Gå til innhold

Hvor stor aldersforskjell mellom 1. og 2. barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordeler og ulemper? 

:)

Anonymous poster hash: 4496e...e21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

24 mnd. Ingen ulemper som jeg kan se.. En gutt og en jente og de er verdens beste venner. Ferier er en drøm for de har hverandre hele tiden.

Skrevet

Tror at de fleste aldersforskjeller fungerer jeg så lenge type barn (som en ikke kan velge) stemmer/passer sammen. Her er det 5,5 år mellom, naturen valgte det for oss. Jentene passer godt sammen selv om de er ulike på alle måter. De er søstre, alder betyr lite for de. Minste er veldig voksen for alderen da hun strekker seg etter storesøster som elsker å være helten. ;)

Lag barn når det passer dere, og ikke når andre mener det er på tide. :)

Anonymous poster hash: 4cedb...592

Skrevet

20 år.... Det er ikke å anbefale. :)

Anonymous poster hash: d05f9...591

Skrevet

2,5 år mellom mine, har det kjempekjekt og leker utrolig godt sammen!

Skrevet

23 mnd. Gutt og jente. Krangler så bustene fyker, men er også verdens beste venner. De har eldre søsken som er 7 og 9 år eldre. Funker som barnevakt innimellom, me. Veldig upraktisk mtp hva vi skal se på kino, teater og aktiviteter og sommerferie.. Blir sjelden noe som passer for eldste, så må ta med denne på noe for egen alder innimellom.

Anonymous poster hash: d45f5...67b

Skrevet

23 mnd. Jente og gutt. Kranglet, og var verdens beste venner her også. Nå er de store, 15 og 17 år, og krangler sjelden.

Anonymous poster hash: 598a6...698

Skrevet

6 år. Storesøster er gammel nok til å sette ord på sin sjalusi og har vett til å la frustrasjonen over lillebror gå utover meg og ikke ham. Hun forguder lillebror.

Skrevet

Ja ja gutt den 17 des 2012 og jente 15 des 2013.

Anonymous poster hash: 10716...d85

Skrevet

3,5 år. Har en gutt som blir 4 år i september og en jente som blir 3 mnd om få dager. Blir spennende å se hvordan de leker sammen når hun blir større. Heldigvis finnes ikke gutten vår sjalu i det hele tatt, og han er kjempeglad i søsteren sin :)

Anonymous poster hash: 5e33b...15c

Skrevet

6,5 år mellom nr 1 og 2.. Litt for stor aldersforskjell ift at de ikke har lekt sammen osv, storesøster fungerer nesten som en ekstramor istedenfor. Så ikke noe typisk søskenforhold mellom dem (bortsett fra krangling da eldste er i puberteten og yngste elsker å tirre henne).

Så er det 22 mnd mellom nr 2 og 3, og 26 mnd mellom nr 3 og 4.. Å få 3 barn på 4 år er veeeeldig hektisk og slitsomt. Men DER er fordelen med at den eldste er såpass mye eldre. Har enormt god hjelp i henne :)

Anonymous poster hash: f356c...4f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...