Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Hvordan gjør man om man skal ha navnefest? Lager man bare til mat og inviterer gjester da? Eller hvordan gjør man? Har kun forholdt meg til kristen dåp. Anonymous poster hash: a0a12...f26
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Da søskenbarne mitt hadde navnefest så var det en egen sermoni som ble holdt for alle de som hadde navnefest. Tror det er sånn to ganger i året her vi bor. Da samler de opp alle sammen og er det humanetisk forbund som holder det. Anonymous poster hash: d63e0...f8d
Optatium Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Det er i grunn akkurat det samme som dåp, bare at seremonien ikke er religiøs og foregår i et annet lokale enn kirke. Etterpå inviterer de fleste til mat akkurat som i en dåp. Så dåp uten Gud :-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Vi hadde navnefest uten Human etisk-forbund, det var veldig flott for det om. Vi hadde 30 gjester, koldtbord og kaker. Vi foreldre og besteforeldre holdt taler "til" barnet. Jeg hadde også kjøpt en pent innbundet skrivebok hvor alle gjestene skrev en personlig hilsen til datteren vår Anonymous poster hash: 32091...b02
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Vi hadde sermoni i oslo råshus, men fikk bare plass på søndagen. Derfor inviterte vi til hagefest dagen før. Hadde vaalgt oss ut 2 spesielle personer for vår datter (istedet for fadder/gudforeldre) Under velkomsttalen som jeg holdt, fikk de utdelt diplom og skrev "kontrakt". En uhøytidelig morsom en. Hadde buffe og masse gode kaker. Anonymous poster hash: fade5...ca5
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Vi hadde det i Oslo Rådhus gjennom Human-etisk forbund. Så inviterte vi på koldtbord, kaffe og kaker hjemme hos oss etter seremonien. Anonymous poster hash: edb1e...819
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå