Gå til innhold

Har du tatt abort pga downs hos fosteret?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er et tabulagt tema. Man gjør det man selv føler i kropp og sjel er riktig for seg og sin partner og evt barn. Men samtidig er man livredd for å bli dømt av andre fordi man tok det valget man gjorde.

Anonymous poster hash: e5a1f...698

Skrevet

Ja det har jeg. Der var det riktige for oss. Det var en vanvittig vanskelig avgjørelse. Har ikke angret på valget vi tok, men det ble ikke gjort med lett hjerte og tenker ofte på det.

Anonymous poster hash: bda9d...d8f

Skrevet

Ja det har jeg. Der var det riktige for oss. Det var en vanvittig vanskelig avgjørelse. Har ikke angret på valget vi tok, men det ble ikke gjort med lett hjerte og tenker ofte på det. Anonymous poster hash: bda9d...d8f

Hvordan finner én ut av at barnet har downs,og hvor mange uker er man da på vei?

Trist å høre at du fortsatt sliter med med den avgjørelsen, men det må jo ha vært en grunn til at det var riktig der og da!?

Anonymous poster hash: 3584f...e89

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke ha gjort utfra det jeg vet nå, men står man oppi det selv er det nok mer komplisert.

Skrevet

Tidlig ultralyd og sjekker nakkefolder, nesebein

Og kanskje lårbein

Anonymous poster hash: c86d4...3fc

Skrevet

Ja det har jeg. Der var det riktige for oss. Det var en vanvittig vanskelig avgjørelse. Har ikke angret på valget vi tok, men det ble ikke gjort med lett hjerte og tenker ofte på det. Anonymous poster hash: bda9d...d8f

Hvordan finner én ut av at barnet har downs,og hvor mange uker er man da på vei?

Trist å høre at du fortsatt sliter med med den avgjørelsen, men det må jo ha vært en grunn til at det var riktig der og da!?

Anonymous poster hash: 3584f...e89

Jeg var tilfeldigvis hos gynekolog i uke 12 for noe helt annet og så fikk jeg ultralyd. Da viste det seg at forsteret hadde en nakkefold på 8.1 mm. Den skal være under 3mm. Ble henvist direkte til rikshospitalet som bekreftet funnet. En morkakeprøve fortalte oss at det var downs.

Jeg sliter ikke med selve avgjørelsen. Der var det riktige for oss, men var jo en utrolig kjip avgjørelse å ta og er ikke så lett å legge fra seg.

Anonymous poster hash: bda9d...d8f

Skrevet

Jeg har gjort det, og jeg sliter ikke med avgjørelsen i ettertid. Det var det riktige valget, selv om det var kjempetungt.

Anonymous poster hash: 9bd32...b97

Skrevet

Jeg ville ikke klart å fjerne min dersom det ble påvist downs. Leste om en kvinne som fikk beskjed om at hennes barn i magen hadde downs og fikk tilbud om å ta abort. Hun ville ikke det, og ut kom en helt frisk unge UTEN downs. Får jeg beskjed på ul om mistanke om downs vil jeg derfor ikke ta sjansen, vil nok bære frem barnet og elske det uansett ;)

Anonymous poster hash: 8fadc...b51

Skrevet

Jeg hadde gjort det om det var slik. Full repekt for begge avgjørelser, men jeg hadde uten tvil tatt abort.

Skrevet

Jeg ville ikke klart å fjerne min dersom det ble påvist downs. Leste om en kvinne som fikk beskjed om at hennes barn i magen hadde downs og fikk tilbud om å ta abort. Hun ville ikke det, og ut kom en helt frisk unge UTEN downs. Får jeg beskjed på ul om mistanke om downs vil jeg derfor ikke ta sjansen, vil nok bære frem barnet og elske det uansett ;)Anonymous poster hash: 8fadc...b51

Hvorfor svarer du på denne tråden? HI spurte de som har vært i denne situasjonen. Ingen av oss som ikke har vært der, vet med hundre prosent sikkerhet hva vi hadde gjort dersom vi sto i samme dilemma. Ditt innlegg bidrar bare til å gi dårlig samvittighet til de som velger å ta abort i denne situasjonen.

Anonymous poster hash: 05771...e2a

Skrevet

Jeg ville ikke klart å fjerne min dersom det ble påvist downs. Leste om en kvinne som fikk beskjed om at hennes barn i magen hadde downs og fikk tilbud om å ta abort. Hun ville ikke det, og ut kom en helt frisk unge UTEN downs. Får jeg beskjed på ul om mistanke om downs vil jeg derfor ikke ta sjansen, vil nok bære frem barnet og elske det uansett ;)Anonymous poster hash: 8fadc...b51

Med fostervannsprøve får du et sikkert svar, det er ikke bare en mistanke.

Anonymous poster hash: 9bd32...b97

Skrevet

Jeg har ikke vært i den situasjonen, men har tenkt over hva jeg skal gjøre om det skjer mange ganger! Grunnen er at jeg har jobbet med funksjonshemmede. Det gjør det kanskje enda verre i andres øyne at jeg faktisk hadde tatt bort barnet om jeg kom i den situasjonen! Kan faktisk ikke se for meg et sånt liv som mange av foreldrene jeg har vært borti har. Altså, all ære til dem. Og man blir glad i barna sine uansett hva! Men hadde jeg hatt valget hadde jeg visst akkurat hva jeg skal velge, selv om det garantert kommer til å bli vanskelig!

Anonymous poster hash: 9891e...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...