Gå til innhold

Hvor stor barnehageplass har 3-åringene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva som er vanlig.

Anonymous poster hash: 4e7d5...ee1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

60% plass

Anonymous poster hash: 403cc...d45

Skrevet

Det er mest vanlig å ha full plass, i mange barnehager er det ikke lenger mulig å få noe annet faktisk.

I barnehagen vår går det 60 barn fordelt på 4 avdelinger (to småbarnsavdelinger og to storebarnsavdelinger) og det er ett barn som har halv plass. Dette barnet har hatt halv plass siden det begynte i barnehagen for tre år siden og på de tre årene har de ikke klart å finne noen som vil ta den andre halvparten av plassen, så det er en halv plass ledig kapasitet i barnehagen.

Anonymous poster hash: 0b93f...bdd
Skrevet

80% plass har både 5åringen og 3åringen hos oss.

I vår barnehage har mange de 100 barna redusert plass.

Anonymous poster hash: a8a81...bf4

Skrevet

Takk. Fler?

Anonymous poster hash: 4e7d5...ee1

Skrevet

100 % plass, men bruker den ca.70-80%

Anonymous poster hash: 901a7...ef2
Skrevet

Ca 3*3 meter stor

Anonymous poster hash: 219df...378

Skrevet

100%, bruker den 60-70%.

Anonymous poster hash: 6d351...d1a
Skrevet

Har ikke hørt om noen med redusert plass i vår barnehage.

Anonymous poster hash: 254bc...a23

Skrevet

Guttungen har 60 % plass. Øker til 80 % i august, da er han straks 4 år gammel :)

Skrevet

100%, men jeg jobber kun løse vakter, og er student, så jeg tar han heller ut når jeg vil, istede for å måtte ha han hjemme faste dager.. Han har fri ca. 1 dag i uka, noen ganger alene, noen ganger sammen med lillebror.

Anonymous poster hash: aac42...101
Skrevet

Full plass, men korte dager hver dag.

Anonymous poster hash: 5778c...b2b

Skrevet

100% og hatt det siden hun begynte, men vi korter ned dagene.

Ingen i bhg har redusert plass

Anonymous poster hash: 52efb...42c

Skrevet

Det er mest vanlig å ha full plass, i mange barnehager er det ikke lenger mulig å få noe annet faktisk.

I barnehagen vår går det 60 barn fordelt på 4 avdelinger (to småbarnsavdelinger og to storebarnsavdelinger) og det er ett barn som har halv plass. Dette barnet har hatt halv plass siden det begynte i barnehagen for tre år siden og på de tre årene har de ikke klart å finne noen som vil ta den andre halvparten av plassen, så det er en halv plass ledig kapasitet i barnehagen.

Anonymous poster hash: 0b93f...bdd

Jobber du i denne barnehagen? Hvis ikke, hvordan fikk du oversikt over plassene til 60 barn? Jeg har jobbet i flere barnehager og aldri opplevd at ikke flere barn går redusert.

Anonymous poster hash: bb86c...3f4

Skrevet

80% på både 4-åringen og 2-åringen. Ca halvparten av barna i barnehagen har fri en dag i uka.

Skrevet

80 % plass på både 3- og 5-åringen her. Var ikke mulig med redusert plass i forrige barnehage, men veldig glad for at det er mulig her vi bor nå :)

Anonymous poster hash: b607b...c14
Skrevet

100%

Det er bare mulig med 50 og 100% plass i barnehagen til jenta mi. Men har man 50% plass, skal jo den deles med et annet barn. Ikke så lett å få til i praksis. Har aldri hørt om noen som har halv plass der, og jeg har hatt barn i den barnehagen i 8 år.

Et annet problem ved halv plass, er at det kan være vanskelig å få økt plassen hvis man har behov for det senere. Jeg søkte derfor om 100%. Prøvde å søke om permisjon 50% det første året, men fikk avslag. Var uansett nesten sikker på avslag før jeg søkte......

Jenta mi har fri fast en dag i uka. Er der ca 30 timer i uka. Fra hun var ett til to år hadde hun to fridager i uka.

Anonymous poster hash: fdd22...6ad
Skrevet

100%. Det er også det eneste som er mulig i hans barnehage.

Vi er begge i 100% jobb, men med hjemmekontor på kveld og deling på henting og levering klarer vi å holde barnehagedagene på 6-7 timer vanligvis.

Anonymous poster hash: 2df08...d11

Skrevet

Her hvor jeg bor har de fleste av barna redusert plass. Bor på bygda. Siden 1-3 trinn på skolen har fri hver onsdag er det mange som jobber redusert og er hjemme med barna. Blir mindre å rutte med men tiden med barna er gull verdt:)

jeg tenker selv å jobbe 80% etter endt barselpermisjon.baby skal også begynne i 60% plass. Dette går pga fleksibel jobb til samboer og snill bestemor som kan stille opp om samboer må jobbe når barna er hjemme:)

Anonymous poster hash: 403cc...d45

Skrevet

100%. Bhg er åpen fra kl 7-17, men barnet mitt er der fra ca kl 7.15-15.15. Han liker å li levert tidlig for å ha en rolig start, har prøvd å levere han senere sånn i 8-9tiden, men da bare klenger han seg til meg og virker som om han blir litt satt ut av å komme middt oppi lek og støy. De i bhg sier også at han liker å ha det rolig der, spise litt frokost nr 2 (er småspist så han spiser litt hjemme og litt i bhg), og så kommer ett og ett barn så han har "kontroll" og kommer lett inn i leken fra start av. De har frukt måltid som er ferdig ca kl 15 og før det er han midt i lek, så han vil egentlig ikke bli med meg hjem om jeg kommer noe særlig før kl 15.15. Hender han il være litt lenger enn det også, nå som det er så fint vær for han koser seg ute med vennene sine i bhg.

Anonymous poster hash: f7285...adf
Skrevet

Begynte da han var 2 år med 60 % plass, nå som 3 åring har han 80 % plass, det skal han ha til siste året, da blir det 100 %.

Anonymous poster hash: bb176...4dd

Skrevet

100% plass, korte dager og en og annen kosedag hjemme :)

Skrevet

Snuppa på 5 går 3 dager i bhg. Her er det normalt med redusert plass. 1 klasse har også fri en dag i uken og annen hver uke to dager i uken. 2 og 3 klasse har fri en dag i uken. :D Godt å bo på bygda med liten bhg og liten skole. :)

Anonymous poster hash: 00bbc...da9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...