Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #26 Skrevet 2. mai 2014 Formålet med abort er at fosteret skal dø. Det er ikke akkurat en sjokkerende nyhet. Anonymous poster hash: ce1d7...f64 Forskjellen er jo at fosteret har overlevelsessjangser ved hjelp utenfor i denne "alderen", og noen uker til og sjangsen er større. Et foster i uke 12 er ikke levedyktig på samme måte. Anonymous poster hash: 181c4...065 Det er dog likefullt en baby. Alle babyer trenger hjelp for å overleve. Anonymous poster hash: fc994...57d
Peggy Sue Skrevet 2. mai 2014 #27 Skrevet 2. mai 2014 Tør ikke trykke på linken. Hva gjelder det? :/Gammeldagse metoder for abort hvor barnet overlever aborten for så å bli kvalt i en bøtte eller lagt til side for å dø. En metode som heldigvis ble forbudt i de aller fleste land på 60tallet men som fremdeles praktiseres i USA. "God bless America" I USA? ! Hva med Norge? Og for ikke snakke om Kina.. Anonymous poster hash: 1a965...026 Saline abortion er ikke lov i Norge, nei. Er et halvt århundre siden det ble forbudt i Norge fordi det fører til unødvendig mye lidelse for fosteret.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #28 Skrevet 2. mai 2014 Tør ikke trykke på linken. Hva gjelder det? :/Gammeldagse metoder for abort hvor barnet overlever aborten for så å bli kvalt i en bøtte eller lagt til side for å dø. En metode som heldigvis ble forbudt i de aller fleste land på 60tallet men som fremdeles praktiseres i USA. "God bless America"I USA? !Hva med Norge? Og for ikke snakke om Kina.. Anonymous poster hash: 1a965...026 Saline abortion er ikke lov i Norge, nei. Er et halvt århundre siden det ble forbudt i Norge fordi det fører til unødvendig mye lidelse for fosteret. Forøvrig kun i enkelte stater. Og dette er noe Obama støtter. Men senaborter utføres i Norge. Like sent Anonymous poster hash: 1a965...026
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #29 Skrevet 2. mai 2014 Barn blir jo drept under abort, hva er forskjellen om de dør under aborten eller etterpå? Den eneste forskjellen er jo at noen får se barnet dø. Det er like grusomt uansett! Anonymous poster hash: 38d23...6ac
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #30 Skrevet 2. mai 2014 Barn blir jo drept under abort, hva er forskjellen om de dør under aborten eller etterpå? Den eneste forskjellen er jo at noen får se barnet dø. Det er like grusomt uansett! Anonymous poster hash: 38d23...6ac Er vel bedre for fosteret å dø fort i magen enn å ligge å kveles sakte men sikkert i lang tid på skyllerommet! Anonymous poster hash: 5ad7f...e70
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #31 Skrevet 2. mai 2014 Barn blir jo drept under abort, hva er forskjellen om de dør under aborten eller etterpå? Den eneste forskjellen er jo at noen får se barnet dø. Det er like grusomt uansett! Anonymous poster hash: 38d23...6ac Er vel bedre for fosteret å dø fort i magen enn å ligge å kveles sakte men sikkert i lang tid på skyllerommet! Anonymous poster hash: 5ad7f...e70 Dør barnet fort i magen av de pillene da, vet vi det? Barnet er stort nok til å føle ubehag, smerte o.l. og ingen vet hvor utviklet tankevirksomhet og hjerne er, vet vi egentlig hvor fort det dør og hvordan det kjennes ut ved en senabort? Jeg er på ingen måte noen abortmotstander altså, men en abort av et friskt foster i uke 22 er helt vannvittig i mine øyne. Greit at svangerskapet kan være et resultat av voldtekt e.l. men det er et nesten fullt utviklet barn det er snakk om, jeg personlig ville aldri klart å ta livet av et uskyldig barn. Da hadde jeg heller født barnet og latt det vokse opp hos fosterforeldre/adoptivforeldre om jeg ikke følte jeg maktet ta meg av det selv. Anonymous poster hash: 4de5f...e51
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #32 Skrevet 2. mai 2014 Hva er saline abortion? Anonymous poster hash: 801fc...696
Peggy Sue Skrevet 2. mai 2014 #33 Skrevet 2. mai 2014 Hva er saline abortion? Anonymous poster hash: 801fc...696 Google saline abortion så får du svaret. Det er rett og slett for følt til at jeg orker å skrive hva det er. Det er en grunn til at det har vært ulovlig i de fleste land veldig lenge. Ja, senaborter er fælt uansett metode, men med saline abortion blir det rett og slett for jævlig.
Vicky Pollard Skrevet 2. mai 2014 #34 Skrevet 2. mai 2014 Uansett om et barn fødes og blir lagt bort for å dø i uke 22 eller stikkes med nåler og kanyler i 3- 4 uker før det dør, har barnet opplevd en grusom smerte. La barnet i tilfelle få dø assistert og på en behagelig måte. Et barn født i uke 21- 22 er i de aller sjeldneste tilfeller levedyktig ved dagens medisin. Å la et barn oppleve uker med smerte i forsøk på å redde det er like ille. Begge deler er ille mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #35 Skrevet 2. mai 2014 Uansett om et barn fødes og blir lagt bort for å dø i uke 22 eller stikkes med nåler og kanyler i 3- 4 uker før det dør, har barnet opplevd en grusom smerte. La barnet i tilfelle få dø assistert og på en behagelig måte. Et barn født i uke 21- 22 er i de aller sjeldneste tilfeller levedyktig ved dagens medisin. Å la et barn oppleve uker med smerte i forsøk på å redde det er like ille. Begge deler er ille mener jeg. De forsøker i Norge aldri å redde barn født i uke 21-22. Det er rapportert tilfeller i utlandet om overlevelse ved 21+ 6 uker, men det er et eksepsjonelt unntak. Slik jeg har forstått det er det fostre opp mot 23-24 uker som i disse linkene har blitt lagt bort for å dø, og da mens de fryser og kveles pga mangel på oksygen. Slik er det ikke ved forsøk på å redde ekstrem premature, da legges de nemlig i plast med en gang de er født, rask pustehjelp samt at de får tidlig Morfin for å dempe ubehag, frykt og smerte. Altså synes jeg ikke de to situasjonene kan sammenliknes på rettferdig grunnlag. Anonymous poster hash: 0fc64...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå