Gå til innhold

Når begynner lærerne å jobbe til høsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolen begynner vel 18 august, men når begynner lærerne å jobbe?

Anonymous poster hash: a3b03...622

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Anonymous poster hash: a3b03...622

Skrevet

Jeg begynner 1. august i hvert fall.

Anonymous poster hash: a33b9...245
Skrevet

Det varierer fra skole til skole

Anonymous poster hash: f22db...d1f
Skrevet

Her starter lærerne uken før elevene.

Anonymous poster hash: 6601d...8f5
Skrevet

Datoen skolen begynner varierer litt fra sted til sted, stort sett avhenger det litt av hvor mange plandager lærerne bruker før skolen starter. De jeg kjenner som jobber som lærere pleier å begynne 2-5 dager før elevene.

Anonymous poster hash: 6db68...008
Skrevet

Søsterenmin har i hvertfal bestilt seg ferie som hun kommer hjem fra 16/8. De planleggingsdagene som skal være før det tror jeg de ser litt gjennom fingrene med om de møter opp på.

Anonymous poster hash: add86...a95
Skrevet

Her hos oss begynner hi tre dager før elevene, men dette avhenger av hvor mange planleggingsdager man tar før skolestart. Personlig syns jeg tre dager er nok, setter pris på å ha resten fordelt senere i året.

Det ses ikke gjennom fingrene her jeg jobber ifht fravær, men har man oppspart ekstra avspasering feks kan man ta den når man vil :-)

Skrevet

Søsterenmin har i hvertfal bestilt seg ferie som hun kommer hjem fra 16/8. De planleggingsdagene som skal være før det tror jeg de ser litt gjennom fingrene med om de møter opp på.

Håper ikke jeg har barn på en skole hvor lærerne ser på det som unødvendig å planlegge og forberede seg til skolestart! Ut fra det de lærerne jeg kjenner sier, så er det viktig med de dagene før elevene kommer etter en lang ferie, selv om mye selvfølgelig er ferdig planlagt allerede på våren.

Anonymous poster hash: 6db68...008

Gjest Julia1984
Skrevet

Hæ? Hvor jobber hun? Aldri hørt om. Planleggingsdagene før skolestart er svært viktig da vi både klargjør klasserom og skole, forbereder første uke og samarbeider i team. Ofte er det eksterne foredragsholdere også som er leid inn til dyr penge.

Skrevet

Her hos oss begynner hi tre dager før elevene, men dette avhenger av hvor mange planleggingsdager man tar før skolestart. Personlig syns jeg tre dager er nok, setter pris på å ha resten fordelt senere i året.

Det ses ikke gjennom fingrene her jeg jobber ifht fravær, men har man oppspart ekstra avspasering feks kan man ta den når man vil :-)

Kan godt hende hun har noe avspasering hun bruker eller at hun gjør noe planleggingsarbeid tidligere på sommeren. Det har jeg ikke kontroll på.

Skrevet

Anonym bruker, on 30 Apr 2014 - 10:27, said:

Optatium, on 30 Apr 2014 - 10:18, said:

Kan godt hende hun har noe avspasering hun bruker eller at hun gjør noe planleggingsarbeid tidligere på sommeren. Det har jeg ikke kontroll på.

Uansett useriøst av skolens side å la henne ta avspaseringen når lærerne samles etter lang ferie for å forberede skolestart. Dårlig start for hennes elever... Anonymous poster hash: e1b53...46f
Skrevet

Høyres veldig rart ut om "det er ikkje er så nøye". Det er obligatorisk oppmøte på alle skular, og det er ikkje noko ein kan velge bort.

Personleg startar eg 4 arbeidsdagar før elevane startar.

Skrevet

Har bare jobbet ett år som lærer, vi begynte tre dager før. Det ble for lite for min del, kanskje spesielt siden jeg var ny.

Planleggingsdagene er veldig viktige, det er da man får snakket sammen og laget halvårsplaner etc.

Anonymous poster hash: 5845f...f95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...