Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Jeg har kommet inn på en videreutdanning ( 30 sp nettbasert 50%, varer i 1 år) som starter til høsten. I tillegg skal jeg jobbe og tjener ca 380.000 i året. Sjekket støttekalkulatoren til Lånekassen som sier at jeg har krav på ca 50.000 i lån og vil få omgjort ca 10.000 om jeg ikke stryker, samt 1000,- i forsørgerstipend. (Tallene er bare ca) Egentlig klarer jeg meg uten ekstra støtte siden jeg tjener ok, men pensum, reise o.l vil jo koste litt, så jeg vurderer å søke. Men må jeg i tilfellet søke hele lånet? Kan det i såfall være lurt å sette dette inn på en konto og betale tilbake etter studiet før rentene begynner å løpe? Kanskje noen har erfaring med dette som vil svare. Lenge siden jeg var student merker jeg... Anonymous poster hash: ecbb4...106
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Jeg har kommet inn på en videreutdanning ( 30 sp nettbasert 50%, varer i 1 år) som starter til høsten. I tillegg skal jeg jobbe og tjener ca 380.000 i året. Sjekket støttekalkulatoren til Lånekassen som sier at jeg har krav på ca 50.000 i lån og vil få omgjort ca 10.000 om jeg ikke stryker, samt 1000,- i forsørgerstipend. (Tallene er bare ca) Egentlig klarer jeg meg uten ekstra støtte siden jeg tjener ok, men pensum, reise o.l vil jo koste litt, så jeg vurderer å søke. Men må jeg i tilfellet søke hele lånet? Kan det i såfall være lurt å sette dette inn på en konto og betale tilbake etter studiet før rentene begynner å løpe? Kanskje noen har erfaring med dette som vil svare. Lenge siden jeg var student merker jeg... Anonymous poster hash: ecbb4...106 Studielånet er rentefritt så lenge du studerer, i tillegg så er renten på studielånet lavere en de fleste boliglån. Og skulle noe skje med deg så kan du i gitte situasjoner få slettet studielånet. Så klarer du å la være å bruke pengene på stereoanlegg og festing så anbefaler jeg på det sterkeste å ta opp studielånet. Anonymous poster hash: 997da...211
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå