Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Jeg har en eiendom der det går en ganske mye brukt sti gjennom. Det er lys om kvelden og den brukes av noen hundre om dagen. Nå lurer jeg på å lage til noen helt enkle treningsaparater mellom trærne langs stien, et par rør i passe høyde til å ta kroppshevinger mellom trærne, en "benk" til å gå opp og ned på eller trene etbens knebøyning ved og noe sånt. Spørsmålet er om jeg vil kunne pådra meg noen juridiske forpliktigelser. Vil jeg for eksempel kunne bli økonomisk erstattningsansvarlig om noen skader seg? Vil jeg kunne bli pålagt fremtidig vedlikehold ol? Anonymous poster hash: 99a62...018
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Hva er hensikten? Hindre turfolket i å gå på tomten din, eller legge til rette for at de skal kunne trene når de går der? PS vet ikke ang spørsmålet ditt. Anonymous poster hash: 7c406...c6f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Hva er hensikten? Hindre turfolket i å gå på tomten din, eller legge til rette for at de skal kunne trene når de går der? PS vet ikke ang spørsmålet ditt. Anonymous poster hash: 7c406...c6f Tanken var at både jeg selv og alle andre kunne bruke det for å få inn litt styrketrening på joggeturer ol. Det jeg tenkte var at om jeg plaserte aparatene nærme stien ville man kunne bruke aparatene når det ellers er mørkt siden det allerede er satt opp gatelys og om flere brukte det ville jeg kansje slippe at det gror igjen så fort. Anonymous poster hash: 99a62...018
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 99a62...018
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Det går vel i samme kategori som trampoline. Eier av tomt og trampoline er ansvarlig for skader som måtte oppstå selv om eier hverken er til stede eller har gitt tillatelse til bruk. Anonymous poster hash: 44462...d4d
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Det går vel i samme kategori som trampoline. Eier av tomt og trampoline er ansvarlig for skader som måtte oppstå selv om eier hverken er til stede eller har gitt tillatelse til bruk. Anonymous poster hash: 44462...d4d Gjelder det også om noen klatrer i et tre på tomten hennes og faller ned? Anonymous poster hash: e4160...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå