Gå til innhold

Gravid mens man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg lurer på om det er noen som har blitt gravid mens de fortsatt har ammet?
Jeg ammer, og barnet er 4 og en halv måned. Fikk litt mistanke i forigårs da jeg fikk en bitteliten blodstripe med ferskt blod på papiret. Men ikke noe mer enn det. I går fikk jeg bittelitt brun/rødt. Ingenting i dag. Kan det ha vært en festeblødning?
Har erstattet noen av måltidene h*nnes med morsmelk erstatning, men bare innimellom. Får også grøt en eller to ganger om dagen. I dag er jeg så slapp og sliten, med vondt i hodet, og det fikk meg til å mistenke det enda mer. Tok en graviditetstest forrige uke, men den var negativ.
Hva tror dere?

Anonymous poster hash: a2afc...c32
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amming er absolutt INGEN fullgod prevensjonsmetode, så det er fullt mulig.

Det er derfor man bør bruke kondom og deretter evt cerazette mens man ammer.

Anonymous poster hash: b4146...078
Skrevet

Jeg fullamma til 6 mnd. Jeg hadde ikke sex, kunne ikke bli gravid, men mensen begynte tidlig, tre-fire mnd. Kunne skkert blitt gravid.

Anonymous poster hash: 08b14...db8
Skrevet

Amming er i teorien prevensjon hvis man ammer hver 3.time hele døgnet, inkludert natta. I praksis er det ikke til å stole på da heller, så hvis du ikke vil bli gravid, så bør du bruke annen prevensjon i tillegg.

Anonymous poster hash: 693dd...c91
Skrevet

Ja det er muligt. Har ei vennine som har 2 barn innen 1 års periode.

Anonymous poster hash: fb5ab...78a

Skrevet

Ei veninne har 13 mnd mellom barna sine, og ho amma...  Min var 8 mnd då eg vart gravid att, men då amma eg jo ikkje like mykje.

Skrevet

Hmm. Ja, vet det er mulig. Vi vil gjerne ha to tette, så er derfor vi ikke bruker prevensjon. Får ta en test om noen uker, om jeg er like trøtt og slapp, og muligens har fått flere tegn på en graviditet. Vi tenkte jo å få de ganske tett, men kanskje ikke såå tett :fnise:
Vi får vente å se :)

Anonymous poster hash: a2afc...c32
Skrevet

Jeg ble gravid når eldste var 6 mnd.

Skrevet

Ja, jeg har to med 15mnd mellom.

Anonymous poster hash: 9514e...43b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...