Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 mistenker at jeg kan ha blitt gravid nylig, og dette blir da barn nummer 2 for oss. vi har planlagt en tur til syden i slutten av mai, 1 uke charter. hva tenker dere om å reise utenlands i starten på graviditeten? i sist svangerskap var jeg veldig redd for at noe skulle gå galt, men har bestemt meg for at slike tanker ikke skal ødelegge neste svangerskap, så er instillt på å reise men så dukker små dumme tanker opp og jeg blir nervøs for at noe skulle skje på ferie da.. men dersom det skjer der ville det vell skjedd uansett.. noen andre som har reist på ferie tidlig i svangerskapet som kan dele erfaringer eller tanker? Anonymous poster hash: db4fb...0ea
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Vi reiste en uke på ferie når jeg var ca 12-13 uker på vei. Var ingen problem i dethele tatt, annet enn beg var ganske sliten og måtte hvile mye mer enn vanlig. Det skal nok gå bra så lenge du tar det med ro og lytter til kroppen din:) Anonymous poster hash: 746c5...ce3
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 ja, håper det går bra takk for svar Anonymous poster hash: db4fb...0ea
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 Dette lurer jeg også litt på.. Det går nok bra, men. Strålingen man utsettes på fly er ikke særlig høy, så hvis flyturen ikke er fryktelig lang så er jeg ikke så bekymret. Vann kjøper jeg jo på flaske i utlandet uansett, så det er vel også greit. Men her tenker jeg litt på miljøgifter fra flasken og eventuelt små mengder klor og slikt. Men er jo ikke snakk om såå lenge, da, særlig ikke for deg. Mat er jeg mer usikker på: kan jeg stole på at de har god hygiene på restauranter, forstår alvoret, skyller salaten godt nok osv. (er jo enda vanligere med toxoplasma i mange andre land, f.eks.)? Kan jeg være sikker på at melk er pasteurisert og trygg når jeg ikke snakker språket? Vil egentlig spise mye egg, siden det er så næringsrikt, men redd for det der.. Hvis jeg koker det ordentlig hardkokt, kanskje? Men is har ofte egg i seg, så må vel passe på det? Solkrem tar jeg med så jeg er sikker på at den er så trygg som mulig. Mulig jeg skal bort tre uker, så litt bekymret. Men samtidig er sol, varme og avslapning bra, da! Anonymous poster hash: 50566...d38
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 Det er ikke noe i veien for å reise. Smør deg med høy faktor for man får veldig lett pigmentflekker i huden pga hormoner, de forsvinner ikke i ettertid. Drikk flaskevann, ikke spis salat/rå grønnsaker da de muligens ikke er vasket godt nok, pass på at kjøtt er gjennomstekt og ikke drikk noe med isbiter. Ellers er det kun hensyn til din egen kropp du trenger og tenke på Anonymous poster hash: 5010c...30d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Var i spania i uke 13 i fjor, var trøttere enn vanlig, men hadde ingen betenkeligheter med å reise avgårde. Det er mange flinke leger i utlandet og. Om det går galt, så går det galt uavhengig av hvor vi er hen, dessverre. Du skriver ikke hvor du skal hen, men de fleste steder som har mange turister er nøye på hygiene. Du kan jo holde deg til saftis i stedet for melkebasert is feks. Men tror som sagt ikke du trenger å bekymre deg veldig over mat og hygiene. Jeg spiste stort sett det jeg ville da vi var ute og spiste, og vi laget oss ellers mat i leiligheten. Kjøpte da det vi ønsket i supermarkedene. Var også i Orlando i uke 19-21. og det var ikke såå stas. Inn og ut av sykehus, og det så ut som jeg måtte bli værende der borte til etter fødsel. MEN!, det var ikke pga min helse at jeg holdt på å bli værende igjen der borte, men fordi jeg var så dum å kontakte forsikringsselskapet for å få booket om billetter og tidligere hjemreise, i stedet for å dra hjem og så få tilbake pengene for nye billetter. Jeg reiste den siste reisen uten min mann, og det var i grunn det som var det tyngste, ikke det at jeg måtte på sykehuset selv om det og var skummelt. Bare pass på at dere har en god reiseforsikring og ikke den vi hadde... Anonymous poster hash: 4c536...777
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå