Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Altså fra du legger barnet i senga til det sover? Og hvor gammelt er det? Jenta mi er 2,5 mnd. Bruker ca 15 min på å roe henne ned i senga etter jeg har lagt ho ned (sutrer litt av og på). Er dette ok?? Uvidende førstegangsmor Anonymous poster hash: aae75...f56
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Syntes det hørtes helt greit ut. Min er kjempeenkel 2 år. Vi synger 1-4 sanger når han legger seg, og så er det stille. Er evig takknemlig! Anonymous poster hash: 257d4...5a6
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 19 måneder. Han ligger i senga en halvtime og prater med løvungen sin, sier natta til alle lekene sine fra senga også sovner han Han brukte opptil tre timer på din sin alder Anonymous poster hash: 5c7b4...dac
☆☆☆ Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Med så små barn er vel alt ok Eg har ikkje tålmod til lange leggingar. Med begge har eg lagt dei, sagt godnatt og gått. Funkar det ikkje har eg teke dei opp og prøvd på nytt etter ei stund. I kveld funka det ikkje med babyen på 5 mnd 19.30, men etter 30 min på fanget (der ho nytta høvet til å bæsje, mulig årsak til at ho ikkje ville legge seg) vart ho lagt i våken tilstand kl 20 og sovna sjølv i løpet av eit par minutt utan eit knyst (har på babycall og går inn om ho påkallar oppmerksomhet). Eldste er to år no og "trenerar" ved å forlange ein sang til og ein til. Eg finn meg i 3-4 korte songar før det definitivt er god natt. Stort sett er eg inne hjå henne i under 5 minutt, men ho er alltid våken når eg forlet ho. Endret 1. mai 2014 av ★
Bustetroll Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 (endret) ca 20 sekunder. Legger henne på ryggen i senga, der hun hiver seg i en rask bevegelse over på magen i froskestilling, griper tak i bamsen sin, mens jeg drar i halen på bamsen (musikk), stryker henne 2-5 ganger på hodet, mens jeg forteller henne at jeg elsker henne over alt i verden, og sier god natt.Imens, ligger hun å vinker med en hånd, og sier hadet. Bretter dyna over den lille sammenkrøllede kroppen, og går ut.Hun sovner så og si med en gang. En sjelden gang hører jeg hun prater litt der inne.Åh, babyen min <3 Endret 1. mai 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 19 måneder. Han ligger i senga en halvtime og prater med løvungen sin, sier natta til alle lekene sine fra senga også sovner han Han brukte opptil tre timer på din sin alder Anonymous poster hash: 5c7b4...dac Hehe, så herlig!! Anonymous poster hash: aae75...f56
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #7 Skrevet 1. mai 2014 Tar noen timer her... Har vært veldig uheldige her Anonymous poster hash: 3672e...6fa
Chl85 Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Vi har hatt en fast rutine der jeg sier jeg synger 4 sanger også er det natta;) Hun prøver seg noen ganger med flere, sanger, drikke vann osv, men er veldig konsekvent så det har gått bra Noen ganger hører jeg hun pludrer med bamsene sine og litt sånn i ca 15 minutter, men det gjør ingen ting
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 Tar noen timer her... Har vært veldig uheldige herAnonymous poster hash: 3672e...6fa Uheldig? Anonymous poster hash: e206c...b28
Gjest Perfektmamma Skrevet 1. mai 2014 #10 Skrevet 1. mai 2014 Alt i fra en halvtime til to timer. Vi ligger med barna til de har sovnet. Leser for de.
RosaParasoll Skrevet 1. mai 2014 #11 Skrevet 1. mai 2014 Frøkna er 2,5 år. Går opp på rommet ca 19.10, hun bykser i senga og finner kosen sin. Jeg sier god natt, får et kyss og en kos, og så går jeg. Da er det tyst innen 10 min.
Nodisc Skrevet 1. mai 2014 #12 Skrevet 1. mai 2014 Trur vi alltid berre har lagt han også har han sovna med en gang, faktisk. Legger han ned, gir smokk og bamse, kyss på panna også går eg
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #13 Skrevet 1. mai 2014 Tar noen timer her... Har vært veldig uheldige herAnonymous poster hash: 3672e...6fa Uheldig? Anonymous poster hash: e206c...b28 Ja, uheldig i forhold til legging og soving. Det motsatte av hun over der som skrev hun var heldig som hadde en baby som sovnet på null komma niks:p Noen babyer er mer sovebabyer enn andre... Glemte å nevne at hun er 3 måneder gammel. Bruker timesvis! Anonymous poster hash: 3672e...6fa
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #14 Skrevet 1. mai 2014 Jeg legger han ned i sengen,legger dynen over han,sier god natt,å går ut igjen. Er ekstremt sjeldent at han skriker eller roper på meg. Men han kan gjerne ligge en hel time å snakke med seg selv/leke i sengen. Anonymous poster hash: 40086...f84
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #15 Skrevet 1. mai 2014 Da hun var baby sovnet hun greit og det var bare å legge henne i senga og si god natt. Men fra ca. ettårsalder snudde det helt og vi begynte å bruke 1-2 timer på legging hver kveld. Nå er hun 7 år, og vi bruker en halvtime ca., først lesing, så nattasang, så nattakos før vi går ut av rommet, deretter tar det alt fra et par minuter til en halvtime før hun finner roen og sovner. Anonymous poster hash: 9ed47...552
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #18 Skrevet 1. mai 2014 5 minutter. 3 år. Anonymous poster hash: 2eb68...204
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 1. mai 2014 #19 Skrevet 1. mai 2014 Han legger seg åtte og bruker alle sine kunster for å slippe, som oftest er han faktisk ikke i seng før halv ti, sovner rundt halv elleve. Hver kveld Han er snart syv år.
me_87 Skrevet 1. mai 2014 #20 Skrevet 1. mai 2014 Min sønn prøver forresten å drøye leggingen med å si at han vil ha mer mat med en gang jeg nevner at han skal legge seg. Å med en gang vi er kommet inn på soverommet så sier han "kose mamma",for da vet han at han får være oppe litt til å sitte på fanget mitt. Det er merkelig hvor fort de lærer seg å drøye tiden når de ikke vil legg seg hehe
*Miss Flua* Skrevet 1. mai 2014 #21 Skrevet 1. mai 2014 Snart 2,5 år gammel. Jeg synger en nattasang, og gir han nattakos før jeg går ut av rommet. Da bruker han alt fra 2 minutter til 30 minutter på å sovne. Har vært sånn siden han var noen få mnd gammel veldig glad i senga si heldigvis, og det er ikke sjeldent han ber selv om å legge seg
PeppaPig Skrevet 1. mai 2014 #22 Skrevet 1. mai 2014 4.5år og hun gjør alt hun kan for å drøye leggingen. Som regel tar det ca halvtime (vi leser et par historier eller bare snakker litt) og hun sovner alt fra 5 minutter til 3 timer etter det.
Elskerhøsten2014 Skrevet 1. mai 2014 #23 Skrevet 1. mai 2014 Alltid vert enkel og legge tar mellom 2-5 minutter
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #24 Skrevet 1. mai 2014 3 åringen sovner i løpet av et par minutter. Alle våre 3 har vært slik siden de ble født. Anonymous poster hash: 2e7c9...66b Anonymous poster hash: 2e7c9...66b
håperpåvinterbarn Skrevet 1. mai 2014 #25 Skrevet 1. mai 2014 Leser tre bøker, så får hun velge bamse for natten og så pakker jeg henne inn og kysser henne god natt. Ca en halv time. Meste av tiden skyldes lesingen selvsagt. Men det er hennes og min roligste kosestund i løpet av dagen så det syns jeg er en fin halvtime
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå