Gå til innhold

jeg passer en ettåring som "sultestreiker"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Han er ellers blid, men han er likevel skeptisk.

Og han vil ikke ta imot hvis jeg gir han noe. Lagde en flaske med velling og den tok han til slutt når vi ikke kikket på han. Men skulle jo gjerne hatt han til å spise litt. Skal passe han i 5 dager..

Anonymous poster hash: bac4b...26a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt opp grønnsaker og frukt og plasser det strategisk rundt om i huset, kanskje noen kjeks også.

Spis sammen med barnet.

Gjør mat morsomt.

Vet ikke helt hva du har prøvd, men hva sier foreldrene er yndlingsmaten hans? Sett frem det også..

Anonymous poster hash: 6d2a3...61a
Skrevet

Det går seg sikkert til når han blir mer varm i trøya. Bare fortsett å tilby mat innimellom lek og kos, så spiser han sikkert mer snart.

Skrevet

Ikke lag noe nummer ut av det. Jeg passet en 1-åring selv som sultestreiket. Jeg skjønte fort at det var fordi moren lagde for mye styr med og matingen at jeg bare satt maten foran han og lot han velge selv. Lag ting som kan spises med hendene og tilby mat (sett frem) med jevne mellomrom. Ikke prøv å avled eller leke med han for at han skal glemme seg og spise. Ostepop er veldig fint. Eller oppskåren frukt eller en tørr brødskalk. Trenger ikke være så avansert til å begynne med.

Anonymous poster hash: 9bd3b...a8d

Skrevet

takk for tips, han spiser enda ikke, men drikker saft og velling fra flaska si..

setter han mellom søsknene under måltid slik at han skal føle seg tryggere, så håper jeg bare han velger å ta en bit etter hvert...

hi

Anonymous poster hash: 8a8fe...f46
Skrevet

Banan, jordbær og druer er favoritter her. Cheerios går det også mye av. 

Anonymous poster hash: 577ef...412
Skrevet (endret)

Uffameg, staakar 1-åring! FEM dager? Det var lenge..... ikke så rart at han har en reaksjon når foreldrene er borte. 

Håper at det går seg til med maten, støtter forslaget om å sette mat stategisk frem og ikke lage noe styr. Han spiser når han blir sulten nok - ingen friske barn med tilgang til mat som sulter ihjel. ;) Velling er jo uansett bra mat. Men ville kanskje ikke begynt med godterier og sånne greier helt enda. Kan fort bli slik at han spiser seg mett på søtsaker. 

Endret av hol(L)y COW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...