Gå til innhold

Pavlova-hjelp søkes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fins det håp for Pavlova'n når marengsbunnen ble stein hard under steking?

Anonymous poster hash: c2627...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da blir det stein hard pavlovabunn ;)

Anonymous poster hash: 7417a...04c
Skrevet (endret)

Men i alle dager, er du blitt bestemor du a? Hehe..neida jeg bare tuller, bare kom på en annen tråd her om den kaka og at det var en bestemor kake. Vel nok om det.

Spurte pavlova venninna mi om råd nå faktisk. Hun spør om du er sikker på at marengsen er steinhard inni? Det er jo meningen den skal være sprø utenpå og seig inni. Hvis den er sprø hele veien tvers igjennom er det lite som kan gjøres sier hun. Men trenger ikke være en tragedie, hvis den smaker godt og du har masse deilig vaniljekrem og krem oppå samt drøssevis med frukt og bær :)

Endret av catchbaby
Skrevet

Hvis jeg legger på krem og frukt/bær i litt god tid, så hjelper det kanskje det også...

HI

Skrevet

Hvis jeg legger på krem og frukt/bær i litt god tid, så hjelper det kanskje det også...

HI

Jepps, da blir den kanskje mer saftig :)

Skrevet

hvis du legger på vanilijesaus så blir den nok mykere også

Anonymous poster hash: 4cf22...490
Skrevet

Takk, forresten!

Skrevet

Legger du på for tidlig blir den bare bløt og ikke saftig!

Men det gjør ingenting om den er sprø tvers igjennom, da enden enklere å spise :-)

Skrevet

Marengsen man kjøper ferdig i butikken, er hard og tørr tvers igjennom. Og det er da meningen at den skal spises. Den er til og med dyr...

Men den kan legges i tett plast sammen med en halv potet eller et brødstykke, for at den skal trekke til seg fuktighet.

Anonymous poster hash: 2a485...243

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...