Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Vi er en smule småstressa akkurat nå.. Holder på å selge boligen vår og håper på budrunde i morgen. Pga begravelse i dag av familiemedlem så kom mannen min hjem tidlig på dagen for å gjøre seg klar. Han møter da nabodama som stadfester at "i neste uke har jeg ordnet noen til å fjerne hekken".. Hekken står såvidt vi kan se innenfor vår eiendom - nabodama har vært i kontakt om hekken tidligere men vi ønsker ikke å fjerne hekken og har derfor sagt at hun ikke får lov til å fjerne den. Hun ønsker å sette opp gjerde i grensen, vi synes derimot en grønn hekk er mye penere og ønsker ikke noe gjerde som fort vil bli stygt med to små i hus.. I tillegg holder vi jo på å selge huset og håper å få bud i morgen, hekken er avbildet på bilder og vi risikerer jo problemer med salg om hun plutselig raserer hekken!!! Mannen min forklarte henne dette og at hun ikke kan ta seg til rette, men hun mener det er "på tide" å få fjernet hekken... Vi er dypt fortvilet og megastresset og jeg sitter nå på lovdata og leser til øyet blir vått, såvidt jeg kan se har hun overhodet ikke rett til å fjerne hekken... Er det noen som har noe peiling på sånt og kan komme med innspill? Jeg har tenkt å gå innom henne i kveld og snakke med henne for mannen er så sint at han risikerer å si noe som han kan komme til å angre på... Har flyfoto som viser grensene og der står tydelig hekken inne på vår tomt men noe av greinene stikker over på hennes side - såvidt jeg skjønner fra grannegjerdelova kan hekken stikke inntil 0,5 meter inn på naboens eiendom uten at hun kan gjøre noe.. Den stikker overhodet ikke så langt inn på hennes tomt... Hva kan vi gjøre, hvordan bør vi gripe dette an for å roe ned situasjonen så raskt som mulig? Takker for alle innspill, svært gjerne fra lærde innnen juss!! Anonymous poster hash: 885a6...90a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Vi er en smule småstressa akkurat nå.. Holder på å selge boligen vår og håper på budrunde i morgen. Pga begravelse i dag av familiemedlem så kom mannen min hjem tidlig på dagen for å gjøre seg klar. Han møter da nabodama som stadfester at "i neste uke har jeg ordnet noen til å fjerne hekken".. Hekken står såvidt vi kan se innenfor vår eiendom - nabodama har vært i kontakt om hekken tidligere men vi ønsker ikke å fjerne hekken og har derfor sagt at hun ikke får lov til å fjerne den. Hun ønsker å sette opp gjerde i grensen, vi synes derimot en grønn hekk er mye penere og ønsker ikke noe gjerde som fort vil bli stygt med to små i hus.. I tillegg holder vi jo på å selge huset og håper å få bud i morgen, hekken er avbildet på bilder og vi risikerer jo problemer med salg om hun plutselig raserer hekken!!! Mannen min forklarte henne dette og at hun ikke kan ta seg til rette, men hun mener det er "på tide" å få fjernet hekken... Vi er dypt fortvilet og megastresset og jeg sitter nå på lovdata og leser til øyet blir vått, såvidt jeg kan se har hun overhodet ikke rett til å fjerne hekken... Er det noen som har noe peiling på sånt og kan komme med innspill? Jeg har tenkt å gå innom henne i kveld og snakke med henne for mannen er så sint at han risikerer å si noe som han kan komme til å angre på... Har flyfoto som viser grensene og der står tydelig hekken inne på vår tomt men noe av greinene stikker over på hennes side - såvidt jeg skjønner fra grannegjerdelova kan hekken stikke inntil 0,5 meter inn på naboens eiendom uten at hun kan gjøre noe.. Den stikker overhodet ikke så langt inn på hennes tomt... Hva kan vi gjøre, hvordan bør vi gripe dette an for å roe ned situasjonen så raskt som mulig? Takker for alle innspill, svært gjerne fra lærde innnen juss!! Anonymous poster hash: 885a6...90a Sørg for å ta bilder. Fortell henne at dette er ulovlig, og at hun vil bli erstatningsansvarlig dersom hun gjennomfører det. Anonymous poster hash: dcf99...1df
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Så lenge hekken står på deres eiendom er det deres hekk- sorg for at hun SKJØNNER dette og vil bli erstatningspliktig om hun fjerner den. Foreslå at dere kan komme og klippe hekken på hennes side sånn at grenene ikke er i veien for det gjerdet hun gjerne må og kan sette opp på SIN side av hekken. Anonymous poster hash: c747e...6cc
