Gå til innhold

er det vanlig med 40 i feber når man har vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene barnet mitt har vannkopper. Hun har feber og nå er den 40. Er bynt på 3 døgnet med feber, men den har ikke vært så høy tidligere. Noen som veit? Tenkte jeg skulle ringe legevakta, men de åpner ikke enda

Anonymous poster hash: e2c34...b2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig med 40 i feber ved vannkopper.  Nærmer den seg 41, ville jeg blitt bekymret!

Du kan gi en paracet for å dempe feberen, men feberen i seg selv er ikke farlig.

Skrevet

Barn kan fort få 40 i temp, uten at det er større problemer med det. Min sønn har hatt 41, og da var det halsbetennelse, og han var skikkelig dårlig av den høye tempen. Spydde og alt som var. Kom seg fort med antibiotika :)

Så lenge tempen går ned ca 0,5 grader med febernedsettende, så er faktisk legene fornøyde.

Jeg sier ikke det er vanlig å få 40 i temp ved vannkopper, men det kan nok skje. Du må se an den generelle tilstanden, og ikke bare se på tempen før du ringer legevakten.

Anonymous poster hash: a6ca3...ed3
Skrevet

Helt vanlig å få høy feber når man har vannkopper. Blir den høyere enn 40 hadde jeg ringt legevakta, bare for å være sikker. Skader ikke å ringe å forhøre seg.

Anonymous poster hash: 12578...8c8

Skrevet

To av mine hadde også høy feber, masse utbrudd, spydde og var skikkelige dårlige. Han andre hadde lite utbrudd og meget god allmenntilstand så veldig forskjellig for hvordan det slår ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...