Gå til innhold

Fly alene med unge på 4 og ta valium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri tatt valium så jeg aner ikke hvordan man blir. Blir man helt borte vekk eller er man i stand til å ta vare på et barn under en flytur på ca en time? Jeg kan droppe å ta fly, men må da ta toget i ca 12 timer. Hvis valium er helt korka å ta sammen med unger alene lurer jeg på at jeg bare må presse meg til å ta det uten "hjelpemidler" selv om jeg kommer til å tro at vi kommer til å dø under hele turen :P 

Som dere sikkert kan gjette dere til har jeg flyskrekk...

Anonymous poster hash: 1d257...33c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil vanligvis gå greit. Men gjør en test en stund før avreise for sikkerhets skyld!

Anonymous poster hash: a5c22...cfb
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Man blir sløv av valium og det er jo meningen også.

Anonymous poster hash: 0578c...b60

Skrevet

Iallefall prøv en tablett først! Jeg har tatt Vival, som er det samme, og 5 mg for meg var som å ramle ned i et sort hull.... 

Anonymous poster hash: 47827...b2c
Skrevet

Ville aldri funnet på å ta valium og reist med en på 4 år. Mest fordi du ikke har brukt det før og dermed ikke vet hvordan du reagerer.

Jeg har sett pasienter omtrent få blackout og bli "drita" av små doser, mens andre kan tåle hestedoser!

Skrevet

Ville aldri tatt beroligende mens jeg er alene med barn. Og iallefall ikke på fly.

Skrevet

Det ville jeg aldri gjort, ihvertfall ikke om du ikke er vant med slike medisiner og vet hvordan kroppen din reagerer på det.

Anonymous poster hash: 396e0...2c7
Skrevet

Kanskje du kan klare deg med en halv? Men ville uansett prøvd på forhånd slik at du vet at du tåler det. Og bland for all del ikke mef alkohol.

Skrevet

Nei. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 67ff3...ae4

Skrevet

Jeg skal også ut å fly med barn. Er ganske redd for å fly, men jeg prøver å tenke på hvor sykt mange fly som flyr hver dag rundt om i verden og hvor få ulykker som faktisk skjer i forhold.

Det skal visst være ca. 5000 rutefly i lufta over USA konstant, og dette er bare USA.

Dette bilde blir oppdatert ca.hvert 5 sekund: 

article-2204838-151193E8000005DC-102_634

Med så mange fly i lufta skjer det veldig lite ulykker.

Siden jeg reiser alene med to barn må jeg være så klar i toppen som jeg kan bli, kan ikke begynne å ta masse rart.

Anonymous poster hash: 3def5...bdc
Skrevet

Det kommer vel ann på hvordan du reagerer på valium. Du bør teste det ut først, men vær klar over at adrenalinet kan hemme virkningen av det. Så det kan være vanskelig å finne riktig dose. I deg du slapper av vil effekten øke. Men jeg tror det kan være bedre å ta litt (og da mener jeg litt) enn å være helt utafor av angst. Men noen bør møte dere ved ankomst i tilfelle du får en kraftigere virkning enn beregnet.

Anonymous poster hash: 46588...6b8

Skrevet

Jeg skjønner problemstillingen din godt. Har selv brukt valium når jeg har flydd, men ikke etter at jeg fikk barn. Men jeg har drukket rødvin, nok til at jeg har slappet litt av. Det er også problematisk å være så redd at 4 åringen din merker det.  Angst er veldig "smittsomt", og som foreldre har vi et ansvar for å ikke føre disse irrasjonelle følelsene videre tenker jeg. 

Anonymous poster hash: cef61...fc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...