Gå til innhold

Sparekonto.. Skatt..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden man skal skatte av sparepenger man selv har, er det virkelig verdt å spare penger??? Kanskje dumt spørsmål, men jeg bare lurer.. :P



Anonymous poster hash: 1d869...84e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skatter av rentene, ikke sparepengene. Så ja, det lønner seg å spare penger, selv om renten er lav.



Anonymous poster hash: 3b077...0db
Skrevet

Går det ikke litt opp i opp ?

Betaler 28 % av sparepenger og får igjen 28 % av huslånet ;)

 

Stemmer dette jeg sier nå ?

 

Anonymous poster hash: 39213...4a5

Skrevet

Går det ikke litt opp i opp ?

Betaler 28 % av sparepenger og får igjen 28 % av huslånet ;)

 

Stemmer dette jeg sier nå ?

 

Anonymous poster hash: 39213...4a5

 

Du skatter av RENTENE, ikke av selve sparepengene (med mindre du ahr så mye at det blir formueskatt da)

 

Anonymous poster hash: 63bec...3f7

Skrevet

Går det ikke litt opp i opp ?

Betaler 28 % av sparepenger og får igjen 28 % av huslånet ;)

 

Stemmer dette jeg sier nå ?

 

Anonymous poster hash: 39213...4a5

Nå er ikke formueskatten på 28 % da, den er på 1 %. Samtidig må man ha en netto formue på over 870000 kr før formueskatt utløses. F.eks hvis du har en netto formue på 1 million så blir grunnlaget på 130000 kr, og 1% av det blir 1300 kr.

 

Anonymous poster hash: cbdb6...fec

Skrevet

Ja, det er verdt det fordi du skal skatte av rentene, så beløpet vil fortsatt øke.



Anonymous poster hash: 7f937...38c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...