Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #26 Skrevet 29. april 2014 Selvfølgelig pusser man tenner morgen og kveld. Akkurat i dag gjorde vi ikke til morgenen fordi at rørlegger kom før guttungen våknet, og da var vi uten vann i mange timer. Samt hvis han sovner i bilen på vei hjem om kvelden, og vi bare legger han rett i senga. Men ellers pusser vi jo tenner på gutten vår. Pusser dere ikke tennene selv morgen og kveld? Men da pusser jeg jo tennene før han skal rett å spise mat i barnehagen å det er jo bortkastet. Anonymous poster hash: cfa3a...886 Vet du i det hele tatt hvorfor man pusser tennene, eller? Det er ikke bare for å fjerne matrester, det er for å beskytte tennene mot bl.a syreangrep (som skjer hver gang man putter noe i munnen!). Dvs; puss tennene FØR man spiser, ikke etter, om morgenen. Tannpussen på morgenen beskytter tennene til kvelden, så når kvelden kommer, pusser man tennene etter kveldsmat for å beskytte tennene mot natten, hvor tennene bl.a blir utsatt for tørrhet, noe som ikke er så bra, og man fjerner også mye matrester etter en lang dag, som ikke får ligge å råtne og skape hull i løpet av natten. Anonymous poster hash: 2ae8f...2c3
Virginia. Skrevet 29. april 2014 #28 Skrevet 29. april 2014 (endret) Kun om kvelden her også, en sjelden gang om morgenen i tillegg. Du pusser da ikke selv om morgenen heller? Æsj... Haha, hvordan i alle dager klarte du å komme frem til at det var en logisk slutning å trekke...? Jo, jeg pusser tennene mine hver eneste morgen. Barn får derimot vanligvis ikke dårlig ånde på samme måte som oss voksne. Endret 29. april 2014 av Ibsenfrue
Virginia. Skrevet 29. april 2014 #29 Skrevet 29. april 2014 Selvfølgelig pusser man tenner morgen og kveld. Akkurat i dag gjorde vi ikke til morgenen fordi at rørlegger kom før guttungen våknet, og da var vi uten vann i mange timer. Samt hvis han sovner i bilen på vei hjem om kvelden, og vi bare legger han rett i senga. Men ellers pusser vi jo tenner på gutten vår. Pusser dere ikke tennene selv morgen og kveld? Men da pusser jeg jo tennene før han skal rett å spise mat i barnehagen å det er jo bortkastet. Anonymous poster hash: cfa3a...886 Vet du i det hele tatt hvorfor man pusser tennene, eller? Det er ikke bare for å fjerne matrester, det er for å beskytte tennene mot bl.a syreangrep (som skjer hver gang man putter noe i munnen!). Dvs; puss tennene FØR man spiser, ikke etter, om morgenen. Tannpussen på morgenen beskytter tennene til kvelden, så når kvelden kommer, pusser man tennene etter kveldsmat for å beskytte tennene mot natten, hvor tennene bl.a blir utsatt for tørrhet, noe som ikke er så bra, og man fjerner også mye matrester etter en lang dag, som ikke får ligge å råtne og skape hull i løpet av natten. Anonymous poster hash: 2ae8f...2c3 Hmm. At det beskytter mot syreskader visste faktisk ikke jeg heller. Må visst revurdere behovet for å pusse barnets tenner daglig om morgenen, skjønner jeg...
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 29. april 2014 #30 Skrevet 29. april 2014 Pusser morgen og kveld, selvfølgelig!
LittLykkelig Skrevet 29. april 2014 #31 Skrevet 29. april 2014 Absolutt hver kveld! Oftest morgen og, da pusser jeg litt kjappere eller han pusser selv. Vil ikke at han skal møte i bhg med morraånde..
Guttaboys Skrevet 29. april 2014 #32 Skrevet 29. april 2014 Bare kveldspuss. Vet det er sløvt. Må skjerpe meg.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #33 Skrevet 29. april 2014 Jeg jobber i bhg og det er faktisk veldig vanlig at barna kommer i bhg med morraånde. Og selv om barna i utgangspunktet er nydelige, er det ekkelt rett og slett. Jeg HATER morraånde og tørker heller snørr, avføring og spy enn å bli pustet på. Mange barn spiser også frokost i bhg slik at ånden blir enda verre da de ikke har fått igang maskineriet. Æsj- pyton! Og barn får faktisk morraånde. Ikke de minste, men fra 4-årsalderen merker vi veldig godt hvem som slurver med tannhygienen Anonymous poster hash: d558c...257
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. april 2014 #34 Skrevet 29. april 2014 jeg pusser tennene deres på kvelden, om morgenen pusser de selv.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 29. april 2014 #35 Skrevet 29. april 2014 Pusser selvfølgelig tennene på barna både morgen og kveld.
Chl85 Skrevet 29. april 2014 #36 Skrevet 29. april 2014 Siden hun fikk tenner har jeg pusset morgen og kveld
førskolelæreren Skrevet 29. april 2014 #39 Skrevet 29. april 2014 Vi pusser kveld og får flourtablett. Morgen pusser han litt selv. Strax 2 år
*Smiley* Skrevet 29. april 2014 #40 Skrevet 29. april 2014 (endret) Morgen og kveld på alle 3.De 2 eldste får fluortablett. Endret 29. april 2014 av *Smiley*
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #41 Skrevet 29. april 2014 Vi pusser morgen og kveld ja. Noen ganger glipper en av gangene, om feks ungene sovner i bilen og vi bærer de i seng, eller de på mystisk vis sniker seg unna morgenpussen. Men 9/10 dager pusses det to ganger. Det hender de gjør det selv om morgenen, men om kvelden hjelper alltid jeg eller faren. 9-åringen pusser som regel selv, men vi går over og sjekker teknikken innimellom. Anonymous poster hash: 744ad...265
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #42 Skrevet 30. april 2014 Ja, selvfølgelig. Du er jo ganske kjip mot barnet ditt da hvis hun får problemer med tennene. De skal jo vare livet ut. Anonymous poster hash: 2a15b...dc0
Kortslutning Skrevet 30. april 2014 #43 Skrevet 30. april 2014 Ja, pusser selvsagt morgen og kveld. Pusser mine tenner morgen og kveld, og da gjør jeg ungen det også I tillegg sa tannlegen at vi må pusser morgen og kveld. Og gi fluortablett på kveld:)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #44 Skrevet 30. april 2014 Her pusser vi også morgen og kveld, og det har vi gjort siden tennene kom. Anonymous poster hash: bda2a...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå