Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Har kjøpt hus med stor hage, og nå begynner det å bli tomt i lommeboken etter å ha kjøpt inn så mye til huset. Jeg har vært og sett på planter og krukker til å ha ute, men dette er jo kjempedyrt Sett at jeg finner noen tønner o.l. å plante i, nytter det da å plante frø nå? Eller vil det ikke vokse seg stort nok i år til at det gjør noe utav seg? Tenker da på enten noe blomster i hvitt eller andre duse farger, eller noe a la grønnplanter. Som dere skjønner, er jeg litt mindre begavet på dette området... Ps. Det er fortsatt kaldt her jeg bor. Anonymous poster hash: 60dbc...081
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Ja. Om du ser på frøpakkene, er det endel som kan sås nå. Ikke alt må forspire inne først Jeg har nettopp sådd riddersporer, kornblomst og en annen jeg ikke husker hva heter. Skal også så blomkarse. Bare se bakpå frøpakkene, så står det der (friland) Anonymous poster hash: 116bc...b73
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Du kan også spørre naboer og venner om å få avleggere av deres stauder. det er en fin måte å få flere ulike planter i hagen, og så er det gratis og hyggelig. Anonymous poster hash: f1bd2...7d6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Jeg ville sådd inne og så plantet det ut i større beholdere etterhvert. Et billig tips er å kjøpe brukt pallekarmer der de selger paller, (beis disse evt) og legg fiberduk i bunn samt lecakuler og fyll på med jord, plant deretter ut i disse. Sparer deg for mye ugressluking, de ser litt kule og røffe ut, kan demonteres og settes vekk om vinteren. Evt kan du så uten nå og legge over fiberduk, det gjør at det spirer litt raskere om det fortsatt er kaldt i lufta. Anonymous poster hash: 14da1...463
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 Tusen takk for alle tips! Da skal jeg dra og se på frø i morgen. Jeg forstod ikke helt hvordan man gjør dette med pallene? Har paller stående utenfor huset, så det hadde vært veldig kjekt å kunne brukt dem til noe! Anonymous poster hash: 60dbc...081
Iiiiik Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 Det er ikke selve pallene man bruker, men sånne firkantete "rammer". https://www.google.no/images?hl=no&q=pallekarmer&gbv=2&sa=X&oi=image_result_group&ei=ZZ1fU-2NG86DyAOB7IHACg&ved=0CDEQsAQ
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Nåh, ja de var jo tøffe! Anonymous poster hash: 60dbc...081
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 Er det forresten noen som vil anbefale noe som blir litt stort, gjør litt utav seg og samtidig er lett å holde i live? HI Anonymous poster hash: 60dbc...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå