Gå til innhold

uteblitt mens, spiseforstyrrelse :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med en spiseforstyrrelse, og går til behandling hos psykolog for dette, men nå har mensen uteblitt i 2 mnd... Er ikke gravid.

Fikk den en gang etter jeg sluttet å amme, dog noe mindre enn tidligere.. Har vært regelmessig siden jeg fikk den som 14 åring så dette er nytt.. Er ikke undervektig (Bmi rett under 20) og har ikke særlig lav fettprosent, men vet jeg spiser lite og trener hardt noe som jeg vet kan påvirke mensen..

Det jeg lurer på er om det er noe poeng å dra til legen, eller er det nok å jobbe med dette med psykologen? Hva kan legen gjøre liksom..?  

Anonymous poster hash: 6720e...808
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er omtrent på samme sted selv.. Er nok psykologen du bør snakke med, ikke lege tenker jeg:) God bedring!

Anonymous poster hash: 98702...d95

Skrevet

Jeg hadde ikke mensen på over ett år når jeg var syk! Nå er jeg bedre og den er tilbake😊 legen kan ikke gjøre noe, mat og tankegang kan😊 lykke til!

Anonymous poster hash: de973...c0d

Skrevet

Har du hatt den bare en gang etter fødselen/ammeslutt?

Det er ganske vanlig at mensen er uregelmessig etter at man har fått barn, tar litt tid før hormonene har stabilisert seg etter ammeslutt og trenger ikke ha noe med spiseforstyrrelsene dine å gjøre i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 423b0...4c3
Skrevet

Takk! :) 

Ja har hatt den bare en gang etter ammeslutt.. Etter første barnet kom alt i gang som vanlig med en gang jeg sluttet å amme.. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente å se hva som skjer...

HI 

Anonymous poster hash: 6720e...808

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...