Gå til innhold

Ordinær UL som viser downs.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller andre unormaliteter hos foster. Får man valg om abort da, eller er det for sent?

Anonymous poster hash: 5cccf...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ta senabort om barnet har store skader, men er usikker på om down anses som stort nok avik til å ta abort etter uke 16 siden man kan leve et godt liv med denne diagnosen.

Downs er vel ikke så lett å se så sent i svangerskapet også, det sees lettest rundt 12-13 uker og er grunnen til at veldig mange velger å betale for en tidlig ultralyd på den tiden.

Ved avvik som er uforenelig med liv kan man vel avslutte svangerskapet frem til uke 21-22 tror jeg. En nabo her avsluttet svangerskapet i uke 21 fordi det på ordinær ultralyd vistes at barnet hadde en hjertefeil som var helt uforenelig med liv.

Anonymous poster hash: 8b1cc...1d8
Skrevet

Har da hørt at man alltid får innvilget abort i nemnda hvis fosteret viser tegn til downs ved ordinær ultralyd.

Anonymous poster hash: 55137...797

Skrevet

Opplevde dette i fjor. De fikk mistanke om downs på ordinær ul. Ble henvist videre til Rikshospitalet hvor vi fikk tilbud om fostervannsprøve. Dette takket vi ja til og fikk svar etter noen dager at det var downs. Da fikk vi spørsmål om hvilke ønsker vi hadde, eventuell å fortsette med veiledning eller å avslutte. Vi valgte å avslutte, det måtte godkjennes av nemd, men var ikke noe annet enn en formalitet. Jeg var 19 uker på vei.

Anonymous poster hash: a1999...3ff

Skrevet

Helt forferdelig... Helt forferdelig å måtte ta slike valg !:(

Tror ikke jeg hadde klart å ta stilling til et slikt valg, samtidig tror jeg ikke jeg ville ha klart å ha et barn med downs hvis jeg kunne valgt å velge det bort. Dette for ekteskapet og de 4 andre ungene sin skyld..

Likevel, for et grusomt valg å måtte ta, gjør vondt i mammahjerte å tenke på :(

Anonymous poster hash: da04e...507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...