Gå til innhold

Du som har barn med en som har vært voldelig mot deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er samværet med bf og barn? Føler du deg trygg? Skal jeg bare tenke at det var mot meg han var voldelig og utviste psykopatiske tendenser, at det nå vil gå over og at i den nye relasjonen vil alt bare være fryd og gammen?

Jeg hadde et innlegg her i går ang dette med samvær og er så usikker på om jeg burde prøve å redusere dette mest mulig. Syns jo det er trist at barnet har en sånn far. Skulle ønske det var annerledes.

Anonymous poster hash: 97342...e75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke gi deg noen svar, men jeg er i samme situasjon. Dvs ikke ennå, for jeg bor fortsatt med han av frykt for å la han være alene med ungene. Nå har jeg iallfall litt kontroll.

Men snart går jeg. Bare venter på riktig anledning.

Anonymous poster hash: 225b9...c98

Skrevet

Vi var gjennom en rettssak, for jeg følte meg ikke trygg sakkyndig vurderte det slik at bf ikke skulle få ha barna på egenhånd. Han nektet og godta samvær med tilsyn så han har ingen kontakt med barna.

Anonymous poster hash: d5b2a...b7d

Skrevet

Pr i dag ingenting, men er midt oppi å prøve og få til samvær med tilsyn 

Skrevet

Kan dessverre ikke gi deg noen svar, men jeg er i samme situasjon. Dvs ikke ennå, for jeg bor fortsatt med han av frykt for å la han være alene med ungene. Nå har jeg iallfall litt kontroll.

Men snart går jeg. Bare venter på riktig anledning.

Anonymous poster hash: 225b9...c98

Jeg ventet også på den rette anledning, og den kom. Den gangen han var fysisk i samme rom som barnet og det etterpå spurte hvordan det gikk med meg, så ble det min anledning. Barnet snakker enda om denne hendelsen og jeg skulle ønske at det ikke måtte oppleve dette bare fordi jeg ventet på den rette anledning (fikk nesten bokstavelig talt et spark bak). I forkant av dette hadde jeg i årevis gått alene til psykolog hos fvk. Jeg anmeldte han på dagen og reiste på krisesenter. På den måten mistet han taket og jeg fikk rom til å tenke. Jeg vil anbefale deg å bare komme deg bort. For hver dag som går, så blir det verre. Jeg var redd for hva hvis om atte i mange år før jeg bare hoppet uti det. Var redd for økonomien, barnet og samvær, om jeg skulle klare meg etc.

I dag har jeg flyttet, kjøpt meg hus, fått ny jobb og har det kjempebra. Ikke tenk så mye, bare gjør det.

HI

Skrevet

Opplevde sporadiske voldelige tendenser fra eks når han var full, ellers bare stadige ufinheter for å "holde meg på plass"(litt sånn "du finner ikke bedre enn meg alikevel"). Så min frykt og utrygghet i forbindelse m samvær er mer hvorvidt han finner på å drikke seg full mens han har ansvaret for barnet og om han kan finne på å påvirke hennes selvfølelse negativt. Grunnen til det er at han er veldig opptatt av å løfte seg selv og at alle skal være tilstede for at han skal ha det bra med seg selv, så tendenser til at han ønsket at barnet skulle bidra positivt til hans psykiske rehabilitering svært tidlig, og etter min mening er ikke det et barns oppgave.

Skrevet

Vi var gjennom en rettssak, for jeg følte meg ikke trygg sakkyndig vurderte det slik at bf ikke skulle få ha barna på egenhånd. Han nektet og godta samvær med tilsyn så han har ingen kontakt med barna.

Anonymous poster hash: d5b2a...b7d

Godtok sakkyndig bare din redsel sånn uten videre? Hva la han til grunn? Jeg er redd at om jeg drar det til retten, så vil jeg (som noen her sier) kunne miste omsorgen helt. Min eks er fantastisk god til å sykeliggjøre andre, så jeg frykter at han ville kunne snu om på alt og få alle til å tro at det er jeg som er er spenna gal.

HI

Skrevet

Kort fortalt:

Han banket meg. Jeg dro og tok babyen med meg. Anmeldte ham og han fikk 2 års fengsel etter rettssak. Han slapp ut og krevde samvær. Jeg sa NEI. Han gikk til retten og ble tilkjent samvær uten tilsyn. Jeg holdt barnet tilbake. Barnet ble til slutt hentet av politiet og tatt med på samvær til far. Fikk beskjed om at neste gang fikk jeg bøter. Endte opp med at far slo barnet. Runder med anmeldelse, barnehuset, dommeravhør og rettsak. Far fikk på nytt 2 års fengsel og måtte betale erstatning til både meg og barnet.

Far slapp ut på ny og krevde samvær. Ny rettssak. Da tapte han, heldigvis, og ble fradømt samvær og foreldreansvar. Far truet oss på livet. Flyttet på hemmelig adresse og fikk ekstra sikkerhetstiltak i skolen. Far kom etter. Flyttet på nytt og nå har jeg ikke hørt fra ham på nesten 6 mnd.

Nå har far ny dame og ny baby. Har hørt at hun står i samme situasjon :(

Anonymous poster hash: 2ba86...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...