvsagt av at du har butikkene i nærheten da;) Jeg gjorde det slik da vi fikk førstemann og byttet et par bodyer og ei bukse i større størrelser da vi hadde nok:) Jeg synes iallefall det er lettere å vaske klær enn å gå på babyklærshopping 3-4 dager etter en fødsel;) Anonymous poster hash: 27cbc...7fe Det var sannelig lurt! Falt meg ikke inn at man kunne bytte klærne heller da jeg fikk første, alt var vasket og greit. Men så hadde jeh uansett vært så "dum" at jeg hørte på alle som mente at jeg ikke fikk bruk for strl 50, så måtte ut alikevel om jeg ikke ville ha klesløs baby. For min del var også uteturen kjærkommen da formen var helt på topp, og 3 dager "innestengt" på barsel gjorde behovet for frisk luft stort.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #43 Skrevet 4. mai 2014 Kjøp litt i 50 og litt i 56. Ikke glem at butikkene er åpne etter fødselen også, så da kan man fylle på med de størrelsene man trenger Sant nok at butikken er åpen etter fødsel og, men det siste de fleste ønsker få dager etter en fødsel er faktisk å gå i butikker:pMitt tips er faktisk å kjøpe de klærne du ønsker å ha i hus uavhengig av hva andre mener, og heller vente med å ta av lapper å vaske klærne før du vet hva du trenger og ikke;) da kan du heller ta med klærne tilbake til butikken å bytte de når du er i form til det! avhenger selvsagt av at du har butikkene i nærheten da;) Jeg gjorde det slik da vi fikk førstemann og byttet et par bodyer og ei bukse i større størrelser da vi hadde nok:) Jeg synes iallefall det er lettere å vaske klær enn å gå på babyklærshopping 3-4 dager etter en fødsel;) Anonymous poster hash: 27cbc...7fe Det var sannelig lurt! Falt meg ikke inn at man kunne bytte klærne heller da jeg fikk første, alt var vasket og greit. Men så hadde jeh uansett vært så "dum" at jeg hørte på alle som mente at jeg ikke fikk bruk for strl 50, så måtte ut alikevel om jeg ikke ville ha klesløs baby. For min del var også uteturen kjærkommen da formen var helt på topp, og 3 dager "innestengt" på barsel gjorde behovet for frisk luft stort. Er nok en del som deg som føler det er godt å komme seg ut så kjapt etter en fødsel, men jeg personlig følte for å mure meg inne i 3-4 uker pga lite søvn, skrikebaby, ammetrøbbel osvosv:p jeg var iallefall veldig glad for at jeg hadde det jeg trengte i hus før babyen kom;) Anonymous poster hash: 27cbc...7fe
BareMas Skrevet 4. mai 2014 #44 Skrevet 4. mai 2014 Kjøp litt i 50 og litt i 56. Ikke glem at butikkene er åpne etter fødselen også, så da kan man fylle på med de størrelsene man trenger Sant nok at butikken er åpen etter fødsel og, men det siste de fleste ønsker få dager etter en fødsel er faktisk å gå i butikker:pMitt tips er faktisk å kjøpe de klærne du ønsker å ha i hus uavhengig av hva andre mener, og heller vente med å ta av lapper å vaske klærne før du vet hva du trenger og ikke;) da kan du heller ta med klærne tilbake til butikken å bytte de når du er i form til det! avhenger selvsagt av at du har butikkene i nærheten da;) Jeg gjorde det slik da vi fikk førstemann og byttet et par bodyer og ei bukse i større størrelser da vi hadde nok:) Jeg synes iallefall det er lettere å vaske klær enn å gå på babyklærshopping 3-4 dager etter en fødsel;) Anonymous poster hash: 27cbc...7fe Det var sannelig lurt! Falt meg ikke inn at man kunne bytte klærne heller da jeg fikk første, alt var vasket og greit. Men så hadde jeh uansett vært så "dum" at jeg hørte på alle som mente at jeg ikke fikk bruk for strl 50, så måtte ut alikevel om jeg ikke ville ha klesløs baby. For min del var også uteturen kjærkommen da formen var helt på topp, og 3 dager "innestengt" på barsel gjorde behovet for frisk luft stort.Er nok en del som deg som føler det er godt å komme seg ut så kjapt etter en fødsel, men jeg personlig følte for å mure meg inne i 3-4 uker pga lite søvn, skrikebaby, ammetrøbbel osvosv:p jeg var iallefall veldig glad for at jeg hadde det jeg trengte i hus før babyen kom;) Anonymous poster hash: 27cbc...7fe Derfor jeg tenker det kan være lurt med et lite utvalg av forskjellige størrelser, og om man kombinerer det med å la lappene henge på en stund er det jo en knall ide!! den skal jeg absolutt ta med meg videre til nybabyen min kommer, vet jo aldri hvordan formen er da.. Itillegg kan det være lurt å informere de som spør om hva babyen ønsker seg i barselgave om hvilken størrelse som er ønsket. Selv fikk vi klær i strl fra 50-68 i barselgave av omtrent halve verden, så kjøpte nesten ikke klær til babyen før etter et halvt år. Selv pleier jeg alltid å bare sende en liten txt til de nybakte foreldrene om de har store eller små babyer før jeg kjøper noe
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #45 Skrevet 4. mai 2014 Mine 3 var så raskt inn i 62 at jeg ville startet der. Det viktigste er jo at de ikke fryser. Anonymous poster hash: 1ca72...fc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå