Gå til innhold

Sykepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt siden 24/3 pga av hyperemesis. Begge arbeidsgiverne mine betaler kun i arbeidsgiver perioden. Jeg hadde forventet å få inn noe penger nå i slutten av mnd, men det er ikke kommet inn noe. Har vært inne på nav sine sider å sett på Mine Utbetalinger, men der står kun barnetrygden for de siste 3 mnd.

Er det flere som ikke har fått utbetalt pengene sine?!

Jeg har ikke vært sykemeldt så lenge siden jeg gikk gravid forrige gang, så føler meg veldig grønn på dette. Men jeg kjenner jeg blir litt stresset av at når jeg blir trekt i morgen (trekker en viss sum hver mnd til regningskontoen) så sitter jeg igjen med 100kr.

Anonymous poster hash: 7cbe8...a02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har søkt sykepenger ( levert sykepenger krav til NAV ) så har de litt lang saksbehandlingstid ( litt avh.hvor du bor ). Ring NAV imorgen og undersøk dette, lykke til :-)

Anonymous poster hash: 9c7cf...7a1
Skrevet

For at nav skal utbetale sykepenger trenger de del A (legen sender denne inn), del D (ditt krav om sykepenger) og inntektsopplysninger fra arbeidsgiveren din. Det er saksbehandlingstid på dette og den varierer fra plass til plass. Kontakt nav på tlf 55553333 så får du vite status i din sak, kan være lurt å sjekke med arbeidsgiver at de faktisk har sendt inn det de skal først...  Er alt på plass utbetales sykepengene etterskuddsvis innen siste virkedag i måneden, som oftest skyldes manglende utbetaling at det mangler noe (enten del D og/eller inntektsopplysninger) eller at det ligger på vent for å bli registrert.. 

Anonymous poster hash: 4baac...8be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...