Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Jeg har en sønn på 15 mnd. Vi skal ha flere barn. Men pga dårlig nattesøvn på den lille rakkeren så vil jeg vente. Mannen vil starte prøvingen i sommer. Hans argument: Da blir den tunge babytiden "kortere". Venter vi lenge må vi starte helt på nytt. Mitt argument: Jeg er sliten Kom med tips, råd, egne erfaringer Anonymous poster hash: 6b77f...59e
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Mitt tips er at det blir lite søvn uansett.. Vi hadde de samme tankene som dere når eldste var 1,5år. Mannen ville vente til eldste sov bedre, men jeg ville bare få en til nå, sånn at det ikke ble store overgangen. Eldste våknet 4-15ganger hver natt, så oppstykket søvn ble det uansett.. Da var jeg allerede gravid, uten at vi visste det.. Men hadde nok ikke ventet så mye lengre uansett. Var babysyk, og ville ha ca. 2 år mellom dem. Syns 2 år er greit mellom mine, men det er klart at det er tungt til tider, men det er det uansett hvor gamle de er.. Anonymous poster hash: 8909e...e70
☆☆☆ Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Det er 20 mnd mellom mine, og eg synes kanskje det var litt for tidlig for eldste å bli storesøster. Men no er minsta 5 mnd og det går stort sett fint. Eg er glad aldersforskjellen ikkje blir for stor. Men lite søvn når ein kun har baby er så si sak, avbrutt søvn pga baby og tidlig opp med småbarn i tillegg er ein heilt anna liga.
SuperFries Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 Er du sliten, så tar dere en pause. Vi var dødslitne da vi ble gravide med nr 2 og fikk han da nr 1 var nesten 21 mnd. Vi ble enda mer slitne etterpå, for 2 barn er betydelig mer heftig enn ett barn. Hadde jeg kunnet gjøre det om igjen, hadde jeg villet vente til eldste er over 3 år før nr 2 kom.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 Jeg var i utgangspunktet enig i at de burde være tette, men sånn ble det ikke, så plutselig ble det 4 år mellom. Veldig glad for det nå, den største kan hjelpe til med mye, kler på seg selv osv, det er ikke to bleiebarn på en gang. Ja, småbarnsperioden blir lenger, men vi er ikke så slitne, så det gjør jo egentlig ikke noe:) Er du sliten så bør du etter min mening ta hensyn til kropp og helse:) Anonymous poster hash: 4540d...a83
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Er du sliten, så vent!!!!! Er slitsomt å gå gravid når man har en frafør og er man allerede sliten når nr to kommer blir det ikke bedre, bare værre og det er ikke optimalt for noen. Barna er små lenge så blir ikke å starte på nytt før eldste er 5-6 år mener jeg... Ville gitt det et halvt år iallfall og vurdere igjen. Anonymous poster hash: 6fb20...0d4
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #7 Skrevet 1. mai 2014 Av samme grunn ble jeg ikke gravid før eldste nærmet seg 2,5. Det var godt å ha kommet seg ovenpå før vi gikk i gang ned neste. Som viste seg å våkne mye mer på nettene. Anonymous poster hash: 32c33...fa4
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Vi hadde samme dilemma . Snakket om når vi ønsket andre barnet. Ville ha de tett, men var slitne. Plutselig kom jeg til ett punkt om NÅ var jeg klar for en til... Ble akkurat to år mellom dem. Mitt tips: vent å se, plutselig blir du klar, og DA er tiden inne.. Lykke til! Anonymous poster hash: ae0a0...b57
Chl85 Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 Jeg får 3 år i mellom første og barn nr 2 Rett og slett fordi jeg ikke hadde orket noe annet. Førstemann skreik og sov ikke det første året, så da fristet det VIRKELIG ikke å skaffe seg et barn til He he. Nå har jeg en 3 åring som gleder seg til å få hjelpe til I tillegg klarer hun seg mye selv og er bleiefri osv + at hun sover hele natta! Noe som er fantastisk når man skal begynne på ny runde med spedbarn, he he. Mitt tips er: Vent til førstemann har lært seg å sove hele natta også vurderer dere da, eller vent et halvt år og se ann
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #10 Skrevet 1. mai 2014 Takk for gode svar alle sammen Anonymous poster hash: 6b77f...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå