Gå til innhold

Drittbarselgruppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede etter to treff siden høsten, merket at noe var rart med den gjengen.

De visket og tisker når jeg dro fra treffet en gang.

Og i går da da jeg måtte på kontroll med gullet, og bryte av fra fellesskapet. Så hørte jeg en av dem herme etter meg når jeg sa hade:P

Sto i inngangen og forsøkte å kikke etter, men personen hadde gjemt seg selvsagt.

Når jeg møter på dem enkeltvis ute, så er de som normale folk. Høflige og interessert i å prate med meg. Men to av jentene i gruppen, anser jeg som tvilsomme. En av dem er spesielt spesiell, og glor olmt på meg når jeg prater til henne. Hun svarer også surt.

Synes dere at jeg skal la være med å prate med henne, når hun tydeligvis ikke tåler meg?

Jeg forsøker å begrense min omgang med dem så mye som mulig, men da blir de sure.

Men når jeg likevel er sosial med dem, så stikker noen i mens andre helst vil ha minst mulig med meg å gjøre.

Min naturlige reaksjon er at jeg trekker meg unna, og det med god samvittighet:)

Hva synes dere er det rette?

Når de ikke liker meg, samtidig som de forventer at jeg stiller opp på treffene. Så mener jeg det blir helt feil av meg å omgås dem..

Til opplysning bor vi alle på landet, men jeg er den eneste som er tilflyttet. Og har derfor en helt annen dialekt og lynne.

Har gått mange runder med meg selv, og tenkt at jeg får møte opp på treffene for mitt barns skyld. Resten av de andre trenger jeg ikke å bry meg en dritt om.

Anonymous poster hash: 0e3a8...f9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har allerede etter to treff siden høsten, merket at noe var rart med den gjengen.

De visket og tisker når jeg dro fra treffet en gang.

Og i går da da jeg måtte på kontroll med gullet, og bryte av fra fellesskapet. Så hørte jeg en av dem herme etter meg når jeg sa hade:P

Sto i inngangen og forsøkte å kikke etter, men personen hadde gjemt seg selvsagt.

Når jeg møter på dem enkeltvis ute, så er de som normale folk. Høflige og interessert i å prate med meg. Men to av jentene i gruppen, anser jeg som tvilsomme. En av dem er spesielt spesiell, og glor olmt på meg når jeg prater til henne. Hun svarer også surt.

Synes dere at jeg skal la være med å prate med henne, når hun tydeligvis ikke tåler meg?

Jeg forsøker å begrense min omgang med dem så mye som mulig, men da blir de sure.

Men når jeg likevel er sosial med dem, så stikker noen i mens andre helst vil ha minst mulig med meg å gjøre.

Min naturlige reaksjon er at jeg trekker meg unna, og det med god samvittighet:)

Hva synes dere er det rette?

Når de ikke liker meg, samtidig som de forventer at jeg stiller opp på treffene. Så mener jeg det blir helt feil av meg å omgås dem..

Til opplysning bor vi alle på landet, men jeg er den eneste som er tilflyttet. Og har derfor en helt annen dialekt og lynne.

Har gått mange runder med meg selv, og tenkt at jeg får møte opp på treffene for mitt barns skyld. Resten av de andre trenger jeg ikke å bry meg en dritt om.Anonymous poster hash: 0e3a8...f9c

Noe må jordet være frøken Heitm.....

Anonymous poster hash: 5548e...b8a

Skrevet

Huff, det hørtes jo ikke noe koselig ut! En ting er jo at man ikke nødvendigvis har så mye til felles med andre kvinner are fordi man har barn født på same tid, men å bak snakke andre er jo bare barnslig og kjipt gjort. Vet ikke om jeg hadde orketå henge med sånne folk jeg altså.

Anonymous poster hash: ac497...c07

Anonymous poster hash: ac497...c07

Skrevet

Så fælt for deg, forstår ikke at voksne folk kan oppføre seg slik. Ville bare unngått dem de gjelder, og evt holdt kontakt med de som virker greie. Må dere treffes hele gruppen? Barselgruppe er jo frivillig, og ingen kan forvente du stiller opp på noe som helst. Det er da ikke en mal på hordan en barselgruppe skal være og hvor mye en treffes. 

Evt kan en jo konfrontere personen også.

Anonymous poster hash: 38dab...65e
Skrevet

jeg tenker at du muligens tillegger de meninger de ikke har? Det høres helt usannsynlig ut at de hermer etter deg før du har dratt og attpåtil gjemmer seg for deg.

Når det er sagt, så trenger du selvsagt ikke omgås mennesker du er ukomfortabel med. Du trenger ikke tenke at du må møte opp for barnet ditt sin del, det er for lite til å ha noe særlig utbytte av slike treff. Hvis du kjenner andre du kan være sammen med så du får dekket dine sosiale behov så holder det lenge.

Skrevet

Det er da frivillig å være med på barselgrupper?!?!

Hvorfor gidder du? Det er da bare å takke nei!

Jeg har tre barn, og ikke alle grupper har man like god kjemi med! Jeg gadd ikke å møte barselgruppen til nr tre mer enn èn gang.

Jeg har viktigere ting i livet mitt enn sosialt samvær med folk jeg ikke har kjemi med!

Anonymous poster hash: bd4e3...afb

Skrevet

Jeg har aldri belært de noenting, når det kommer til barn.

Det er heller jeg som har spurt om råd, av og til.

Møtte på ei av jentene på trilleturen min i forrige uke. Og praten fløt, og tonen var god:)

Men når hun kom på treffet i går, så pratet hun ikke til meg:O :P

Synes det er forferdelig rart at de ikke tør å vise at de egentlig liker meg. Og da spesielt når hele gruppen er samlet.

Nå føler jeg at jeg ikke kan stole på noen, da stort sett alle deler det samme synet på ting.

Dette gjør at jeg ikke tør å være meg selv, og lukker meg derfor delvis overfor dem og andre jeg måtte møte på.

Der jeg kommer ifra er vi venner med alle.

Jeg vil beskrive meg selv som snill og ydmyk, og gjerne morsom:)

Virkelig synd at det skal være slik.

HI

Skrevet

Det er da frivillig å være med på barselgrupper?!?!

Hvorfor gidder du? Det er da bare å takke nei!

Jeg har tre barn, og ikke alle grupper har man like god kjemi med! Jeg gadd ikke å møte barselgruppen til nr tre mer enn èn gang.

Jeg har viktigere ting i livet mitt enn sosialt samvær med folk jeg ikke har kjemi med!Anonymous poster hash: bd4e3...afb

Enig med deg. Men jeg føler at jeg ikke har så mange valg.

Å bryte ut av gruppen nå, tror jeg kommer til å få følger.

Vi bor jo alle på samme sted, og alle barna skal begynne i samme barnehage.

Men jeg vil nok kunne begrense min omgang med de, da de trolig ikke vil savne meg uansett:)

Skulle gitt mye for å få rede på hvorfor de ikke tåler meg.

HI

Skrevet

Ikke bruk energi på å tenke på, eller prøv å finn ut hvorfor de ikke liker deg...

Bare kom med noen dårlige unnskyldninger neste treffene, ungen er syk, du er syk, du er bortreist osv.

Hvorfor bruke energi på disse menneskene? Bruk heller tid på folk som gjør deg glad og gir deg energi ;-)

Anonymous poster hash: bd4e3...afb

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å være med på slike teite grupper..... Kan ikke tenke meg noe verre enn å sitte sammen med en drøss nybakte mødre som kakkler om hvor fantastiske deres unger er.

K J E D E L I G !

Skrevet

Bygdedyret...?

Anonymous poster hash: 38dab...65e
Skrevet

Er nok fordi du er tilflytter. Mest sansynelig litt sjalusi på en eller annen måte også. Den gjengen hadde ikke jeg hengt med heller. Hev deg over det. Finn eller noen andre du kan prate med.

Skrevet

Det beste hadde jo vært å ta det opp med dem? Si at du har inntrykk av at de ikke liker deg, og spørre hvorfor? Får du bare svada svar er det jo greit, da er det jo bare å kutte kontakten, men det kan jo hende du har misforstått?

Skrevet

Det beste hadde jo vært å ta det opp med dem? Si at du har inntrykk av at de ikke liker deg, og spørre hvorfor? Får du bare svada svar er det jo greit, da er det jo bare å kutte kontakten, men det kan jo hende du har misforstått?

Det er fristende å spørre, men også en sjangse å ta. Men jeg vet at magefølelsen min har rett. Både øre og øyne også.

Kan jo hende at de vet at jeg vet, men feige er de. Ofte viser de sitt sanne jeg når jeg ikke er til stede(tror de), mens noen viser åpenlyst at de ikke tåler min nærvær.

Tror det beste er å holde avstand. Så risikerer jeg ingenting, da det er opp til dem om de vil sosialisere seg med meg:)

HI

Skrevet

Bygdedyret...? Anonymous poster hash: 38dab...65e

Tror desverre det:)

Her hjelper det ikke med vennlighet en gang..

HI

Skrevet

Vet du hva. Det beste du kan gjøre er å ta det opp med de på en forsiktig måte, tror jeg. Kanskje har du misforstått? Du sier du er tilflyttet - kan det være at de har en annen måte å være på enn du er vant med, men at det ikke betyr at de ikke liker deg? Er det en av de du føler deg mer trygg på enn andre? Hva med å bli god venn med en og på den måten bli en del av gruppen? Dere kan gå turer eller lignende alene, og på den måten bli bedre kjent. "Nykommere" har dessverre ikke alltid en legitim plass i gruppen, selv om de absolutt burde ha det i en barselgruppe. Og om så er, at det kommer for en dag at de ikke liker deg - da må vel det være bedre enn å gå rundt å lure? Barn i samme barnehage finner gjerne hverandre dersom de liker hverandre, uansett hva foreldrene synes om hverandre.

Anonymous poster hash: f7fbc...b41
Skrevet

Så sykt glad jeg er for å bo i Oslo!! Bygdenorge altså..

Anonymous poster hash: 22b4e...4e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...