Gå til innhold

Utsette permisjonen med ferie fra i år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hjernen min klarer bare ikke forstå dette helt  :P MEN:

Jeg har termin 8 juli 2014. Jeg går ut i permisjon 16 juni 2014.

Ferien min kan jeg f.eks ta i oktober, for å ta et eksempel, slik at jeg forlenger min permisjon med 4 uker + 1 dag. Såvidt jeg har forstått er dette maks av utsettelse jeg kan ta før pappaen må ta ut sin permisjon.

Men da, i oktober får jeg ikke utbetalt noe lønn fra NAV, da jeg har ferie. Skal da mine feriepenger fra juni dekke denne måneden da? Taper jeg ikke penger da? Altså, da går feriepengene mine til denne måneden? Om jeg forstår riktig?

Jeg rekker jo ikke ta 4 uker ferie før 16 juni, det klusser til noe voldsomt på jobb og jeg vil jo heller være hjemme med babyen når hun er født, enn å stirre i veggen hjemme i 4 uker før permisjon?

Er det noen glupe hjerner her som kan forklare meg dette? he he  :huh:  :huh:

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dersom det er NAV som betaler dine permisjonspenger så må du holde av penger, ja.
Jeg hadde termin 10 juli 2013 og gikk ut 2 dager etter deg, og har og forlenget permisjonen min med ferie. Hadde 3 uker i desember 2013 og 3 uker i januar 2014. MEN, jeg får lønna mi direkte fra jobben så jeg blir ikke berørt på samme måte som deg. Men jeg vil tro det mest naturlige er at du holder av penger, som du ellers og ville gjort...

Skrevet

Jeg skal gjøre det samme. Du taper jo ikke penger, i ferien skal du jo ikke ha lønn, fordi du ville jo ikke jobbet denne tiden uansett. Og du får jo både lønn og feriepenger i juni, selv om du går ut i permisjon da. Feriepengene sparer du til ferien i oktober.

Skrevet

Hei igjen :)

Det er bare det at der jeg jobber får vi KUN feriepenger i juni. Ikke lønn i tillegg som mange gjør. Dermed er det slik at når jeg tar ferie blir jeg ikke trukket i lønn om dere forstår?

De som har lønn + feriepenger i Juni ville jo ikke fått utbetalt noe den måneden man tar ferie og NAV stopper opp. Men når jeg kun får feriepenger i juni, så må jeg vel få utbetalt LØNN i f.eks september om jeg tar mine 4+1 da? 

Skrevet

Men forskjellen dette året er jo at jobben din ikke skal utbetale lønn den mnd du har ferie, da har NAV overtatt utbetalingene. Derfor må jo jobben din utbetale både lønn og feriepenger i juni, såfremt det ikke er NAV som har overtatt allerede da. Er du ikke enig i den logikken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...