Gå til innhold

Er det rier, eller er det bare den fordømte magen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sånn i tvil.. Det er ikke mer enn 2 år siden sist jeg fødte, men man glemmer tydeligvis veldig fort hva en skal kjenne etter. Jeg er så redd for at jeg skal drive å "åpne meg" sakte men sikkert, også at det plutselig skal starte skikkelig og at jeg ikke rekker sykehuset eller noe (laaangt å kjøre dit).. Jeg tror jo aller helst at dette er en blanding av bekkenvondt og dårlig mage, men er det noen andre her som har tatt feil av rier og "mageplager" før? Er det noen måte å sjekke selv om jeg har "modnet" eller noe? Er "bare" i uke 37..

Anonymous poster hash: 5861c...4b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta tiden å se om vondtene kommer med jevne mellomrom eller om de kommer helt tilfeldig. Kommer de helt tilfeldig, så er det lite sannsynlig at det er rier og hvis det likevel er det, så er du så tidlig i en evt fødsel at det uansett ikke er nødvendig å gjøre noe enda. 

Sjekk også om de forandrer seg etter hva du gjør. Rier kan komme litt oftere eller virke mer vonde hvis du beveger deg, men de forsvinner ikke uansett om du står, går, ligger, sitter osv.

Anonymous poster hash: 500b8...e44
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde forstoppelse.. Ikke rier. Alle sa jeg ikke kom til å være i tvil når riene var i gang.

Ble bedt om å komme inn likevel.. Da var jeg 5 cm..

Andre gangen hadde jeg skikkelige tak og vondt ..trodde jeg var langt igang pga erfaringene fra sist.. Da hadde jeg knapt åpning.. :P

Om du er usikker, så ring og hør.

Skrevet

Jeg dro til føden pga luft i magen. Det kom på en måte i tak. Ikke førstegangs så litt flaut, men det kunne jo vært omvendt og:)

Anonymous poster hash: 6d905...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...