Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 hva pleier dere å servere? Bare kafé eller kaker? Også når dere får ubudne gjester? Når venner eller bekjente ringer og sier " vi kommer en tur på kafé ", servere dere bare kafé eller mer? Anonymous poster hash: 56cec...d90
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 hva pleier dere å servere? Bare kafé eller kaker? Også når dere får ubudne gjester? Når venner eller bekjente ringer og sier " vi kommer en tur på kafé ", servere dere bare kafé eller mer? Anonymous poster hash: 56cec...d90 Beklager, men jeg må bare skrive det: Kafé er et sted der man kan få seg litt mat og drikke. Det man har i koppen skrives "kaffe". Anonymous poster hash: 47e73...8fe
Selma_ Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 hva pleier dere å servere? Bare kafé eller kaker? Også når dere får ubudne gjester?Når venner eller bekjente ringer og sier " vi kommer en tur på kafé ", servere dere bare kafé eller mer?Anonymous poster hash: 56cec...d90 Beklager, men jeg må bare skrive det: Kafé er et sted der man kan få seg litt mat og drikke. Det man har i koppen skrives "kaffe". Anonymous poster hash: 47e73...8fe Men det Hi spurte om svarte du ikke på. Jisses! Hi, jeg serverer det jeg har der og da. Enten kake ( om jeg har ) eller cookies:)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Kommer de på kaffe, så får de kaffe.. Sjelden jeg har noe kaker/kjeks i skapet, for her skal fettet vekk til sommeren:) Er det et besøk som er avtalt mer enn 30 min i forveien, kan det hende jeg slenger sammen en kake i rask fart:) Anonymous poster hash: 0fedd...32d
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Som regel bare kaffe, sjelden jeg har noe annet liggende. Er det planlagt lenger tid i forveien sørger jeg for å ha noe å servere da... Anonymous poster hash: 1b2ac...274
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Jeg er arvelig belastet og har alltid noe å severe og får nok litt fnatt om det skulle skje at jeg ikke har det. Mamma var bondekone som bakte støtt og stadig og alltid stilte med noe nybakt..det kan ikke jeg men mye bra å fryse. Og vi er ikke tykke altså så sitter ikke å spiser opp alt selv;) Anonymous poster hash: 5d708...cb2
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #7 Skrevet 30. april 2014 KAFFE ja Anonymous poster hash: 20f62...257
Iiiiik Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 Jeg finner alltid frem noe. Sjokolade, kjeks, is, kaker fra fryseren. Synes dog at når folk inviterer seg selv med meldinger som "Vi stikker innom om en halv time", da bør den fullføres med "Hvis du setter på kaffen, kjøper vi med oss noe vi kan ha ved siden av den".
Gjest Hercule Poirot Skrevet 30. april 2014 #9 Skrevet 30. april 2014 Kaffe serveres uoppfordret, og med den største selvfølge. Svært sjelden det finnes kaker eller kjeks her, men har som regel is i fryseren. Kaffe og is smaker bra (nok). i Det er svært sjelden jeg tar gjestene mine med ut på kafé....
sug lut Skrevet 30. april 2014 #10 Skrevet 30. april 2014 Kaffe har jeg alltid, og voldsomt mye god te, men sjokolade/kaker/is/kjeks har jeg omtrent aldri liggende (fordi de spiser jeg opp). Så kommer de uanmeldt får de det som finnes, eller har noe med seg.
Førstemann Skrevet 30. april 2014 #11 Skrevet 30. april 2014 Vi har heller ikke kaker, kjeks og lignende liggende. Om sommeren er det dog en god sjans for å få seg en is. Er besøket varslet i forkant (a'la dagen før) er det alltid servering. Kake, frukt, kjeks el.
bIomstre Skrevet 30. april 2014 #12 Skrevet 30. april 2014 Ettersom jeg selv må ha kaffe, og selv må ha noe til, så har jeg alltid et godt utvalg! Stikker du innom meg i ettermiddag kan det velges mellom: Is, skumboller, krydderkake, eplemuffins, peppernøtter, pikekyss, mandelbiscotti, sjokoladebiscotti og toblerone
☆☆☆ Skrevet 30. april 2014 #13 Skrevet 30. april 2014 Har stort sett kaffi og te å tilby, all kosemat finn vegen ned i magen min så det er det lite med. Har potetgull og anna snacks, det er sjeldan eg et opp det. Og vi har ein del brus etter namnefesten i starten av månaden som gjestar blir tilbudt om måseungen er i seng. Inntil vidare trur ho ikkje brus eksisterar utanom hjå besteforeldre og til spesielle høve.
Von Hertelhofen Skrevet 30. april 2014 #14 Skrevet 30. april 2014 Serverer som regel noe attåt. Om det så er kake eller oppskjært frukt.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. april 2014 #15 Skrevet 30. april 2014 Har jeg invitert, eller det er planlagt besøk, baker jeg alltid noe, evt tar opp noen boller fra fryseren. Kommer en nabo innom, får de kaffe.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #16 Skrevet 30. april 2014 Kaffe og saft er deet som reegel i hus. Saft er det litt variabelt igrunn, siden jeg ikke drikkere saft og det gjør sjeldent ungene mine heller. Mannen og hans to unger sier aldri fra om det er tomt og jeg sjeldent sjekker siden jeg ofte kjøper mye når jeg først kjøper det. Men somregel.. Vi har alltid litt snop i skapet, men ikke ofte vi setter frem det. Vet det er så mange som er så negative til slikt, så de jeg ikke vet spiser slikt samme hvem dag det er settes ikke det frem. Vi har barn som hellerr vil ha ett fruktfat, og alltid mye frukt og grønt i kjøleskapet så det blir gjerne ett fat med oppkuttet frukt. Is har vi innimellom i frysen, aldri helt kontroll for vi har noen mus i hus. Putselig er det tomt selv om jeg kjøpte to dager før, mens andre ganger kan de bli gamle. Besøk som er planlagt litt i forveien pleier bi å bake noe til. Anonymous poster hash: a5b00...23a
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #17 Skrevet 30. april 2014 Som regel har vi et eller annet å servere, kjeks, sjokolade, is osv. I påsken ble det servert pekkerkaperester og spultringer som ble tatt opp fra fryseren....... Anonymous poster hash: cae43...351
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #18 Skrevet 30. april 2014 Ingenting. Hender seg kanskje at jeg har noe pulverkaffe stående... Anonymous poster hash: 17bb6...24e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #19 Skrevet 30. april 2014 Hos oss er det sjelden det finnes kaffe i skapene, men de som er avhengig av det tar det heller med og brus har vi heller sjelden i hus, for det er ingen her som drikker det. Men vann og kanskje saft er det mulig å få de som kommer på spontanbesøk til oss kommer ikke for å få servering men for å være sosiale med oss er det planlagt besøk så er nok sjansen større for å få servert noe Anonymous poster hash: 7507b...b1b
minimii Skrevet 30. april 2014 #20 Skrevet 30. april 2014 Jeg tar det jeg har. Skjærer opp noe frukt om så. Jeg synes også at de frosne vestlandslefsene er praktiske for de tiner så fort. Men kan også servere bare kaffe, kommer an på om de bare har stukket innom en snartur eller om de skal bli litt og barna skal leke. Gjelder uplanlagte, gir de beskjed på forhånd så ordner jeg noe. Må også tilføye at det ofte har skjedd at vi har med noe, særlig hvis vi vet at de vi skal besøke har hatt mye å gjøre etc i det siste slik at vi ikke blir en byrde..
trollemor86 Skrevet 30. april 2014 #21 Skrevet 30. april 2014 Enig med siste anonym, helt greit med spontane besøk for å være sosial! Trenger ikke å "kose oss" hele tiden. (Tenker jeg vertfall, dog gjennomførelsen muligens ikke stemmer med tanken)
Abrenna1 Skrevet 30. april 2014 #22 Skrevet 30. april 2014 Jeg har bestandig vestlandslefse stående i skuffen, tar 20 min å ordne. Ellers er det kaffe det går på som regel. Men ikke behøvelig å servere noe bestandig. Hos oss får besøkende alltid tilbud om kaffe, men tilbehør blir kun hvis besøket er planlagt i forveien, da kan det godt bli vaffler eller noe i den duren.
Elsker livet Skrevet 30. april 2014 #23 Skrevet 30. april 2014 Jeg ser an gjestene og situasjonen. Sjelden jeg serverer kake e.l. men har et lite lager av svigermors bakverk i fryseboksen som jeg kan ta frem om nødvendig. De fleste gjestene mine foretrekker ett glass pepsi max e.l. og spiser gjerne sammen med oss om det er tid for mat. Føler jeg det er passende å servere noe knask drar jeg frem en pose potetgull og noen biter sjokolade. Kanskje en pinneis til barna. Kaffe og kaker til gjester som stikker innom føler jeg hører til svigers generasjon, altså de over 60.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #24 Skrevet 30. april 2014 Hvis jeg vet i forveien at de kommer så kan jeg gjerne bake. Kommer de litt brått på så får de det jeg har om jeg har noe. Ikke alltid jeg har noe, men de tar ofte med seg hvis de kommer litt uanmeldt Anonymous poster hash: 90561...205
Frk B. Skrevet 30. april 2014 #25 Skrevet 30. april 2014 Jeg tilbyr alltid kaffe, te eller noe kaldt å drikke. Men noe å spise blir ikke severt før det eventuelt er tid for mat eller at de kommer etter middagen. Men skjeldent jeg setter frem noe, sambo er litt flinkere der. Å har vi noe så er det av det usunne slaget, som potetgull eller sjokolade av noe slag. Jeg prøver å bli flinkere til å ha noe i fryseren for å kunne ta opp hvis det blir behov for det, men å bake ligger ikke i min natru (desverre).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå