Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Svigerfar og kona passet sønnen vår ganske ofte når han var baby, men da han var ca ett år skilte de seg, og det viste seg etterhvert at svigerfar var ganske ustabil psykisk. han har et enormt behov for ros og bekreftelse, og alt dreier seg rundt ham. Det er som om alle andre er statister eller kulisser i et drama som bare handler om ham. Han gir ingenting emosjonelt, men suger ut alt han kan av de rundt seg, og bruker diagnosen depresjon for alt den er verdt. vår sønn skal ikke være noens trøsteklut, så vi sa ifra om at det ikke lenger var aktuelt med overnatting, og at vi kunne møtes sammen om han ville, i stedet for at han var alene med ham. Senere har det vist seg at han drikker, gjerne i kombisjon med piller, han lyver og manipulerer de rundt seg. i går var i middagsbesøk hos ham, og det viser seg at han har tatt vår sønn på 3 år for seg srlv, og fortalt ham at han skal få overnatte hos ham, og understreket at det FÅR han lov til. I tillegg har han sagt at han skal få sitte bakpå motorsykkelen hans, at han skal kjøpe hjelm og motorsykkelsele til ham. begge disse tingene har jeg, fordi mannen min er så sinnsykt konfliktsky, tatt opp med svigerfar flere ganger tidligere, og sagt at det er opp til oss som foreldre. Resultatet er at han kun snakker til meg om han må. jeg blir så sint! Jeg vet ikke om det er ren manipulasjon når han går gjennom et barn slik, eller om det bare er ubetenksomhet. det eneste som kommer ut av det, er at sønnen vår blir skuffet. jeg KLØR etter å ringe å kjefte på ham, men vet ikke om det er lurt... noen tanker? Anonymous poster hash: 5e3fb...294
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Akkurat det han har sagt til ungen er jo ikke problemet. Det er en treåring! Det er klart han ikke skal sitte bak på en motorsykkel eller sove hos en ustabil bestefar. Du må bare si til barnet at det er uaktuelt. Anonymous poster hash: 7447a...b4a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Hvordan ustabil? Synes det er rart om han ikke kan ha barnebarnet på overnatting om det passer. Motorsykkel er barnebarnet for liten for, men ellers synes jeg ikke du skal jobbe imot kontakten dem imellom - med mindre farfar er skikkelig psykisk ustabil. Anonymous poster hash: 22821...a91
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Hvordan ustabil? Synes det er rart om han ikke kan ha barnebarnet på overnatting om det passer. Motorsykkel er barnebarnet for liten for, men ellers synes jeg ikke du skal jobbe imot kontakten dem imellom - med mindre farfar er skikkelig psykisk ustabil. Anonymous poster hash: 22821...a91 Å, ser jeg hoppet galant over det med piller og alkohol..! Det var jo litt vesentlig informasjon å få med seg..! Anonymous poster hash: 22821...a91
MrsMilla Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Her må mannen din på banen. Konfliktsky eller ikke. Spør ham om han velger å la barnet ta støyten for at han selv ikke tar ansvar og snakker med far sin. Isåfall bør han få et spark bak....
trekkoppfugl Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Vi prøver å legge til rette for at de to skal ha både mye og god kontakt. vi har aldri sagt noe til treåringen om at han ikke får lov til å overnatte, han har heller ikke spurt. Han har språkforståelse og språk som en femåring, og er også i stand til å forholde seg til planer langt fram i tid, så regner med han kommer til å spørre fra nå av. dermed blir vi nødt til å si at han ikke får lov, noe som jeg føler bare ødelegger for ham og bestefaren :/ Er så usikker på om jeg bør ta det opp med svigerfar, tror ikke han ser seg selv utenfra i det hele tatt. Får vondt i magen av å tenke på det... hi
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Høres ut som mora mi- bortsett fra det med piller og alkohol. Men hun mishandlet egne barn fysisk og psykisk. Hun fikk passe noen timer på kvelden hjemme hos oss tidligere fordi jeg har sett at det går bra, men nå er det slutt rett og slett fordi hun gjør det samme som faren din - inviterer jenta på overnatting og skaper forventning til noe som ikke er aktuelt. Psykologen min har - basert på min beskrivelse (og selvfølgelig helt uoffisielt)- foreslått diagnosen "dramatiserende personlighetsforstyrrelse". Hva jeg skal gjøre med henne vet jeg ikke riktig, men av erfaring vet jeg at hun nok kommer til å tøye strikken til den ryker. Noen mennesker er bare ikke i stand til å ta et nei for et nei... Anonymous poster hash: 995e7...655
Superdolly Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 MANNEN DIN bør ta det opp med svigerfar, sånn at du slipper. Hans far, hans jobb. Og så ville jeg gitt barnet en kort forklaring i stil med denne: Du skjønner det, lille venn, at farfar er ikke helt frisk. Noen blir syke i kroppen sin, men farfar er syk i tankene og følelsene sine. Han er veldig glad i deg, og han vil så gjerne være sammen med deg. Men på grunn av den sykdommen greier han ikke alltid å være en sånn bestefar som du trenger. Derfor kan du ikke få lov å overnatte hos farfar, for det er ikke sikkert at han greier å passe på deg. Derfor skal alltid jeg og pappa være med når du er sammen med farfar. Selvsagt tilpasset barnets forståelse.
Virginia. Skrevet 29. april 2014 #9 Skrevet 29. april 2014 Svigerfar og kona passet sønnen vår ganske ofte når han var baby, men da han var ca ett år skilte de seg, og det viste seg etterhvert at svigerfar var ganske ustabil psykisk. han har et enormt behov for ros og bekreftelse, og alt dreier seg rundt ham. Det er som om alle andre er statister eller kulisser i et drama som bare handler om ham. Han gir ingenting emosjonelt, men suger ut alt han kan av de rundt seg, og bruker diagnosen depresjon for alt den er verdt. vår sønn skal ikke være noens trøsteklut, så vi sa ifra om at det ikke lenger var aktuelt med overnatting, og at vi kunne møtes sammen om han ville, i stedet for at han var alene med ham. Senere har det vist seg at han drikker, gjerne i kombisjon med piller, han lyver og manipulerer de rundt seg. i går var i middagsbesøk hos ham, og det viser seg at han har tatt vår sønn på 3 år for seg srlv, og fortalt ham at han skal få overnatte hos ham, og understreket at det FÅR han lov til. I tillegg har han sagt at han skal få sitte bakpå motorsykkelen hans, at han skal kjøpe hjelm og motorsykkelsele til ham. begge disse tingene har jeg, fordi mannen min er så sinnsykt konfliktsky, tatt opp med svigerfar flere ganger tidligere, og sagt at det er opp til oss som foreldre. Resultatet er at han kun snakker til meg om han må. jeg blir så sint! Jeg vet ikke om det er ren manipulasjon når han går gjennom et barn slik, eller om det bare er ubetenksomhet. det eneste som kommer ut av det, er at sønnen vår blir skuffet. jeg KLØR etter å ringe å kjefte på ham, men vet ikke om det er lurt... noen tanker? Anonymous poster hash: 5e3fb...294 Hvordan vet du at han har sagt dette da? Barn kan misforstå ganske så mye.... Det gjør mitt barn, og det er eldre. Ville nok ikke ringt og kjeftet, men spurt på en saklig måte om dette stemmer. Hvis det gjør det, så ville jeg ha sagt at dette er problematisk for barnets følelser og skader forholder mellom dem.
trekkoppfugl Skrevet 29. april 2014 #10 Skrevet 29. april 2014 Dramatiserende personlighetsforstyrrelse ble forslått av min psykolog også. Jeg fikk gode råd av henne om dette tidligere, men nå er det en stund siden jeg avsluttet behandling. Føles som å stange mot en vegg. ingenting jeg sier går inn, i tillegg til at det gjerne blir vridd og vrengt på. vet at det ikke er lurt å ringe, og at det egentlig ikke er vits. Men føler for å få ut frustrasjonen. men kanskje jeg fikk ut litt av den her!
trekkoppfugl Skrevet 29. april 2014 #11 Skrevet 29. april 2014 Jeg vet han har sagt det, fordi det er akkurat de to tingene han har mast på oss om de siste to årene. Gutten min sa : bestefar har sagt til meg at jeg skal få sitte på med motorsykkelen hans. Jeg skal sitte på ryggen hans i en sikkehetssele. Bestefar skal kjøpe hjelm til meg. Bestefar sier at jeg får lov å overnatte. Han sier at drt får jeg lov til. Det var tydeligvis det eneste de hadde snakket om, de fem minuttene de var alene for å steke vafler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå