Gå til innhold

9-åring med tett nese, pollenallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han blir tett i nesen på ettermiddagene og er det utover kvelden. Har vært sånn i halvannen uke nå og nesespray hjelper ikke. Har ikke snue og er ikke tett på morgenen. Kan det være pollenallergi? Eller?

Anonymous poster hash: ac4ef...a01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det greieste er nok å bestille en time hos fastlegen/barnelegen og få en undersøkelse.

Stor mulighet for at det kan være allergi. Ble jo varslet om at det skulle bli enda værre enn vanlig for allergikerne denne sesongen.

Skrevet

Kan nok være det ja. Mannen har allergierr og han blir værst på kvelden, har han ikke tatt medisiner på dagen er han pottetett når han skal legge seg. Han er ikke så ille om morran og ør som han er kan han glemme det innimellom, da irriterer han seg på kvelden og jeg må ligge ved siden av ett treskeverk. Høres ut som han blir kvalt om natta.

Har ett barn vi sjekker litt om dagen, hun er testet før uten noen utslag. Hun ble testet for alt mulig når vi testet henne for det meste pga atopisk eksem. Null utslag på noe, men nå lurer vi på om det er noe. Men jeg haroppservert henne litt på avstand idag, og hun klatrer inn og ut av tujahekken og der står pollenskyen om dagen. Så mulig det har litt med hvor mye hun får på og i seg.

Men jeg ville nok ha prøvd å gitt en zyrtec og det noen timer før han pleier å bli tett. Blir han ikke så tett da ville jeg tatt turen til legen for å testet han. Lurt å få medisinerrt så tidlig så mulig slik at han sliter minst mulig. Tar tid å finne medisiner som passer for hver enkelt, men starte prosessen er lurt.

Anonymous poster hash: 2988e...49d

Skrevet

Takk, da prøver jeg med zyrtec et par dager. Han ble testet da han var 2år og hadde ingen allergier da, men det kan vel komme med alderen og det er mye pollen nå.

Anonymous poster hash: ac4ef...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...