Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #1 Skrevet 2. mai 2014 Vi er virkelig helt grønne på det her! Ønsker å ta ferge fra Oslo og til så nært Legoland som mulig, blir Hirtshals det nærmeste? Ser at man kun kommer til Hirtshals fra Kristiansand eller Larvik, stemmer det? Da begynner vi å snakke mange timer i bil... Er kanskje fly Oslo-Billund like greit? Så det var billig familiepakke til Legoland nå men det var fra Larvik til Hirtshals... Håper noen kan litt om dette og vil gi noen tips Anonymous poster hash: e0c8b...236
Nyttårs barn Skrevet 2. mai 2014 #2 Skrevet 2. mai 2014 Det tar kun tre timer ca med bil ned til legoland. Danmark er et lite land. Du kan jo fly til Billund, men da har dere jo ikke med bil hvis det er et poeng..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 Jeg kunne ikke tenkt meg å ta fly til Billund, synes det er kjempegreit å ha bilen i Danmark. Det er gode veier og korte avstander, fint å kunne bile til nærmeste by, til kysten e.l. om man ønsker. Er ikke langt fra Oslo til Larvik heller, det hadde gått helt fint med våre barn. 2-3 timer i bil til Larvik, 4 timer på båten med lekerom, de kan løpe rundt, spise litt mat osv, også 3 timer i bil ned til Billund. Anonymous poster hash: 65f1a...c9c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #4 Skrevet 2. mai 2014 Jeg kunne ikke tenkt meg å ta fly til Billund, synes det er kjempegreit å ha bilen i Danmark. Det er gode veier og korte avstander, fint å kunne bile til nærmeste by, til kysten e.l. om man ønsker. Er ikke langt fra Oslo til Larvik heller, det hadde gått helt fint med våre barn. 2-3 timer i bil til Larvik, 4 timer på båten med lekerom, de kan løpe rundt, spise litt mat osv, også 3 timer i bil ned til Billund. Anonymous poster hash: 65f1a...c9c Jeg ser at Stena Line går fra Oslo til Fredrikshavn, det blir kanskje en del kortere reisevei?? Barna våre er 1, 3 og 7 år, ønsker helst ikke flere timer i bilen enn vi må. Men prisen blir kanskje veldig annerledes da? Hvilket hotell har dere erfaring med? TS Anonymous poster hash: e0c8b...236
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #5 Skrevet 2. mai 2014 Fordelen med båt fra Larvik til Hirtshals er at det er en speedbåt. Tar ca 3-4 timer. Båten oslo - fredrikshavn tar en god del lenger og man trenger lugar for å sove. Det er heller ikke store avstanden mellom Hirtshals og Fredrikshavn. Noen venner av oss var nettopp i Legolang og tok båten til Hirtshals. De sa det fungerte veldig bra. Anonymous poster hash: bb589...c5b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #6 Skrevet 2. mai 2014 De hadde fått en pakkepris hvor de overnattet på en slags kro og de var super fornøyde med overnattingen Anonymous poster hash: bb589...c5b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #7 Skrevet 2. mai 2014 Jeg kunne ikke tenkt meg å ta fly til Billund, synes det er kjempegreit å ha bilen i Danmark. Det er gode veier og korte avstander, fint å kunne bile til nærmeste by, til kysten e.l. om man ønsker. Er ikke langt fra Oslo til Larvik heller, det hadde gått helt fint med våre barn. 2-3 timer i bil til Larvik, 4 timer på båten med lekerom, de kan løpe rundt, spise litt mat osv, også 3 timer i bil ned til Billund. Anonymous poster hash: 65f1a...c9c Jeg ser at Stena Line går fra Oslo til Fredrikshavn, det blir kanskje en del kortere reisevei?? Barna våre er 1, 3 og 7 år, ønsker helst ikke flere timer i bilen enn vi må. Men prisen blir kanskje veldig annerledes da? Hvilket hotell har dere erfaring med? TS Anonymous poster hash: e0c8b...236 Hei, vi skal også til Legoland i år og endte på å reise med båt til København (DFDS). Fra København til der vi skal bo (ikke så langt unna Legoland) er det ikke så langt å kjøre, et par timer ca. Det er ca. like langt fra København som Fredrikshavn, men vi valgte København pga. avgangstidene (reisen hjem fra Fredrikshaven var tidlig på morgenen, og det hadde vært vanskelig å rekke når man i tillegg skal regne med kjørevei). Anonymous poster hash: 151df...364
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #8 Skrevet 2. mai 2014 Tusen takk for gode råd og tips TS Anonymous poster hash: e0c8b...236
Tingtartid Skrevet 2. mai 2014 #9 Skrevet 2. mai 2014 Mener det går en hurtigbåt fra Oslo-Fredrikshavn på ca 4 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå