Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Vi var på legevakta, tok røntgenbilde og det var heldigvis ikke brudd. De sa derfor at vi ikke skulle gjøre noe, men bare ta tiden til hjelp. I hele går etter skaden skjedde, brukte han ikke hånda i det hele tatt. Den var litt hoven når vi var hos legen. Idag bruker han den mer, og klager ikke nevneverdig over vondt, men den har hovnet mye mer opp. Hva tenker dere om det? Bare se an, eller bør man kontakte legen igjen? Anonymous poster hash: bcc6c...cf5
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Er det fingeren som har hovnet mer opp eller er det hånden, evt hvor langt oppover er han i så fall hoven? Anonymous poster hash: 50a8d...acf
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Er det fingeren som har hovnet mer opp eller er det hånden, evt hvor langt oppover er han i så fall hoven? Anonymous poster hash: 50a8d...acf Bare fingeren, det er det nederste fingerleddet som er hovent. Anonymous poster hash: bcc6c...cf5
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Er det fingeren som har hovnet mer opp eller er det hånden, evt hvor langt oppover er han i så fall hoven? Anonymous poster hash: 50a8d...acf Bare fingeren, det er det nederste fingerleddet som er hovent. Anonymous poster hash: bcc6c...cf5 Da ville jeg sett det an til i morgen. Hvilken finger er det? Det hender de overser småbrist i hendene til barn. Men det kan også være at han har røket et leddbånd (det ses ikke på røntgen). I så fall så bør skinne vurderes slik at det kan gro igjen. Er det like hovent i morgen så ville jeg bedt om en ny vurdering. Anonymous poster hash: 50a8d...acf
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Er det fingeren som har hovnet mer opp eller er det hånden, evt hvor langt oppover er han i så fall hoven? Anonymous poster hash: 50a8d...acf Bare fingeren, det er det nederste fingerleddet som er hovent. Anonymous poster hash: bcc6c...cf5 Da ville jeg sett det an til i morgen. Hvilken finger er det? Det hender de overser småbrist i hendene til barn. Men det kan også være at han har røket et leddbånd (det ses ikke på røntgen). I så fall så bør skinne vurderes slik at det kan gro igjen. Er det like hovent i morgen så ville jeg bedt om en ny vurdering. Anonymous poster hash: 50a8d...acf Det er pekefingeren. Han sover nå, så skal se på den når han våkner imorgen. Er den like hoven ringer jeg og hører med dem. Ville smertene avtatt dersom det var brist eller røket leddbånd? Det virker ikke som han har like vondt lengre siden han bruker den en del, men synes det er så merkelig at den har blitt så mye mer hoven. Anonymous poster hash: bcc6c...cf5
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Det er pekefingeren. Han sover nå, så skal se på den når han våkner imorgen. Er den like hoven ringer jeg og hører med dem. Ville smertene avtatt dersom det var brist eller røket leddbånd? Det virker ikke som han har like vondt lengre siden han bruker den en del, men synes det er så merkelig at den har blitt så mye mer hoven. Anonymous poster hash: bcc6c...cf5 Smerter kan være en indikator av alvorlighetsgrad, men trenger ikke være det. Smerteopplevelse er veldig individuelt. Det at den er blitt så mye mer hoven etter bruk får meg til å tenke at det kan være et leddbånd som er skadet eller røket, eller at de overså et brist eller brudd. Som regel får de slikt med seg, men har de fokusert hovedsaklig på selve fingeren, så kan det hende de overså noe i ytre del av knokkelen innenfor (tett mot grunnleddet). Sjekk i morgen hvor hoven han er og følg med det. Se om han kan bøye og strekke fingeren helt også, samt sprike med fingrene og samle fingrene igjen. Hvis han ikke kan noe av disse tingene og han fortsatt er like hoven (eller hovner mer utover dagen) så ta en ny tur til lege. Anonymous poster hash: 50a8d...acf
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Det er pekefingeren. Han sover nå, så skal se på den når han våkner imorgen. Er den like hoven ringer jeg og hører med dem. Ville smertene avtatt dersom det var brist eller røket leddbånd? Det virker ikke som han har like vondt lengre siden han bruker den en del, men synes det er så merkelig at den har blitt så mye mer hoven. Anonymous poster hash: bcc6c...cf5 Smerter kan være en indikator av alvorlighetsgrad, men trenger ikke være det. Smerteopplevelse er veldig individuelt. Det at den er blitt så mye mer hoven etter bruk får meg til å tenke at det kan være et leddbånd som er skadet eller røket, eller at de overså et brist eller brudd. Som regel får de slikt med seg, men har de fokusert hovedsaklig på selve fingeren, så kan det hende de overså noe i ytre del av knokkelen innenfor (tett mot grunnleddet). Sjekk i morgen hvor hoven han er og følg med det. Se om han kan bøye og strekke fingeren helt også, samt sprike med fingrene og samle fingrene igjen. Hvis han ikke kan noe av disse tingene og han fortsatt er like hoven (eller hovner mer utover dagen) så ta en ny tur til lege. Anonymous poster hash: 50a8d...acf Takk for fine og utfyllende svar. Da ser vi an til imorgen og kontakter lege om den ikke er bedre! Anonymous poster hash: bcc6c...cf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå