Gå til innhold

Overaktiviserer vi barna våre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere barnet leke alene i lengre tid hvis dere må gjøre noe i huset?

I dag har jeg måttet male en del av huset. Har utsatt det alt for lenge!

Jenta på 6 leker seg og koser seg, men jeg har hatt litt dårlig samvittighet for at vi ikke finner på noe.

Så slo det meg, at det egentlig er absurd at vi skal ha dårlig samvittighet for det. Før i tiden var det jo helt uaktuelt at foreldrene skulle skippe husarbeid og gårdsarbeid for å aktivisere barna, og det tror jeg egentlig har vært bra for dem. Jeg lurer på om barna våre mister noe på veien når de blir "overaktivisert" til enhver tid?

Kommer nok til å finne på noe koselig nå når jeg er ferdig med å male, men bestemte meg for å skippe den dårlige samvittigheten.

Anonymous poster hash: a2659...b6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du dårlig samvittighet ovenfor barna pga at dere må male huset og de leke selv oversktiviserer dere ja, etter min mening.

Unger har godt av at det ikke skjer noe hele tiden og de må få lov å kjede seg litt slik at de får satt igang fantasien til å finne på noe.

Idag har vi ingen planer og gjør ikke noe med ungene. De koser seg stort! Noen har vært på fotballbanen med venner, ei tok med gubben på sykkeltur og hun siste fant plutselig ut at hun skulle dra ut med venner.

Slike dager uten planer er de deiligste syns jeg, for plutselig gjør vi noe koselig med ungene vi ikke hadde gjort om vi hadde planlagt ting med de. Nabo ung kommer og går,leken og latteren går omhverandre. At jeg kan nyte sola litt er en skikkelig bonus. Ingen dårlig samvittighet, for jeg vet ungene storkoser seg.

Jeg har noen tantebarn som kommer på besøk innimellom, de sier til min søster at de vil til tante og gjøre ingenting.min søster skjønner ikke bæret, for hva er gøy med å gjøre ingenting liksom. Men ungene leker og koser seg, vi planlegger ikke noe men gjør endel fordet. Om vi vil bake bollr, ta en sykkeltur, hoppe på trampolina hele dagen så gjør vi det. Men det viktigere ere at vi må ikke aktivisere ungene hele tiden for at de skal gjøre noe,det klarer de helt fint selv. Og de har godt av å gjøre det helt selv også, med vi voksne i nærheten uten at vi henger som noen hauker over de.

Anonymous poster hash: f07f0...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...