Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Jenta mi på 11 år har fått litt hår under armene. Hun har ikke sagt noe om at hun synes dette er pinlig/ubehagelig enda. Men nå kommer sommeren og hun skal gå mere i kortermet. Skal jeg si at hun kan barbere om hun vil, eller skal jeg vente til hun tar det opp? Hun vet at jeg barberer meg under armene. Anonymous poster hash: a599a...b6d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Spør om hun vil nappe brynene med det samme. Anonymous poster hash: 4e6c2...4d5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Vil si at det å nappe brynene er noe heeelt annet. Husker selv at jeg syntes det var veldig greit når mamma sa at jeg kunne barbere meg under armene. Jeg synteds det var ubehaglig at andre kunne se at jeg hadde hår. Var derfor veldig bevisst på hva jeg hadde på slik at det ikke skulle vise. Men jeg var noen år eldre da jeg fikk hår. Derfor er jeg usikker. Hi Anonymous poster hash: a599a...b6d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 Jeg tenker at når hun selv synes det er på tide så gjør hun det?Det er jo sånne ting som kanskje er lurt å finne ut av selv. I min tidligere karriere stjal jeg høvelen til mor og gjorde det jeg måtte, når hun oppdaga det kjøpte hun en egen til meg og det synes jeg var helt greit, da hadde jeg vel kanskje brukt hennes et år Anonymous poster hash: e4088...d71
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 Jeg kjøpte en høvel og skum til datteren min da hårene begynte å dukke opp her og der, la det i skapet hennes på badet og sa "her, legger det her sånn at du har utstyret klart når du ønsker å begynne å shave".. Hun var kjapp med å begynne og hun fortalte meg at hun var glad det var jeg som hadde tatt initiativ til dette. Hun ønsket det nemlig selv, men hadde ikke turt å si noe i tilfelle jeg ville reagere negativt og begynne å diskutere på at hun var for ung, ikke skulle tenke på sånt..blabla Anonymous poster hash: 2a2fb...3bd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Jeg tenker at det er en sånn ting de finner ut av selv via venner og bekjente, og ikke noe de trenger å høre fra mor. Kroppspresset er stort nok som det er om ikke man skal få høre ting hjemmefra man kan begynne å bekymre seg over. I en sånn alder kan det fort oppfattes som kritikk og at man ikke er 'bra nok' dersom man ikke gjør det mor foreslår. Hvis du derimot merker at det plager henne, og at hun evt sniklåner din høvel, så kan du tilby å kjøpe en egen til henne Det er det jeg ville gjort i alle fall. Anonymous poster hash: b843f...d63
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #7 Skrevet 1. mai 2014 Anonym bruker 22.19: Det synes jeg var en fin måte å gjøre det på Trenger ikke å gjøre så mye ut av det, viktigst er at de ikke må føle et press på å fjerne det, samtidig som det må være trygt å gjøre det hvis de ønsker det. Husker ikke hva jeg selv syntes om dette, jeg. Anonymous poster hash: 8db51...607
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Anonym bruker 22.19: Det synes jeg var en fin måte å gjøre det på Trenger ikke å gjøre så mye ut av det, viktigst er at de ikke må føle et press på å fjerne det, samtidig som det må være trygt å gjøre det hvis de ønsker det. Husker ikke hva jeg selv syntes om dette, jeg. Anonymous poster hash: 8db51...607 Takk Det var det som var min tanke også, at jeg ikke ville gjøre noe stort nummer ut av det Jeg hadde jo plukket opp et og annet hint på forhånd. Hun gikk aldri i singlet da hun prøvde å skjule armhulene, syns det var flaut å gå i shorts pga hårene osv.. Derfor valgte jeg å gjøre det på dén måten Anonymous poster hash: 2a2fb...3bd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 Jeg synes ikke man skal nekte barna å barbere bort kroppshår, men ikke oppfordre til det heller. Jeg ville ventet til hun spurte selv (evt til du oppdager at hun bruker ditt utstyr). Anonymous poster hash: cc0e0...5e3
Mrs. Kaizer Skrevet 1. mai 2014 #10 Skrevet 1. mai 2014 Jeg tenker at det er en sånn ting de finner ut av selv via venner og bekjente, og ikke noe de trenger å høre fra mor. Kroppspresset er stort nok som det er om ikke man skal få høre ting hjemmefra man kan begynne å bekymre seg over. I en sånn alder kan det fort oppfattes som kritikk og at man ikke er 'bra nok' dersom man ikke gjør det mor foreslår. Hvis du derimot merker at det plager henne, og at hun evt sniklåner din høvel, så kan du tilby å kjøpe en egen til henne Det er det jeg ville gjort i alle fall. Anonymous poster hash: b843f...d63 Enig med deg!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #11 Skrevet 1. mai 2014 Kan jeg kuppe tråden litt? Jente på ni år, som klager over at hun ikke vil gå i shorts på grunn av mye hår på leggene. Jeg har prøvd å avfeid det og bare sagt at det skal hun ikke tenke på, men etter å ha lest her så kanskje jeg burde tatt det mer alvorlig.. Vet hun misliker både hårene på armene (underarmer) og leggene. Hun har kraftigere hårvekst enn meg allerede, og har hatt det et par år. Jeg har nesten ikke hår på kroppen, så det merkes jo av henne. Hvordan håndterer man noe sånt så tidlig? Anonymous poster hash: 1556d...88d
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #12 Skrevet 2. mai 2014 Kan jeg kuppe tråden litt? Jente på ni år, som klager over at hun ikke vil gå i shorts på grunn av mye hår på leggene. Jeg har prøvd å avfeid det og bare sagt at det skal hun ikke tenke på, men etter å ha lest her så kanskje jeg burde tatt det mer alvorlig.. Vet hun misliker både hårene på armene (underarmer) og leggene. Hun har kraftigere hårvekst enn meg allerede, og har hatt det et par år. Jeg har nesten ikke hår på kroppen, så det merkes jo av henne. Hvordan håndterer man noe sånt så tidlig? Anonymous poster hash: 1556d...88d La henne få barbere seg også. Anonymous poster hash: bb844...d18
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #14 Skrevet 2. mai 2014 En ting er å tillate jentene å barbere seg og vise dem hvordan det gjøres når de ønsker det, men å fortelle dem at det er noe som må gjøres er å lære dem at de ikke er bra nok som de er. Det er faktisk ikke alle som føler for å barbere seg hverken her eller der. bør ikke mødrene fortelle at det er en nødvendighet. Hvordan dere tar opp temaet påvirker ikke bare deres egne jenters valg i forhold til barbering, men også hvordan de ser på klassevenninner ol som gjør et annet valg enn dem selv. Anonymous poster hash: 03337...b38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå