Gå til innhold

Enda et charter-spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på en del charter-turer oppigjennom.. men aldri med barn!

Vi tenker å hoppe på en tur snart, sitter og ser på billetter. Vi har et barn som vi være rundt 14 mnd når vi drar. Ser i hovedsak på disse familiehotellene.

Men må man ha sånt happy baby-rom for å få tilgang på sprinkelseng?

Og hva med transport til og fra flyplassen, er det barnesete i bussen? Eller hvordan ordner man dette? Er man nødt til å leie egen bil? 

Tar man med mat (middagsglass) til barnet? 

Er det andre ting man må huske på?

Tør visst ikke bestille før jeg har svar på noen praktiske ting her ser jeg...

Tusen takk for svar!! :):D

Anonymous poster hash: 0654d...a04
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men må man ha sånt happy baby-rom for å få tilgang på sprinkelseng?

Happy baby har jeg ikke hørt om. Har bare skrevet i bestilligen at vi ønsker babyseng.

Og hva med transport til og fra flyplassen, er det barnesete i bussen? Eller hvordan ordner man dette? Er man nødt til å leie egen bil? 

Vi leide alltid bil og hadde med bilstol når vi hadde den minste bilstolen. Bestilte da eget sete til babyen på flyet. Andre har babyen på fanget i både fly og buss, men vi foretrekker å sikre både barn og baby i skikkelige bilstoler. Vi har alltid funnet noe som leier ut bilstoler og som møter oss hos bilutleier. Det går også an å leie bilstoler av bilutleier, men det har vi dårlig erfaring med.

Tar man med mat (middagsglass) til barnet? 

Vi har gjort det, får ikke alltid tak i noe babyen vil ha. Men har prøvd å supplere med middagsglass fra butikkene i utlandet.

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Happy baby er en type rom jeg ser Ving har på sine steder, rommet kommer da med fullt babyutstyr fra sprinkelseng til inngjerdet uteplass.. mye av det er sikkert unødvendig, barnet vårt er jo feks alt for stort for vippestol.
Men det enkleste (og billigste) er vel hvis man uansett kan få en sprinkelseng satt inn på rommet. Resten av utstyret klarer vi oss uten. 

Vi trenger virkelig ikke bil da vi kun ønsker å holde oss i gåavstand.. noen andre som har erfaring med baby og buss fra reiseselskapet til/fra hotellet?

Skrevet (endret)

På ving kan man bestille bambinopakke uavhengig av hvilket rom man har (muligens unntatt solo-rommene, men det er jg ikke sikker på) da er det med sprinkelseng, høystol og trille med kalesje.

Vi har tatt buss til og fra, enten med barnet på fanget eller i bæresele. Er ikke barnesete tilgjengelig i bussene.

Angående mat har vi hatt med oss ca 5 middagsglass og en god del smoothies for en uke. Ta med egen tutekopp, så slipper dere mye søl på restaurantene :)

Og anbefaler sterkt å investere i en bæresele om dere ikke har det, det letter reisen veldig.

Vår 2 åring skal på sin 4. sydentur nå, vi reiser alltid med ving :) det beste er å reise på sunwing resort med easy travel. Send gjerne pm om du vil vite mer :)

Endret av Appelsinpiken
Skrevet

På ving kan man bestille bambinopakke uavhengig av hvilket rom man har (muligens unntatt solo-rommene, men det er jg ikke sikker på) da er det med sprinkelseng, høystol og trille med kalesje.

Vi har tatt buss til og fra, enten med barnet på fanget eller i bæresele. Er ikke barnesete tilgjengelig i bussene.

Angående mat har vi hatt med oss ca 5 middagsglass og en god del smoothies for en uke. Ta med egen tutekopp, så slipper dere mye søl på restaurantene :)

Og anbefaler sterkt å investere i en bæresele om dere ikke har det, det letter reisen veldig.

Vår 2 åring skal på sin 4. sydentur nå, vi reiser alltid med ving :) det beste er å reise på sunwing resort med easy travel. Send gjerne pm om du vil vite mer :)

Tusen takk for utfyllende svar! :D

Kan godt være jeg sender deg en PM i kveld når jeg har litt bedre tid. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...