Gå til innhold

Om mannen din hadde utbetalt 60.000,- i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du jobbet mindre?

Jeg og mannen er gift og har felles økonomi. Jeg er 100 % fast stilling og tenker å trappe ned. Vi har et barn på 1 år og jeg føler at jeg får alt for lite tid med henne.

Mannen er enig og vi har råd til det. Har kun huslån og 20.000,- igjen på studielån.

Noen her som jobber 50%? Jeg har alltid jobbet fast, så blir litt rart for meg.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 36d03...eea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok kjedet meg fort..

Anonymous poster hash: fe083...29b
Skrevet

Hadde gått ned til 80% om jeg kunne.

Anonymous poster hash: 768b0...3b5
Skrevet

Mannen har "bare" mellom 30 000 og 35 000 utbetalt og jeg jobber 67%. 

Anonymous poster hash: 127e3...8c1
Skrevet

Hadde jeg hatt barn hadde jeg blitt hjemme til barnet var 2 år og jobbet ca 70% slik at jeg kunne hente tidlig fra 2 år.

Anonymous poster hash: 2541d...31d

Skrevet

Nei.

Fordi det var han som tjente godt, ikke jeg.

Vil være fri, og ikke få penger av mannen min. Da "eier" han meg litt føler jeg. Da hadde i tillegg alt husarbeidet falt på meg. Ville  følt meg fanget og satt tilbake på kjøkkenbenken.

Dessuten ville vi sendt vårt mønster videre til ungene, som ville blitt vant til et tradisjonelt syn - tror det ville vært uheldig for de.

Og så har man selvsagt risikoen om noe skulle skje. Halvparten av alle ekteskap går jo rett vest, og ingen tror at det er ens eget det skal skje med. Da hadde det vært kjipt å falt ut slik av arbeidslivet at jeg måtte tatt en litt dårlig betalt jobb jeg kanskje ikke engang ville trives med, og fått dårlig økonomi med barn som skal forsørges og et liv som skal leves.

Vi har delvis delt økonomi, men ville valgt det samme om vi hadde felles økonomi av akkurat de samme grunnene.

Det er noe med å "klare seg sjøl" og stoltheten der...

Skrevet

Nei det tviler jeg sterkt på. I hvert fall ikke til 50%. Hvis hverdagen var for hektisk og økonomien var romslig nok ville vi nok heller vurdert at begge gikk ned til 90% eller noe lignende.

Jeg vil ikke havne i en situasjon der jeg er lite attraktiv på arbeidsmarkedet etter lang tid i lav deltidsbrøk. Bli minstepensjonist pga deltidsarbeid, eller risikere å sitte igjen med liten evne til økonomisk selvstendighet ved et eventuelt brudd.

I tillegg tror jeg at jeg på 50% hadde kjeda meg ihel.

Anonymous poster hash: 9a159...6e8

Skrevet

Hadde du jobbet mindre?

Jeg og mannen er gift og har felles økonomi. Jeg er 100 % fast stilling og tenker å trappe ned. Vi har et barn på 1 år og jeg føler at jeg får alt for lite tid med henne.

Mannen er enig og vi har råd til det. Har kun huslån og 20.000,- igjen på studielån.

Noen her som jobber 50%? Jeg har alltid jobbet fast, så blir litt rart for meg.

Hva tenker dere?

Kommer an på balansen dere imellom. Er han villig til å dekke opp det du går ned i lønn? Ser han på evnt tilbakebetaling av skatt og sparing som deres eller hans?

Selv jobber jeg 80% da jeg føler at min jobbs arbeidstiden ikke er forenelig med småbarn, min mann er enig i dette. Vi har den holdning til alle penger som kommer inn at det er husholdningens penger, ikke mine og dine.

Skrevet

Ja, det ville jeg. Gjør det også faktisk. Tiden med barna er viktigst. Hadde hatt fryktelig dårlig samvittighet om jeg hadde jobbet så mye når vi ikke hadde behov for det.

Anonymous poster hash: bdb57...72a

Skrevet

Jeg er hjemmeværende og vi syns det er helt utmerket. VI har nok mer enn 60000 i mnd. men skulle tro det vil holde for de aller fleste. Økonomi er viktig, men ikke alt her i livet. Det viktigste for meg ville vært at jeg følte vi hadde god kontroll og følte oss trygge på at vi ville klare oss uten problemer.

Skrevet

Jeg jobber 50% og det er deilig

Jeg er alenemor

Anonymous poster hash: b63c4...725

Skrevet

Hadde kjøpt meg vaskehjelp og med det ekstra fritid og heller jobbet tilnærmet fullt.

Anonymous poster hash: 54d91...cb2
Skrevet

Min mann tener ikkje like mykje, men eg har hatt utvida permisjon fram til ungane var nesten 2 år og byrja i barnehagen, og eg angrar ikkje på det.  Jobba enkelte kveldar for å komme meg ut av huset.  No jobbar eg 80% og synes det er kjekt å ha ungane heime ein dag i veka. 50% synes eg er litt lite, ein vert litt utanfor på jobben og eg har ikkje lyst å bli sittande med ansvaret for alt av husarbeid.. 

Anonymous poster hash: bfaa2...cac
Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Skrevet

Min mann tjener rundt det men jeg jobber fult. Og har alvorlig bechterew og AV blokk grad 2. Jobbe er viktig for meg og er ikke bare avhengig av penger..

Skrevet

Ville hatt vaskehjelp og gartner, og satt bort bilmekking, oppussing o.l. Men ville nok jobba 100%, det er ikkje mange timane i veka full stilling utgjer i norge.

Skrevet

Nei, absolutt ikke..

Men ville nok kjøpt meg mer fritid ved å f.eks ha vaskehjelp osv :)

Anonymous poster hash: 18a04...4bd

Skrevet

Nei, nei, jeg vil absolutt ikke gå ned i stilling. Ville mye heller kjøpt meg litt hjelp i hverdagen, i form av vaskehjelp o.l. 

Anonymous poster hash: 97442...f19
Skrevet

Jeg jobber 80% og synes det er helt supert med en fridag i uken. Vi har fire barn og kunne jeg valgt fritt, ville jeg jobbet 60%, men det er ikke mulig i forhold til arbeidsgiver.

Skrevet

Pensjonspoeng??? Kva om du og mannen din går frå kvarandre om nokre år? Tenkt på det? Trur du at den gode inntekta hans vil kome deg til gode då? Eg hadde sjekka NØYE ut først. Kanskje du kan redusere litt, men tenk litt lenger enn lengda på nasa. I det verkelige livet er det ikkje status å vere heimeverande husfrue!

Anonymous poster hash: d686c...313
Skrevet

Pensjonspoeng??? Kva om du og mannen din går frå kvarandre om nokre år? Tenkt på det? Trur du at den gode inntekta hans vil kome deg til gode då? Eg hadde sjekka NØYE ut først. Kanskje du kan redusere litt, men tenk litt lenger enn lengda på nasa. I det verkelige livet er det ikkje status å vere heimeverande husfrue!

Anonymous poster hash: d686c...313

Nå er det ikke for alle at status og inntekt er nøkkelen til lykke her i livet. Dessuten får man pensjonspoeng tilsvarende en inntekt på 4.5 G om man har barn under 6 år. Sist jeg sjekket tilsvarte det en inntekt på ca. 370000. Men er enig med deg i at man bør sikre seg og passe på at man har en trygg økonomi om man skulle blir alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...