Ziva Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Be henne sette opp gjerde på sin side. Og gjør det klinkende klart at hvis hun rører hekken så blir hun rrstaningsansvarlig. Og ta bilder, masse bilder av hekken.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Hvis du kan bevise at hekken står på din eiendom, så gjør dama svært dumt i å gjøre noe med hekken. Da har hun problemer, da... Å herre fred, hvis det hadde vært min nabo som ville tatt hekken min... En hekk jeg forøvrig kan bevise at står på min eiendom. Da hadde det blitt månelyst ved høylys dag!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Jøss, trodde helken måtte stå minst en meter unna naboens tomt.... Anonymous poster hash: 1ce22...bff
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Står hekken på deres tomt, kan hun bare trimme grenene som går over til hennes tomt. Har hatt en stor krangel med våre naboer, da han har kuttet ned nesten hele hekken vår,- han har bøyd seg over gjerde til vår side og sagd av store grener på vår tomt. Dette da han nå holder på å plante en harry tujahekk på sin side...Han skulle vært skutt, men lite jeg kan gjøre nå siden hekken er over halver (han passer selvsagt på å sage den ned litt etter litt når vi ikke er hjemme). Anonymous poster hash: 9adb3...06a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Huff, er ikke enkelt med nabokonflikter.. Har egentlig hatt et helt greit forhold til nabodama utenom at vi har vært uenig rundt dette med hekken... Saken har ordnet seg nå, tok kontakt med megleren og han fortalte at han visste om "problemet", hun hadde tatt kontakt med ham i dag etter at mannen min snakket med henne og megleren har gjort det helt klart at hun ikke har lov til å gjøre noe som helst med hekken og at hun må vente og ta opp saken med neste eier.. Dette sa hun seg enig i, og megler blir å opplyse eventuelle budgivere om at nabodama ønsker å fjerne hekken... Puh... Det var en tung bør som løftet seg fra skuldrene våre... Anonymous poster hash: 885a6...90a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #9 Skrevet 29. april 2014 Hun har så vidt jeg vet lov til å fjerne grener som stikker inn på hennes side. Det med 0,5 m har ikke jeg lest, men mulig det stemmer. Hun kan også kreve at hekken ikke er for høy. Lurer på om grensen er på 2m. Anonymous poster hash: 59f3d...fea
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #10 Skrevet 29. april 2014 Vi er en smule småstressa akkurat nå.. Holder på å selge boligen vår og håper på budrunde i morgen. Pga begravelse i dag av familiemedlem så kom mannen min hjem tidlig på dagen for å gjøre seg klar. Han møter da nabodama som stadfester at "i neste uke har jeg ordnet noen til å fjerne hekken".. Hekken står såvidt vi kan se innenfor vår eiendom - nabodama har vært i kontakt om hekken tidligere men vi ønsker ikke å fjerne hekken og har derfor sagt at hun ikke får lov til å fjerne den. Hun ønsker å sette opp gjerde i grensen, vi synes derimot en grønn hekk er mye penere og ønsker ikke noe gjerde som fort vil bli stygt med to små i hus.. I tillegg holder vi jo på å selge huset og håper å få bud i morgen, hekken er avbildet på bilder og vi risikerer jo problemer med salg om hun plutselig raserer hekken!!! Mannen min forklarte henne dette og at hun ikke kan ta seg til rette, men hun mener det er "på tide" å få fjernet hekken... Vi er dypt fortvilet og megastresset og jeg sitter nå på lovdata og leser til øyet blir vått, såvidt jeg kan se har hun overhodet ikke rett til å fjerne hekken... Er det noen som har noe peiling på sånt og kan komme med innspill? Jeg har tenkt å gå innom henne i kveld og snakke med henne for mannen er så sint at han risikerer å si noe som han kan komme til å angre på... Har flyfoto som viser grensene og der står tydelig hekken inne på vår tomt men noe av greinene stikker over på hennes side - såvidt jeg skjønner fra grannegjerdelova kan hekken stikke inntil 0,5 meter inn på naboens eiendom uten at hun kan gjøre noe.. Den stikker overhodet ikke så langt inn på hennes tomt... Hva kan vi gjøre, hvordan bør vi gripe dette an for å roe ned situasjonen så raskt som mulig? Takker for alle innspill, svært gjerne fra lærde innnen juss!! Anonymous poster hash: 885a6...90a Mine foreldre hadde samme problem med sin nabo, der ble det truet med at de kom til å klippe hekken en dag foreldrene mine var borte. Det mine foreldre gjorde, det var å kontakte politiet. På lennsmannskontoret ble foreldrene mine ble anbefalt å få truslene om hekk klipping journalført hos politiet, sånn at hvis naboen faktisk gikk til det skritt å ta hekken til mine foreldre, så ble naboen stilt rettslig ansvarlig. Jeg ville tatt en telefon til politiet og forhørt meg, og tatt den naboen for meg en gang for alle Kanskje naboen feiger ut hvis politiet blir innvolvert, er verdt et forsøk ihvertfall Anonymous poster hash: b4610...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå