strikkedia Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Fra nyfødt til 1 år. Sover i sengen sin om natten, men burde jeg legge babyen til å sove i senga på rommet vårt om dagen også? Eller ha et sted i stua for eks? Kurv? Eller noe annet? Som kan være på sofaen? Når babyen er våken og ikke ligger i armene eller er bært på, hvor plasserer dere dem?
smilejenta84 Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Babynest! Gull verdt, både på natta og dagen. Vi hadde nestet i vår seng i flere måneder, og på dagen lå det i sofaen/lekegrinda.
Lille snuppa og magetroll Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Vår lille ligger i vogna ute på dagen (når hun ikke sover oppå oss:) ) Jeg var veldig bestemt på at hun skulle bli vant til å sove i vogna på dagen, mye lettere å være borte på dagtid når hun er glad i vogna. Heldigvis så sover hun kjempegodt og lenge ute i vogna
Oktoberbabyen Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Vi hadde kurv i stua og sprinkelseng på soverommet vårt, men som regel sov han på oss eller ved siden av oss i sofaen første månedene. Han ble flyttet på eget rom når han var 7,5mnd og sov mye bedre etter det. Ved ca fire-fem mnd begynte vi å legge han i vogna på dagtid når han skulle sove siden han vokste utav kurven, nå vil han helst sove i vogna på dagtid
Tipptopp Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 Min sov mye i vogn på stuen, men også litt på oss. Mest meg, for jeg klarte ikke alltid å legge henne fra meg. Hun kunne sove på lekkematten sin (tykk og god med putekanter) innimellom, men sov oftest i vognen. Om natten sov hun i sengen sin på rommet vårt. Da hun ble 8 måneder fikk hun sitt eget rom og der har hun sovet siden. Både på dagtid og om natten. Om dagtid er døren åpen slik at hun får litt "dag-lyder", om natten er den på gløtt eller igjen. Nr 2 som er på vei kommer til å få ligge på stuen han og, i vogn eller i grind. Og på vårt rom om natten til han er ca 6 mnd.
Giss Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Hos oss lå babyene i sengen sin om natten og i vogna om dagen, når de skulle sove. Ellers lå de en del på et babyteppe i stuen (hadde varmt og godt gulv der) med litt leker å se på/holde på med. - og så hadde jeg dem en del i en mobywrap (anbefales), men som regel sov de ikke noe særlig der.
ekornet123 Skrevet 14. mai 2014 #7 Skrevet 14. mai 2014 Prinsessa mi lå i senga mi men det var egentlig mest fordi jeg var så redd for krybbedød, haha hadde lest litt for mye på internett, men hvis du er like controlfreak som meg så annbefaller jeg det!
Panterjenta85 Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Yngste har sovi i hevet lekegrind ved siden av sofaen på dagtid før hun begynte å sove i lengre perioder av gangen. Såfremt det begynte å skje la jeg henne ute i vogna. På nattestid hadde jeg henne enten i senga sammen med oss eller i vognbagen rett ved siden av senga de første tre mnd. Skal nevnes at vi amma med samme intervall hele tiden uavhengig om det var natt eller dag. Da nattammingen var litt sjeldnere lå hun i sprinkelseng på samme rom som oss. Og vi hadde henne på vårt rom omtrent til 11 mnd. Eldste sov litt her og der. Men mye i vogna på dagtid, enten den sto ute eller inne.. Hun sov nok mer på meg på dagtid enn yngste har fått gjøre. Naturlig nok. Også hun lå i vognbagen den første tida og så i sprinkelseng på vårt rom frem til 11 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå