Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Barna våre har så mye leker. Er redd det blir for mye... Vi har kjøpt endel. Vil jo liksom at de skal ha "alt", og i tillegg har vi arvet mye. For alle andre var plutselig ferdige med småbarnstida. Kan det bli for mye eller er det skadelig på noen måte med mye leker? De bruker jo alt og leker variert. Anonymous poster hash: 4f6d5...a52
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Synes det er dumt. Blir lett bortskjemte, og lærer ikke å sette pris på ting. Anonymous poster hash: 54160...77d
Jippipippi Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Barn trenger ikke være bortskjemte fordi om de har mye leker. Jeg pakker vekk leker og rullerer på hva vi har fremme. Bortskjemt blir de om de får alt de vil ha og får viljen sin...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #5 Skrevet 2. mai 2014 Vi har det også litt sånn, eneste barnebarnet, første barn osv. Men vi har lært småen å gi bort leker etterhvert, og det er jo en variant. Han har gitt bort leker til andre igjen, enten yngre barn som kommer til eller f eks fretex. Enig i at masse leker ikke automatisk betyr bortskjemt. Den dagen han hadde vist utakknemlighet eller misnøye med noe han fikk f eks ville jeg ha reagert. Han lyser opp og takker like mye for et lite klistremerke som for en stor leke, og det tar jeg som et bra tegn. Men nå er jeg ikke noen pedagog, bare en mamma altså. Anonymous poster hash: ee510...d40
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #6 Skrevet 2. mai 2014 Alt etter som hvor mange du synes er mye. Har selv en gudsønn som har alt, som treåring var det ds, ipad, div andre spillkonsoller og alt av leker i hus! Snakker om overflod. Alt han trengte og ikke trengte fikk han. Moren er gærn når det kommer til å kjøpe på facebookgruppene også. Jeg kjøper klær til ham, for jeg vet ikke hva han trenger, selv om mor ikke forstår hvorfor barnet trenger tre fleecesett. Hun gir da bort det man har kjøpt. Besteforeldre er også fortvilet. Forøvrig, da han ble fire reiv han opp alle pakkene uten å takke, og ble veldig irritert da han fikk en bok han allerede hadde. Anonymous poster hash: cdba2...3a5
*Nøtta* Skrevet 2. mai 2014 #7 Skrevet 2. mai 2014 Kommer an på om de fortsatt setter pris på å få leker det, synest jeg. Det er forskjell på å være bortskjemt og å være ufordraglig /frekk pleier jeg å si.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #8 Skrevet 2. mai 2014 Han blir alltid overlykkelig over det han får selv om det er noe enkelt og lite. Sier alltid takk. Og krever aldri noe. Feks på lekebutikken kan han si hva han liker, men forventer ikke og maser ikke om å få noe. Anonymous poster hash: 4f6d5...a52
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #9 Skrevet 2. mai 2014 De trenger ikke bli bortskjemte fordi de har mye, men de kan lett bli blaserte og føle seg berettiget til mye. Vet ikke, men tror det kan være godt for barna at vi foreldre holder igjen litt... Anonymous poster hash: 410ea...eea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå