Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Jeg tenker hun ikke orker mere av dem. Kan ikke klandre henne for det, om det er saken, de er så mye problemer i den klassen, uro og bråk, at det er ekkelt. Men det er ikke gunstig for urokråkene med alle disse vikarene, blir jo bare verre for henne å komme tilbake, da er de vel enda mer urolig. Anonymous poster hash: b8fc9...a7b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Da har skolens ledelse noe å ta tak! Anonymous poster hash: d5156...5d6
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Mye synsing her. Du vet jo ikke hvorfor hun er sykemeldt. Hjelper helt sikkert ikke at hun ikke klarer å holde styr på elevene, men synes det er veldig rart hvis det skal være grunnen. Det kan i hvert fall umulig være grunnen alene. Anonymous poster hash: 50ecd...4b7
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Jeg tenker hun ikke orker mere av dem. Kan ikke klandre henne for det, om det er saken, de er så mye problemer i den klassen, uro og bråk, at det er ekkelt. Men det er ikke gunstig for urokråkene med alle disse vikarene, blir jo bare verre for henne å komme tilbake, da er de vel enda mer urolig. Anonymous poster hash: b8fc9...a7b ∂et blir nok ikke lett å komme tilbake, men hun trengte vel å få det litt på avstand. Det kan til tider være en utrolig tøff jobb og noen saker kan slite enormt. Håper ledelsen tar tak og setter inn ressurser/hjelp! Anonymous poster hash: d6449...28f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Det kan jo også være helt andre grunner for at hun er sykemeldt...svanegerskapskvalme, operasjon, sykdom i familie osv. Eller en kombinasjon av situasjonen i klassen og noe personlig. Ingen poeng i å spekulere. Anonymous poster hash: d6449...28f
Well hello there! Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Lite hjelp å spekulere rundt hvorfor hun er borte.Og ville for all del ikke snakket om dette foran barna, eller med andre foreldre.Hverken mulige grunner til sykemelding eller hvor fryktelig klassen er. Blir raskt en snakkis, det påvirker ungenes syn på læreren og det vil gjerne gjøre det slitsomt for henne når hun kommer tilbake igjen. Ville heller prøvd å gjort noe med situasjonen. Dere som foreldre kan jo oppfordre ledelsen ved skolen til å raskest mulig få inn en fast vikar som kan være der til huer tilbake. Hjelper nå litt på i forhold til å ha nye vikarer hele tiden, da blir det lett kaos.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #7 Skrevet 30. april 2014 Lurer litt på om vi har barn i samme klasse. Vi fikk også vite i dag at kontaktlæreren i sønnens klasse skal være sykemeldt ut mai til å begynne med. Det er også en klasse hvor det er mye trøbbel. Ikke bråk i timene og sånt, men mange konflikter og unger som gjør mye rart. Slåssing og hærverk og greier. Jeg tenker at en sånn jobb kunne ha slitt ut enhver, og kontaktlæreren til vår sønn har jammen hatt litt å stri med de årene hun har hatt klassen. Da er det ikke rart at man blir syk til slutt. Hadde det vært at hun ikke taklet klassen, vil jeg tro at de hadde omplassert henne, og satt noen andre inn i den klassen. Mitt inntrykk er at vår lærer gjør en veldig god jobb, men at det er begrenset hva hun kan få til, når det er så mange av elevene i klassen som lager trøbbel. Jeg blir helt sjokkert over hva sønnen her i huset kan fortelle om de han går i klasse med! Hvordan de snakker til voksne på skolen, og hva de kan finne på å gjøre. Kaster stoler rundt i klasserommet, og truer med å drepe både hverandre og læreren hvis de blir sinte nok. Jeg tenker at det er viktig å huske på at vi alle bare er mennesker, og at en krevende og stressende jobb over en lang periode kan gjøre at man tåler mindre og blir lettere syk. Og så tenker jeg at det er kjempeviktig at vi foreldre hele tiden snakker oppløftende om lærerne til barna våre. Det er alfa og omega for å få barna til å vise respekt for de voksne på skolen! Ikke sitt ved middagsbordet og spekuler i om læreren virkelig er syk, eller om hun bare ikke takler jobben sin, liksom. Det sender ikke ut gode signaler til barna! Anonymous poster hash: 7aa59...7f5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Dere som tror dere har barn i samme klasse, tror dere det finnes kun en slik klasse i hele Norge? De aller fleste skolene har en eller flere problem klasser. Sammensetningen av elever gjør at de blir bråkete, uregjerlige og ganske kjipe å være lærer for. Ingen står i kø for å ta over disse klassene når kontaktlæreren blir sykemeldt. Svært få lærere gir frivillig opp sin egen velfungerende klasse for å ta over bråkeklassen. Da får de vikarer. Som de igjen sliter ut. Så får de ny vikar som til slutt nekter å ha klassen mer. Selvfølgelig får klassenet dårligere pedagogisk tilbud av dette enn de klassene som fungerer bra. De gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å oppføre seg som ufordragelige unger. Barna ser ikke dette selv og foreldrene skyver alt over på skolen. Fiks det skole roper de, uten tanke på at de som forelder bør ta i et tak og oppdra ungen sin med normal folkeskikk selv. Anonymous poster hash: c9c81...e6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå