Gå til innhold

Setefødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 37 og pjokken ligger med rumpa ned. Hva nå?
Skal til jm i morgen, men hav trur dere?
Er det sjanse for at han snur seg, eller...? Keisersnitt? :(

Anonymous poster hash: ed996...746
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg ble det oppdaget i uke 38. Og da ble jeg sendt på ultralyd og røntgen for å se om det ville gå fint med vanlig fødsel. Var litt trang i bekkenet, så ble ks. Fikk tilbud om snuing, men var redd det ville bli veldig smertefullt for meg og stressende for babyen...

Du vil nok være veldig heldig hvis pjokken snur seg, men det KAN skje:)

Det skal nok gå bra uansett:)

Lykke til:)

Skrevet

Oppdaget i uke 37 hos meg. De sa det enda var god tid til at babyen kunne snu seg, men hun gjorde ikke det. Ble sendt på ekstra kontroll på sykehuset der de utredet om bekkenet var stort nok eller om babyen var for stor for vanlig fødsel.

Fødte vaginalt og det gikk veldig greit.

Skrevet

Jeg hadde vendingsforsøk i uke 38. Gikk ikke, da snuppa var fast bestemt på å ligge med rompa først. Kan anbefale å gjøre et forsøk på å vende om sykehuset foreslår det, var litt ubehagelig, men hadde vært verdt det om det var vellykket. :-)

Estimeringer og målinger gjorde at jeg ikke følte at sykehuset syntes at keisersnitt var et reelt valg. Men jeg hadde en veldig god følelse under fødselen, da to jordmødre, en lege og en overlege var konstant til stede. Kan ikke føle seg mer trygg da! Men snuppa satt boms fast og ble til slutt tatt med keisersnitt. :-)

Jeg ble virkelig ikke avskremt, og følte meg uhorvelig godt tatt vare på underveis. Venter barn nr to nå, og har begynt å innstille meg på at dette også blir en som vil ligge andre veien. :-)

Anonymous poster hash: e40f2...e22

Skrevet

Min yngste satt i sete, men kom i uke 35 og var stor (3345g.)og han snudde seg da vannet gikk. Jeg hadde bestemt meg for å ikke føde i seteleie og ble gjort klar til keisersnitt i ambulansen på vei til sykehuset, men surprise surprise, han snudde seg og kom som stjernekikker i stedet ;)

Skrevet

Min snudde seg ikke. Planlagt ks 6 dager før termin

Skrevet

Planlagt snitt her også, tre dager før termin. Men hadde vært gjennom et ks før, og da prøver de ikke på vending.

Anonymous poster hash: f92f7...195
Skrevet

Høres ut som det blir keisersnitt her gitt :( Skal på sykehuset på fredag for ny vurdering, men var visst en del andre ting som også var avgjørende. Så trur ikke det er så mange dager til jeg sitter med babyen i armene mine! Kjedelig å bli snytt for naturlig fødsel, men må man så må man ;)

Anonymous poster hash: ed996...746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...