Gå til innhold

Noen her som har erfaringer med "stebesteforeldre"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan behandler dem barnet ditt eller mannen/samboeren din sin?

Mine forelder er lite engasjerte som besteforeldre. Mens foreldrene til kjæresten min er veldig engasjerte mot hans barn. Vi flytter sammen til høsten. Jeg har et barn.

Anonymous poster hash: 759aa...182
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det vel kanskje litt skrekksenario fra min side... Mitt og hans barn er like gamle, og vi har et felles. Min familie har tatt godt imot hans barn, og passer gjerne alle barna :)

Hans familie har kun fokus på hans eldste barn og ikke på mitt eller vårt felles. Gjør enorme forskjeller i gaver og har aldrig passet....

Anonymous poster hash: f1ff4...273

Skrevet

Mitt utenomekteskapelige lille barn ble tatt i mot med åpne armer av samboers foreldre fra dag en, de elsker henne som om hun skulle vært deres eget barnebarn.

Skrevet

Har ei kusine som kom inn i familien som fireåring. Besteforeldra våre har heile vegen vore krystallklar på at ho er fullverdig barnebarn. I alt frå oppmerksomhet og tilstedeværelse til når mormor fordelte litt av smykkene sine.

Gjest cd0da
Skrevet

Her er min stefar like engasjert i mitt barn som sine biologiske barnebarn. Han forguder barnet mitt og barnet mitt forguder han! :)

Skrevet

her ble vi tatt veldig godt imot, frem til jeg så min kjære svigermors fasade slå sprekker. jeg har et barn fra tidligere forhold og vi har et felles sammen.

opplever eksempler på at hun klart og tydelig forteller barna hun foretrekker den yngste, varierer også hvor akseptert jeg er på den siden i familien.

svigerfar forskjellsbehandler ikke og har tatt godt imot oss fra dag en :)

de er skilt

Anonymous poster hash: c3da5...e1e
Skrevet

Jeg har en stebestemor, som kom inn i familien da jeg var ca 6 år. Hun er som en "ordentlig" bestemor for meg. Alltid snill og god og behandler oss så likt hun kan. Hun er like glad i alle sine barnebarn (og oldebarn).

Anonymous poster hash: e44ce...332
Skrevet

Meg og min mann har barn på hver vår kant, og besteforeldrene er veldig forskjellige.

Mine behandlet alle likt, mens min manns mor behandlet alle veldig forskjellige. Hans far behandler alle likt igjen, men har lite kontakt siden vi bor på hver vår kant av landet.

Mine måtte begynne å behandle ungene forskjellig, for min manns barn syns det ble feil når mine foreldre var mer involvert og gav de mer enn sin bestemor. De syns det ble veldig feil og fikk dårlig samvittighet av å ta imot. En ganske uvant problemstilling vil jeg si, men når ungene syns det blir vanskelig er det viktig at vi voksne prøver å gjøre det best mulig for de selv om det for oss blir rart.

Nå er farmor til min manns unger ganske spesiell i seg selv, og hun behandler de to barnebarna sine veldig ulikt. Vi har prøvd å siifra, men det blir bare værre og værre. Nå er det så ille at hun ene har nesten brutt kontakten med henne, hun er vel nesten bare på besøk hos henne når hun har bursdag og vil ikke bli med da heller. Ikke greit å se en farmor forskjells behandler barnebarna så mye og så synlig.

Men la ting gå sin gang og se hvordan det går. Mest sannsynlig går alt helt greit, men greit å ha det litt i bakhodet slik at dere følger litt med om ting blir anderledes når det kommer ett barn til. Hos oss går det helt supert med mine foreldre og min manns far. Mine barn ser på min manns far som bestefar og kaller han bestefar. Ingen av de andre besteforeldrene bryr seg om de er like glad i han som de. Mens min manns mor syns det er helt krise om ungene snakker om de andre besteforeldrene.

Anonymous poster hash: 0e1ba...caa

Skrevet

Mine foreldre er stebesteforeldre. De behandler barna likt når de er sammen, og med oppmerksomhet, og gaver til jul, bursdag, feriegaver o.l.

Det blir litt mer på fellesen siden bonus bare er her 30% av tiden, og de paret heller ikke til bonusen som ene gjør med fellesen. Men bonusen har tross alt 4 sett med biologiske besteforeldre i live som sparer.

Men bonusen blir reknet som barnebarn på lik linje med de andre :)

Det samme gjelder hos oldeforeldrene.

Skrevet

Min stemor og stefar er begge fantastiske besteforeldre til jenta vår. De har vært mine steforeldre fra jeg var tenåring og vi har alltid hatt et godt forhold. De ble helt naturlig besteforeldre på lik linje med mine foreldre den dagen jenta ble født.

Skrevet

Har ei kusine som kom inn i familien som fireåring. Besteforeldra våre har heile vegen vore krystallklar på at ho er fullverdig barnebarn. I alt frå oppmerksomhet og tilstedeværelse til når mormor fordelte litt av smykkene sine.

LIKER.

Er slik det skal være spør du meg

Anonymous poster hash: 3d896...8da

Skrevet

Min pappa døde da jeg var 16 år. Mamma fikk ny kjæreste/samboer da jeg var 25 år.

Han har selv 3 barn og 6 barnebarn. Hos min søster og jeg har han 3 barnebarn. Han er neste mer bestefar for vår unger enn for sine "blod"barnebarn, men det er mest fordi han har et veldig rart forhold til 2 av sine egne barn. Min nevø og mine barn er altid glad for å se bestefar og viser det - de andre hilser knappt nok.

Føler vi har vært heldige og fått en flott erstating for morfar :klemmer:

Anonymous poster hash: bd9ab...4c5
Skrevet

Min stemor behandler "barnebarna" som de skulle vært hennes egne. Hun virkelig elsker dem og har aldri gjort forskjell på de "ekte" og våre. Virkelig ei god bestemor. Har nok litt å si at hun har vært i bildet siden før de ble født :)

Skrevet

Jeg synes man ikke forvente at de blir behandlet likt. Stebarnebarn har som oftes egne sett besteforeldre og da skal blir det feil i mitt hode hvis det også skal få like mye av stebesteforeldre... At de blir behandlet likt er en selvfølge, men når det gjelder gaver og sparing etc så synes jeg det er naturlig at de får litt mindre verdi på gavene. De får som sagt mange gaver fra de ekte besteforeldrene.

Anonymous poster hash: 32a2a...0ce

Skrevet (endret)

Mine svigerforeldre begnDler min sønn fra et tidligere forhold som som egen. Det har de alltid gjort. Svigermor har til og med sagt at det er noe spesielt med denne gutten (min sønn) som gjør at hun føler et element annet ekstra for han, selv om hun o ettertid har fått to biologiske barnebarn i ettertid. Jeg har ingen familie, så er veldig glad de har tatt i mot han. Drt har også resten av familien gjort, så han fikk ikke bRe besteforeldre, men onkler og oldeforeldre osv :D

Han var 1.5 da vi kom inn i denne flotte familien.

Endret av 2trollunger;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...