Gå til innhold

Ringe jordmor? Svangerskapsforgiftning?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sånn i tvil om jeg bør ringe JM eller ikke..

Er i uke 37, har en god stund vært i dårlig form. Vært svimmel, uvel og hatt lett hodepine, dette har jeg sjekket hos legen og de fant ikke noe som var bekymringsverdig.

Jeg var hos JM for 5 dager siden, da hadde jeg spor av portein i urinen (men dette har jeg hatt før også). Blodtrykket mitt var normalt, men høyere enn jeg vanligvis har siden jeg alltid har hatt litt lavt blodtrykk. Jeg føler at formen er elendig, er så slapp og sliten og har lett hodepine hele tiden, og nå har jeg fått endel mer vann i kroppen de siste dagene.. Bør jeg ringe jordmor så jeg kan dobbeltsjekke for svangerskapsforgiftning? Dette er mitt andre svangerskap, og jeg hadde ikke svangerskapsforgiftning første gang, så det er jo en mikroskopisk sjanse for at jeg skulle få det nå.. Tenker at det helst har med lite søvn og slutten av graviditeten og gjøre, og syns det blir "slitsomt" å reise så langt bare for å bli sendt hjem igjen allikevel (tar en time ++ å reise til JM). Lurer vel egentlig på om det er noen her med erfaring fra svangerskapsforgiftning som kan råde meg litt ;)



Anonymous poster hash: 5111f...4be
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid bedre å ringe en gang for mye. Jeg hadde ringt:)

Skrevet

Ring og be om å komme inn på en ekstra kontroll i dag! Svangerskapsforgiftning er alvorlig, hvis du har det!

 

Anonymous poster hash: 01852...746

Skrevet

Hvis du er i tvil om du skal ringe, så ring.



Anonymous poster hash: 7f4df...f82
Skrevet

Støtter de andre over her. Ring, ikke gå og uroe deg!

Skrevet

Jeg er helt enig i at du skal ringe om du er usikker.

 

Jeg har forøvrig hatt svangerskapsforgiftning og det virker ikke som om du har det altså:)

Det er ikke uvanlig å få vondt i hodet når blodtrykket har steget litt, og det merkes også på formen selv om det ikke er veldig høyt. Spor av proteiner er som regel ikke farlig, det er sterkere utslag ved svangerskapsforgiftning. Men, man gambler ikke med dette, så uansett bør du ringe.

 

Anonymous poster hash: 4b682...01d

Skrevet

Jeg er helt enig i at du skal ringe om du er usikker.

 

Jeg har forøvrig hatt svangerskapsforgiftning og det virker ikke som om du har det altså :)

Det er ikke uvanlig å få vondt i hodet når blodtrykket har steget litt, og det merkes også på formen selv om det ikke er veldig høyt. Spor av proteiner er som regel ikke farlig, det er sterkere utslag ved svangerskapsforgiftning. Men, man gambler ikke med dette, så uansett bør du ringe.

 

Anonymous poster hash: 4b682...01d

Jeg ringer, greit å bli kvitt en bekymring uansett ;) Men takk for beroligende svar, jeg ble litt mindre bekymret nå ;)

 

Anonymous poster hash: 5111f...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...